Veel pijn in stuitje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Veel pijn in stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:53

Ik heb de afgelopen tijd steeds ontzettend veel pijn in mijn stuitje. Het voelt als een gigantische spierpijn, en het ontstaat alleen tijdens het zitten. Zitten zelf doet geen pijn, maar verschuiven in mijn stoel of (god verbiede) opstaan is een ware hel. Na een dag zitten kan ik bijna niet meer opstaan van de pijn.

Beginnend bij het begin
In juni 2014 ben ik gestopt met de pil, gezien die in mijn specifieke situatie niet meer nodig is en ik voorstander ben om zo min mogelijk hormonen te slikken.
Eerste ongesteldheid: weinig pijn
Iedere ongesteldheid daarna: steeds meer pijn in mijn stuitje, alleen de eerste dag
Sinds 1,5 maand: steeds vaker pijn, van 1x per maand naar bijna dagelijks.

Ik heb het niet overal en altijd, ik kan pijnloos op de bank of in de auto zitten, ook de harde stoelen in de kantine of de leren vergaderzaal stoelen zijn geen probleem. Maar een bureau stoel, de bankjes op de boot, harde stoelen in een restaurant: ramp. Vrijdag heeft mijn beste vriend me in een restaurant ongeveer uit mijn stoel moeten tillen omdat ik na een dag kantoor en 2 uur restaurant gewoon niet meer op kon staan.

Als ik eenmaal sta is er niets meer aan de hand. Ik kan lopen rennen springen: gaat prima. Het is dus echt alleen zingen.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Janneke2

Re: Veel pijn in stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:59

Ik vermoed een van je bekkenbodemspieren.
Als mens kunnen we niet meer echt kwispelen, maar die spieren hebben we nog steeds. En denkbaar dat die spier in een soort van kramp schiet bij het opstaan (opstaan is sowieso een activiteit waarbij je je bekkenbodemspieren gebruikt).
Je zou morgen een bekkenbodem fysio kunnen bellen om te vragen of ze er iets mee kunnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 22:20

Janneke2 schreef:
Ik vermoed een van je bekkenbodemspieren.
Als mens kunnen we niet meer echt kwispelen, maar die spieren hebben we nog steeds. En denkbaar dat die spier in een soort van kramp schiet bij het opstaan (opstaan is sowieso een activiteit waarbij je je bekkenbodemspieren gebruikt).
Je zou morgen een bekkenbodem fysio kunnen bellen om te vragen of ze er iets mee kunnen.

Klinkt als n goede optie, ik zal er eens wat meer over gaan lezen. Thanx!

Janneke2

Re: Veel pijn in stuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:44

Ik heb even op de Engelse Wikipedia gekeken.
Eerst musculus levator ani - dan klikken op het onderdeel musculus pubococcyx (zowel qua anatomie een deel van de levator ani, als een nieuw lemma waar je op kunt klikken) en daar staan zaken over core stability.