Hip/hop of salsa dansen vanaf een latere leeftijd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Hip/hop of salsa dansen vanaf een latere leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 23:04

Wellicht bestaat er al een dergelijk topic, maar dan heb ik het niet kunnen vinden.

Ik heb ondertussen diverse dansscholen in de buurt aangeschreven en ben ik blije afwachting van hun antwoorden.

Met mijn 22 ben ik vast te oud om een professioneel danseres te worden (en dan reken ik mijn stijfheid als een plank nog niet mee plus het ritmegevoel van een zeekoe), maar het lijkt mij ontzettend leuk om echt te leren dansen.

Mijn interesse gaat uit naar hip/hop dans of salsa dansen.

Zijn er nog meer mensen die een van deze dansen doen, wellicht ook op wat latere leeftijd begonnen en hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik heb er veel zin in om te beginnen in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 09-01-15 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Re: Hip/hop of salsa dansen vanaf een latere leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:06

LZP >> MWS

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:48

Meld zich! :D
Ik volg nu sinds een maand ongeveer hiphop lessen, heb hiervoor wel dingen als bodyjam/ZUMBA gedaan, maar dit is toch wel meer een uitdaging haha.
En met 23 jaar ben ik 1 van de oudsten, maar ach, ik vind het onwijs tof om te doen en uiteindelijk als je eenmaal bezig bent, let je daar toch niet op!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:32

Ik meld me ook :D
Ik vind salsa zo mooi, dat lijkt me echt ontzettend leuk :)
Het punt is alleen dat ik in mijn hele leven nog nooit een dansles heb gevolgd, dus ik durf (nog) niet! :o :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:29

Ik was 19 of 20 toen ik pas met salsa begon! Als je een goed ritme gevoel hebt dan kom je al een heel eind! Losser in de heupen wordt je daar vanzelf! Salsa is geweldig om te doen! Ik ben nu helaas gestopt, maar als er een feestje in de buurt is ga ik nog fijn dansen! :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:12

Leuk een paar reacties!

Ik heb alleen het ritme gevoel van een zeekoe, maar ik hoop dat ze mij toch iets kunnen leren!
Het lijkt mij gewoon erg leuk om te kunnen dansen en iets naast paardrijden te doen.

Mijn moeder daarentegen is een lenige slang en is pas rond haar 39e begonnen met salsa dansen. Ondertussen zwiert ze op haar 43e rond op hakken van 15 cm en hoger allerlei bewegingen er uit.

RoWi ik durfde ook nooit, maar ik heb spijt van andere dingen die ik niet heb gedurfd (niet gerelateerd aan dansen) en wil hier nu graag voor gaan.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:16

Mijn dochter zit op hip hop en daar hebben ze ook lessen speciaal voor 25+. Dus het is niet vreemd als je pas later wil beginnen

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:45

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in :j
Ik ga kijken voor een proefles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:48

Latere leeftijd.. was van richting 40 uit gegaan.. :D

Ik ben 25 en vorig jaar begonnen met het leren van salsadansen voor de fun. Heb het ritmegevoel van een kanariepiet en hoor nog eens slecht ook. Maar het is leuk om te doen en pakte het redelijk vlot op.

Hiphop heb ik geen ervaring mee, maar salsa is naar mijn mening iets wat makkelijk voor de hobby geleerd kan worden. 22 is dan totaal niet oud, ben je gek zeg. :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:15

Bij mijn balletschool zijn de jazzballet lessen ook erg in trek, en inderdaad ook lessen voor mensen die later beginnen met dansen.
Stijldansen vind ik ook zo mooi! En daar hoef je niet super lenig voor te zijn hoor ;)
Hiphop trouwens ook niet veel lenigheid. Juist korte bewegingen, dus heel lenig word je er ook niet van :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 18:17

Leuk nog meer reacties! Niet lenig voor Hiphop dat klinkt ideaal!

RoWi stoer! Laat je weten als je het gedaan hebt hoe het was?

Ik was nog met spanning mijn mails af!

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:38

Ik dans nu zo n 2 jaar salsa ( en bachata en kizomba). En in de lessen varieert de leeftijd van zo'n 20 tot 60 haha, dus oud ben je zeker niet. Ik ben zelf 25 en heb een hele leuke vriendenclub overgehouden aan de lessen en het dansen. Nu les ik niet meer, maar ga wel regelmatig naar feestjes.
Het leuke aan salsa is het sociale. Je danst altijd samen.
En de feesten zijn heel gezellig, je ziet echt alle soorten mensen.
Bij mij in de les waren we vooral zo tussen de 20 en 35 jaar.

Maar mijn moeder en vriendinnen van haar zijn pas ook begonnen met salsa beginnerslessen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:42

Ik heb dat dus ook, ben nu 19 en hiphop vind ik echt geweldig. Wil er al op vanaf mijn 12e maar toen durfde ik nooit omdat ik ook echt geen ritme hoor en als ik lessen zag het voor mij altijd echt onvolgbaar leek, nu durf ik wel ondanks m'n ritmegevoel maar niet meer omdat wij in een klein dorp wonen en ik dan weet dat ik echt veel ouder dan de anderen zal zijn :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:49

Ik meld me ook, ik heb weliswaar al een heel aantal jaar op behoorlijk niveau gedanst, door mijn zwangerschap ben ik er een tijdje tussenuit geweest, en ik wil graag opnieuw beginnen. Ik zoek vooral een leuke groep waar ik niet als enige 25-jarige tussen de pubers sta, en ben druk bezig een aantal dansscholen te contacteren om een proeflesje te mogen komen volgen :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:25

Ik meld me. Ik ga 29 januari en proefles doen bij swingpoint in ede.
Wil al jaaaren gaan salsa dansen maar durfde nooit.
Ik ben trouwens 24