Verkeerde beweging been -> been voelt minder sterk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verkeerde beweging been -> been voelt minder sterk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:17

Hai bokkers,
Rare titel :P maar ik ben toch benieuwd of iemand het herkent.

Ik moet zeggen dat ik wel de zenuwaandoening HMSN(type 1) heb, maar heb daar gelukkig nauwelijks last van.

Dinsdag gingen we met gym minitramp springen. Nu ben ik niet sterk in mijn linkerbeen, dus zet ik altijd met rechts af met springen naar de minitramp. Ik kwam niet uit, en in plaats van een klein hupje naar rechts, om daarmee af te zetten. Dacht ik: 'ach, kan wel eens met links proberen'. Met het resultaat dat ik de hoogte net niet kon halen en mey beide knieen op de mini-tramp lande :') Toen ik wegliep, voelde het net alsof mijn linkerbeen minder sterk was. Apart gevoel, maar aangezien ik nog makkelijk kon lopen/rennen, ging ik door. Weer mooi wat sprongen gemaakt wat goed ging. Ondertussen was mijn been nog steeds minder sterk voor mijn gevoel.
Met de tipsalto ging het (weer) mis, ik lande verkeerd (hak tegen billen), en mijn knie zat ongeveer een seconde op slot. Raar gevoel zeg! Strompelend van de mat naar de docent, het voelde niet goed. Maar pijn deed het ook niet :') Wel voorzichtig lopen omdat ik bang was door mijn knie te 'knikken'.
Aan de knie zelf was niets te zien, maar ik heb na de tijd niet meer gesprongen.
Het heeft een tijd lang net gevoeld alsof er een band strak om mijn bovenbeen zat, net boven de knie.
Gisteren vooral spierpijn gehad. En met een rare beweging of kracht op mijn gebogen knie, voel(de) ik het wel (net onder mijn knie). Aangezien het alleen vervelend is en het geen pijn doet denk ik dat het meevalt. Ook omdat ik gewoon kan lopen/rennen/springen etc.

Nu was ik wel benieuwd of iemand dit herkent. Gewoon nieuwschierig wat het kan zijn. Qua klachten zal het niet of weinig met HMSN te maken hebben.
Op internet lees ik vanalles, maar dat heeft vooral met pijn te maken :') (spier/zenuw/pees verrekt, meniscus met scheurtje), naja, het is hooguit wat vervelend, dus dat valt wel mee :P

Maar iemand ooit meegemaakt dat het voelde alsof je been minder sterk was na een verkeerde beweging? :)

Ben benieuwd!
Ik zit niet over mijn knie/been in, maar ben gewoon nieuwschierig naar wat het geweest kan zijn :P

Xx