Na 11 dagen ziek geen verbetering, iemand die symp. herkent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Na 11 dagen ziek geen verbetering, iemand die symp. herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 01:14

Vorige week maandagavond keelpijn gekregen. Dinsdag zo'n zeer dat ik naar de dokter ben geweest: keelontsteking. Spray en ontstekingsremmers, heel de week thuis geschreven.

Deze maandag alles behalve beter. Keelpijn viel mee, maar verder geen verbetering. Bronchitte: antibiotica en een puffer. Nog een week thuis geschreven.

Vandaag terug naar de dokter gegaan, voel me alles behalve beter. Bloed laten trekken. Ze gaan vooral testen op longembolen (holy oliebol...), schildklier en vitamine-tekorten. En ik ben meteen ook nog een 3de week thuis geschreven.

Mijn symptomen: ik voel me vooral heel erg slap. Mijn hartslag en bloeddruk zijn ondertussen al 11 dagen opgejaagd, waardoor ik zo goed als niks kan doen zonder na 5 minuten het gevoel te hebben flauw te vallen. Ik voel me al 11 dagen alsof ik net een marathon heb gelopen.
Afgelopen maandag woog ik 50kg, nu amper 45kg, en da's echt te weinig. Ik eet goed, niks mis met de honger!
En sinds 2 dagen heb ik een ontzettend vervelende zenuwtrek in mijn linkerhand, vooral in de duim en pink, weet niet of dat er iets mee te maken heeft, heb het nog nooit eerder voorgehad.

"Schildklier in overdrive" lijkt voorlopig het meest logische te zijn, zeker omdat ik op 5 dagen tijd zo ben afgevallen, en dat zou ook de gejaagde hartslag en hogere bloeddruk verklaren...

Iemand ervaringen met soortgelijke symptomen? Zoals jullie lezen ben ik al 3x naar de dokter geweest, ik ga dit niet via internet proberen oplossen hoor haha, maar omdat ik nu tot maandag moet wachten vroeg ik me af of iemand zich soortgelijk heeft gevoeld, en waar dat dan aan lag.

Ik heb geen hoofdpijn, oorpijn, keelpijn ook niet meer, geen buikpijn, diarree en ik moet ook niet overgeven. Mijn basic temperatuur is tegen de 36°, vandaag had ik 37.2°, maar de eerste dag bijvoorbeeld kwam ik net aan 35°. Ik dacht longontsteking, maar dat zouden ze toch al gehoord moeten hebben dan... Ook al missen ze dat soms wel eens.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:27

Zo, je hebt het echt te pakken zeg! :(:)
Ik hoop dat ze snel weten wat het precies is, heel veel beterschap!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 01:37

RoWi schreef:
Zo, je hebt het echt te pakken zeg! :(:)
Ik hoop dat ze snel weten wat het precies is, heel veel beterschap!

Ik ook pff. Ik was eergisteren met de fiets naar m'n paardje gegaan, is 2 minuten. Kuiten branden nog steeds, en ik was echt kapot van dat mini stukje. Trap af om de was te halen zorgt al voor kortademigheid...

Dokter zei de tweede keer wel dat ik trager genees omdat ik rook. Dus nu ben ik aan het afbouwen, mijn bedoeling is volgende week volledig gestopt te zijn.. Ik heb vandaag 5 of 6 sigaretten gerookt, normaal rook ik er zo'n 20 per dag, hopelijk kan ik snel nog meer afbouwen en helemaal stoppen!
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 10-01-15 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:38

Jeetje wat naar voor je!

Als het een longontsteking is, hoe kan het dan dat je zo snel zoveel bent afgevallen terwijl je wel gewoon eet.. Ik heb paar maanden geleden ook een behoorlijke longontsteking gehad, en ook ontzettend afgevallen, maar er ging bij mij ook weinig naar binnen..

Ben benieuwd naar de uitslag van je bloedonderzoek, hopelijk komt er iets uit wat simpel op te lossen is..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 01:41

Merell123 schreef:
Jeetje wat naar voor je!

Als het een longontsteking is, hoe kan het dan dat je zo snel zoveel bent afgevallen terwijl je wel gewoon eet.. Ik heb paar maanden geleden ook een behoorlijke longontsteking gehad, en ook ontzettend afgevallen, maar er ging bij mij ook weinig naar binnen..

Ben benieuwd naar de uitslag van je bloedonderzoek, hopelijk komt er iets uit wat simpel op te lossen is..

Ja daar heb je ook wel een punt...
Het is ook wel zo, dat ik, mijn mama, opa en grootmoeder (allemaal langs moeders kant) héél vaak bronchitis hebben, om eerlijk te zijn ben ik zelfs geboren met een spastische bronchitis, heb de eerste 6 maanden vaker in het ziekenhuis gelegen dan in m'n eigen bed.

pandour4evuh

Re: Na 11 dagen ziek geen verbetering, iemand die symp. herkent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:45

Als ik de symptomen bekijk, is inderdaad het eerste waar ik ook aan denk hyperschildklier.
Een belangrijk teken hiervan is de verhoogde hartslag en ademhaling. je lichaam is in overdrive. ook als je temperatuur voor jou te hoog is is dit een belangrijk teken. Is er al bloed geprikt? Deze aandoening is te behandelen, het is in het begin een gevecht maar het wordt uiteindelijk beter.Succes

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 01:53

pandour4evuh schreef:
Als ik de symptomen bekijk, is inderdaad het eerste waar ik ook aan denk hyperschildklier.
Een belangrijk teken hiervan is de verhoogde hartslag en ademhaling. je lichaam is in overdrive. ook als je temperatuur voor jou te hoog is is dit een belangrijk teken. Is er al bloed geprikt? Deze aandoening is te behandelen, het is in het begin een gevecht maar het wordt uiteindelijk beter.Succes

Ja dat hebben ze vandaag gedaan, maandag heb ik de uitslag.
Ik heb me een maand geleden ongeveer eigenlijk ook zo gevoeld. Diagnose was toen ook een keelontsteking. Na 3 dagen moest ik dan vrijdag terug gaan werken. Ik voelde me iets beter, niet genezen, dus ben toen gewoon gaan werken, waardoor ik dan heel dat weekend KO heb gelegen. Maar toen voelde ik me ook zo.. hyper vanbinnen. Ja, dat omschrijft het misschien wel het beste.
Dokter denkt ook vooral aan schildklier, ivm de hartslag en de bloeddruk, en het snelle gewichtsverlies. Mijn temperatuur is idd hoger dan normaal, voor mij.
Ik denk dat ze daar eerst wat over gekeken hebben misschien, ik heb normaal een vrij lage bloeddruk, de waarden die ik nu heb vallen in het gemiddelde, maar voor mij is dat dus sneller dan normaal, en dat voel ik echt 24/7.

En ik doe om eerlijk te zijn niks.. Lig de hele dag op de zetel, kruip eens voor de laptop. Mama verzorgt met weidegenootjes m'n paardje, en m'n vriend zorgt voor het eten e.d. Maar dat doet ie altijd al hoor :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:55

Ik vind het ook wel erg op een schildklier verhaal lijken.
Een te snelle schildklier kan echt ontzettend vervelend voelen.. -O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 02:02

Jeetje TS! Ik herken sommige symptomen wel omdat mijn lijf bijna precies zo reageert op koffie (op de keelpijn en het afvallen na dan).
Ik hoop dat je snel een uitkomst hebt en dat je dan aan herstel kan werken want om je constant zo opgejaagd te voelen is ook niks.
Soms heb ik het zo erg dat zelfs mijn huid 'hyperactief' voelt. Erg moeilijk uit te leggen, een mix tussen overgevoelig en doof.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 02:29

Ik denk ook iets met de schildklier.. Vooral vanwege het gewichtsverlies terwijl je goed eet! Moet je toevallig meer plassen dan normaal? Heb je meer/minder dorst?
Longontsteking horen ze vaak meteen wel.. Tuurlijk maken ze wel eens een foutje, maar ik denk in dit geval niet :o

Beterschap!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 03:47

Jeetje wat vervelend joh... Dat hyper herken ik wel een beetje. Ik heb een te hoge bloeddruk en voel me dus ook altijd vervelend , opgejaagd..
Ik hoop voor je dat er maandag duidelijkeid is en dat er kan worden gestart met een behandeling!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:05

Ik denk zelf ook iets met je schildklier...
mijn vader had dezelfde symptomen als jou en hij bleek een te snel werkende schildklier te hebben en die symtomen die hij had kwamen ook vam de 1 of andere dag opzetten.
heel veel sterkte en beterschap en hoop voor jou dat er snel wat meer duidelijkheid komt!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:11

Wordt je ook getest op pfeiffer? Ik had dezelfde symptomen 4 maanden geleden en had pfeiffer te pakken. Gaat pas sinds eind december weer beter.
Sommige hebben er heel erg en lang last van (lang= paar jaar)
En sommige merken er niets van

Alleen je dat met je hartslag enzo had ik niet dus ben benieuwd wat het dan wel is!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:25

xxsalinaxx schreef:
Wordt je ook getest op pfeiffer? Ik had dezelfde symptomen 4 maanden geleden en had pfeiffer te pakken. Gaat pas sinds eind december weer beter.
Sommige hebben er heel erg en lang last van (lang= paar jaar)
En sommige merken er niets van

Alleen je dat met je hartslag enzo had ik niet dus ben benieuwd wat het dan wel is!

Ik dacht ook al aan Pfeiffer inderdaad! Heb zelf ook Pfeiffer gehad, gelukkig niet met de symptomen als sommige hebben, maar in je verhaal komen er zeker wel wat dingen naar voren wat evt. met Pfeiffer te maken kan hebben! Hebben ze je daar ook op geprikt? :)

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:34

Of CMV (cytomegalievirus), "zusje" van pfeiffer. Symptomen lopen erg uiteen en sommige mensen kunnen hier goed ziek van zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:48

Symptomen komen mij bekend voor. Ik ben zelf schildklierpatient en je kan je knap ongelukkig voelen als die te snel of te langzaam werkt. Er is ook een forum over hier op Bokt, zal het er zo bijzetten, misschien heb je daar iets aan. Wil je in ieder geval beterschap wensen.

Edit, het is Wie ook te trage schildklier maar staan genoeg ervaringen bij.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:04

Ja daarom! Want ik had dacht ik keelontsteking en longontsteking maar was dus pfeiffer. Had enorm dikke lymfeklieren kon me nek niet draaien , tong helemaal dik en echt moe.

Ik wou alleen alles te snel kunnen dus heb halverwege een terugval gehad was echt een soort van depressief geworden omdat ik niks kon maar alles wilde

Dus zeker rust houden, wat het ook kan zijn

Hoop dat het iets 'simpels' is!!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 10:54

xxsalinaxx schreef:
Ja daarom! Want ik had dacht ik keelontsteking en longontsteking maar was dus pfeiffer. Had enorm dikke lymfeklieren kon me nek niet draaien , tong helemaal dik en echt moe.

Ik wou alleen alles te snel kunnen dus heb halverwege een terugval gehad was echt een soort van depressief geworden omdat ik niks kon maar alles wilde

Dus zeker rust houden, wat het ook kan zijn

Hoop dat het iets 'simpels' is!!

Hmm van m'n klieren had ik enkel vorige week een beetje last, toen ik die keelontsteking had. Maar niet zoals jij beschrijft, enkel bij het slikken had ik last, maar niet van tong/nek.

Bedankt voor de antwoorden allemaal! Of ze op Pfeiffer gaan testen weet ik eigenlijk niet, ze hebben 3 ampullen bloed afgenomen en gingen vrij uitgebreid testen.

Hopelijk weten we maandag meer. Dit is echt the worst feeling ever, ik ben kapot van dagenlang in overdrive te gaan vanbinnen! Ik lig de hele dag op de zetel, boekje lezen, badje pakken. Mama belde net, die is nu op de wei, ben ik weer gerust. Vééél rusten, geen probleem!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:00

Wat is je hartslag op dit moment? Als die steevast veel te hoog is zou je toch zowat doorgestuurd moeten worden naar een cardioloog zou je zeggen. Al kan een te snelle schildklier deze klachten heel goed veroorzaken. Als ik mijn pillen te hoog doseer krijg ik dezelfde klachten. Ben benieuwd wat de uitslagen zijn.

Ik heb een aantal keren een veel te hoge hartslag gehad, deels door bijwerking medicatie deels door te hoge dosering, en dat is een erg naar gevoel. Opgefokt, slap, moe, en een bonkend hart. Alleen moest ik er steeds mee naar de cardioloog als het niet binnen een paar uur vanzelf ophield.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:07

karuna schreef:
Wat is je hartslag op dit moment? Als die steevast veel te hoog is zou je toch zowat doorgestuurd moeten worden naar een cardioloog zou je zeggen. Al kan een te snelle schildklier deze klachten heel goed veroorzaken. Als ik mijn pillen te hoog doseer krijg ik dezelfde klachten. Ben benieuwd wat de uitslagen zijn.

Ik heb een aantal keren een veel te hoge hartslag gehad, deels door bijwerking medicatie deels door te hoge dosering, en dat is een erg naar gevoel. Opgefokt, slap, moe, en een bonkend hart. Alleen moest ik er steeds mee naar de cardioloog als het niet binnen een paar uur vanzelf ophield.

Voor zover ik kan voelen, slaagt mijn hart momenteel 77x per minuut.
Ben nog niet doorverwezen, weet niet of 77 extreem hoog is of gewoon hoog voor mijn doen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:09

77 is niet hoog, eigenlijk vrij normaal, bij mij liep hartslag op naar 150 per minuut. Alles boven de 100 in rust is wat hoog pas.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:10

Even gegoogeld:

De hartslag van de mens in rust is tussen ruwweg 60 en 80 slagen per minuut (30-40 voor sporters in topconditie; 70 is een gemiddelde waarde).

77 is dus niet extreem hoog, puur gemiddeld. Voor mij persoonlijk is dit wel hoog, maar zal nog niet alarmerend zijn veronderstel ik, anders had de dokter me ook wel doorgestuurd. Hoop ik haha.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:11

Het kan toch ook een longprobleem zijn, heb je last van slijm?

Als de functie van je longen verstoord is, komt er minder zuurstof in je bloed.
Dan moet je hart gas geven om toch alle organen van voldoende zuurstof te voorzien.

Dus hartslag en bloeddruk omhoog.

Dat en toch een gebrek aan zuurstof hier en daar zorgt voor vermoeidheid en afvallen, je lichaam verbruikt veel energie.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:22

LBLGypsyCobs schreef:
Het kan toch ook een longprobleem zijn, heb je last van slijm?

Als de functie van je longen verstoord is, komt er minder zuurstof in je bloed.
Dan moet je hart gas geven om toch alle organen van voldoende zuurstof te voorzien.

Dus hartslag en bloeddruk omhoog.

Dat en toch een gebrek aan zuurstof hier en daar zorgt voor vermoeidheid en afvallen, je lichaam verbruikt veel energie.

Ja nog een beetje, van die bronchitis. Vandaar dat ze ook op longembolie gaan testen.
Heb even de meest voorkomende symptomen gegoogeld, ik zet de mijne in het vet.

gewichtsafname, vermagering bij goede eetlust
vermoeidheid
nervositeit
gejaagdheid
snel geïrriteerd
kortademigheid
snel zweten
snelle hartslag (ca. >100 p.m. in rusttoestand) (tachycardie).
Mijn hartslag is momenteel dus 77, is het gemiddelde maar is voor mij hoger dan normaal.
onregelmatige hartkloppingen, hartritmestoornis (boezemfibrilleren) zo voelt het toch, soms lijkt m'n hart even op hol te slaan.
hogere ochtendtemperatuur (> 36.8) Dit moet ik eens testen!
warmte-intolerantie
warme (vaak vochtige) huid
dunnere huid
spierzwakte, spierslapte
spiertrillingen (tremoren) in vingers bij gestrekte hand

diarree (darmklachten, meer darmperistaltiek)
soms oogklachten*
ogen groter dan normaal i.c. opengesperde, bolle, uitpuilende ogen* (exoftalmus)
moeite om oogleden te sluiten* (* meestal bij ziekte van Graves, struma)
struma (krop of goiter): vergroting van de schildklier
ontregelde menstruele cyclus

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:35

Jeetje wat klinkt dit eng voor je! Hopelijk levert de bloedresultaten iets op.
Voor nu even veel rusten, proberen voldoende én gezond te eten!