Toen ik nog thuis woonde was er eigenlijk altijd wit brood, cola, snoep, en nog meer ongezonde troep. Gewone macaroni ipv volkoren enz. (We aten trouwens wel groente enzo hoor
) Toen ik op mezelf ben gaan wonen is alles langzaamaan veranderd.
Voornamelijk omdat ik zelf gezonder wou eten.
Nu eet ik al jaren alles volkoren, ook volkoren pasta/zilvervliesrijst.. Weinig tot geen aardappels, af en toe 1 volkoren broodje, veel verse groenten en fruit (fruit zo'n 4 stuks per dag), en totaal geen prik meer, of ander drinken behalve groene thee en water..
Een behoorlijke omslag dus.
Nu zit het zo: Tot een paar jaar terug at ik zo ongeveer elke avond chips, koekjes, snoep, chocola, en dit het liefst allemaal door elkaar
En nooit had ik ergens last van..Nu: Als ik maar 1 ding eet, bv: Chips, of bv: Een stuk chocola dan krijg ik gelijk last van mn buik en maag. Dit is geen fase denk ik, dit heb ik echt al een jaar ofzo nu denk ik..
Eerst dacht ik: Oke, ik moet gewoon als ik iets slechts wil eten het bij 1 ding houden, en niet koekjes en chips bij wijze van..
Maar nu heb ik zelfs als ik ook alleen maar een stuk (slechte) chocola eet (bv. witte, of Bonbonbloc, M&M's etc), dat ik s'nachts wakker wordt ik en een soort van misselijk ben.. (Bij hele pure 72% of 85% heb ik dit niet, de gezondere versie dus)
Laat ik over frisdrank maar helemaal niet beginnen.. Krijg ik ook nog eens een mega opgeblazen gevoel bij.
Met kerst en Oud en Nieuw had ik het ook.. Dan eet ik bij familie, die dus het 'oude' eetpatroon hebben, en beide nachten last van mn maag..
Zou het kunnen dat mijn lichaam gewoon doordat ik door de jaren heen steeds gezonder ben gaan leven, dit niet meer wil accepteren ofzo?
Of zit het tussen mn oren? Of nog iets anders?
Ben benieuwd of meer bokkers zich hier in herkennen.
)