Pijn brandblaar trekt naar spier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Pijn brandblaar trekt naar spier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:34

Hoihoi,
Zaterdag werd ik wakker met een brandblaar. Ingewikkeld verhaal dus dat bespaar ik je even. Vamaf vandaag is die pijn van de blaar doorgetrokken naar mijn spier. Ik vroeg me af of dat normaal is. Als het niet beter gaat komende dagen ga ik naar de HA.

Groet!
P.s. Sorry voor eventuele typfouten. Mobiel werkt eenmaal niet zo mee.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:36

Waar zit de blaar precies? Welke spier? Hoe groot is die? Wat heb je er al aan gedaan? Beetje summier je info.

Nayomie

Re: Pijn brandblaar trekt naar spier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:38

Blaar zit aan de zijkant van mijn knie met een grootte van ongeveer 2cm. De pijn trekt door een spier in mij hele bovenbeen. Zelf heb ik er een pleister op gedaa zodat er niet zoveel vuil in komt.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:42

Is ie nog dicht of open?
Ik zou even afwachten. Dikke kans dat je wat stijf bent omdat je je knie (on)bewust anders beweegt of anders zit. Denk niet direct dat het in verband staat met elkaar.
Ben wel benieuwd hoe je er aan komt eigenlijk. Misschien is er een logische verklaring.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:46

Hijis nog steeds open. Het rare is is dat de spierpijn vanaf de wond komt. En ben stiekem zelf bang voor bloedvergiftiging aangezien ik een klein rood streepje zie. Weet alleen niet of die er al zat.

Vrijdag heb ik een kruik gemaakt met kokend water. Had het koud en doe dat zo vaker. Was alleen zo mke dat ik in slaap ben gevallen met die kruik op mijn knie.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:50

Als je zo'n reed stroopje ziet, zou ik wel even de doctor bellen voor het geval dat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:53

Ik zag hem pas na het openen van dit topic. Zal morgen inderdaad eens bellen. :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:05

heidy_wilco schreef:
Als je zo'n reed stroopje ziet, zou ik wel even de doctor bellen voor het geval dat.

Een reed stroopje ? :))

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:10

Ik denk dat Heidy_Wilco bedoelt dat als er een rode streep vanuit je blaar/wondje richting je spier loopt dat je dan naar de dokter moet gaan. Die rode streep zou in dat geval een onstoken bloedvat kunnen zijn en dat betekent dat je een beginnend geval van bloedvergiftiging hebt ;)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:13

En ik zou ook even op de momenten dat dat kan de pleister van de wond halen en hem laten drogen aan de lucht.
Hoe meer zuurstof erbij des te beter.
Onder een pleister (zeker zon bruin plastic geval) gaat het lekker zweten en kan er weinig zuurstof bij waardoor je soms ook een walhalla creërt voor allerlei bacteriën ed.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 05:47

Dat is inderdaad een goed plan!
Vannacht is de streep niet verder getrokken. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 06:50

pleister op een brandwond moet je Nooit doen! Het vocht uit de wond gaat plakken aan je pleister. Als je dat eraf trekt beschadig je de huid alleen maar meer. Gebruik daar een brandwonden gel/zalf tussen. Trekt ook eventuele rotzooi uit de wond.

Hoe erg is de wond, is het open, komt er vocht uit? Waar heb je je aan gebrand? Was dat een vuil object of schoon?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:31

Oh werkelijk? Ik dacht altijd dat een pleister wel oké was. :o
Vanochtend heb ik wat uit de EHBO doos gehaald.. Een soort gaasje en dat erop gedaan. Nu is de wond eindelijk dicht. :)
Ik heb me verbrand aan een kruik maar het was toen nog een dikke bobbelblaar. Nog dicht. Daarna is hij open gegaan. Daarop heb ik direct een pleister geplakt dus er is geen vuil op gekomen voor zover ik weet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:22

Pleister is wel vaker niet ok ;) dit ivm plakken aan de wond. Als de wond vochtig is en je wilt het toch bedekken gebruik dan een gaas met zalf.