Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

genja schreef:Antibiotica voor 20 dagen? weet je zeker dat de huisarts dit gezegd heeft en er geen fout in het recept is gemaakt? 7 dagen is namelijk veel gebruikelijker voor zoiets 20 dagen is echt (overdreven) lang. Neem aan dat je iets van amoxicilline gekregen hebt 3 x daags? Zou het toch nog even na vragen 20 dagen is echt lang en niet echt fijn voor je lichaam
Sushilla88 schreef:Ik werk ook in de paarden, en heb een aantal jaar geleden preventief een tetanus prik gehaald. Ik ben overigens ook als de dood voor naalden en viel dan ook flauw....

Renske_W schreef:genja schreef:Antibiotica voor 20 dagen? weet je zeker dat de huisarts dit gezegd heeft en er geen fout in het recept is gemaakt? 7 dagen is namelijk veel gebruikelijker voor zoiets 20 dagen is echt (overdreven) lang. Neem aan dat je iets van amoxicilline gekregen hebt 3 x daags? Zou het toch nog even na vragen 20 dagen is echt lang en niet echt fijn voor je lichaam
Ja voor 20 dagen.
Heb amoxicilline/clavulaanzuur gekregen.

Naskapower schreef:tetanus prik die je krijgt wanneer je een wond hebt is niet dezelfde als die je krijgt bij een normale enting.
De prik die je krijgt als je een wond hebt bestaat uit antilichamen, die dus effectief de strijd aan gaan met de tetanus.
De prik die je normaal krijgt bestaat uit dode of verzwakte of lege omhulsels van tetanus.
Ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat je nu beschermd bent.