verwijderd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:12

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 08-09-25 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Re: Blindedarm ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:16

Ik heb een blindedarmontsteking gehad. Vier dagen mee rondgelopen, wat resulteerde in een gesprongen darm en buikvliesontsteking. Levensgevaarlijk, huisarts handelde te laat.

Ik was vier dagen doodziek. Overgeven, kon gewoon helemaal niks. Buikpijn inderdaad, wilde mijn benen continu optrekken. Ze kwamen er toen achter door middel van een echo.

Maar de pijn was bij mij intens en werd steeds erger. Ik denk dat het bij jou wel meevalt, maar je kunt voor de zekerheid altijd bellen. Ik was in ieder geval echt doodziek, maar bij mij was hij dan ook gesprongen omdat ik er te lang mee rond liep. Had ook flinke koorts.

Sterkte en ik hoop voor je dat het meevalt!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:17

Bedankt!

Ik twijfel gewoon heel erg, wil niet hun tijd verdoen met iets wat misschien dus helemaal niet ernstig is.
Dat wat jij beschrijft had ik dus gisteren. Ik ging er alleen niet van overgeven maar was/ben wel behoorlijk misselijk.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:19

2 weken gelden ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een gescheurde blindedarm. Veel te lang mee door gelopen en dacht dat de buikpijn vanzelf wel over zou gaan, nou niet dus. Ik had een afspraak gemaakt bij de dokter omdat ik nou al 4 dagen buikpijn had en toch wel wilde weten wat het was. Eenmaal daar heeft hij gelijk de SEH gebeld voor een spoed echo, en maar goed ook. Ze zijn 2 uur bezig geweest met opereren om alle troep en pus uit mijn buik te krijgen. Ga alsjeblieft naar de dokter en vraag of ze een echo willen maken in het ziekenhuis, ik heb er zelf ook veel te lang mee door gelopen omdat ik dacht dat het wel meeviel

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:20

Ik heb precies hetzelfde gehad wat hierboven is aangegeven door Renee.

Wees dan maar een zeur en sta erop dat ze een echo maken. Dat moesten ze bij mij ook doen. Ik had wel andere symptomen, eerste twee dagen zeer veel pijn en misselijk alsof er een band om m'n maag zat. De derde en vierde dag ging het steeds beter maar nog wel buikpijn. Ik dacht dat het een buikgriepje was dus wilde er niet mee naar de huisarts. Omdat ik op de vierde dag ineens doodziek werd, toch naar de huisartsenpost gebracht. Een uur later lag ik op de operatietafel omdat m'n blinde darm was gesprongen.

Dus voorzichtigheid geboden en toch erop aan dringen te laten controleren...

JesdaJinnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:20

Mij is ooit verteld - weet niet of het waar is - als je een blinde darm ontsteking hebt en je springt en het doet ontzettend zeer, dat je dan een ontsteking hebt.
Vond het nogal vreemd klinken maargoed :Y)

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:23

Ik had trouwens al die tijd helemaal geen koorts, terwijl het toch echt wel ontstoken was.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:23

Ik had van de zomer hetzelfde, de arts vermoedde een blindedarm ontsteking en heeft er toen nog een tweede arts bijgehaald.

Dit bleek het niet zijn. Ik kreeg daarna ook diarree, het bleek een darminfectie en heeft 2,5 week geduurd.

Wanneer je meer pijn hebt dan gisteren, koorts krijgt oid gewoon je huisarts bellen. Liever 1x controle teveel dan straks te laat

Heb dat ook gehoord, bij springen en darmpijn, duidt op blindedarmontsteking, maar ik kon vd zomer niet springen, ik verging al vd pijn bij het lopen over een klinkerpad, bleek geen ontsteking maar infectie
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 07-01-15 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:23

Spelt, dat kan kloppen de arts vertelde dat het bij iedereen anders kan uiten!

JesdaJinnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:28

Ik zou gewoon bellen :j
Dan weet je het zeker en mocht er niks/weinig aan de hand zijn dan ben je er in ieder geval geweest. Mocht het wel wat ernstiger zijn dan ben je er op tijd bij geweest :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:33

Gewoon terug gaan!

Ik heb het ook gehad, 2 echo's gehad niks te zien... 4 en half uur later lag ik op de operatie tafel met 3 sneeën, in de buik kijk operatie gehad en toch maar via de 'oude' weg snee van 5 cm er uit gehaald. waren net op tijd of hij was geklapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:37

Blinde darm op echografie is behoorlijk moeilijk en een kwestie van 'geluk' wordt vaak gedaan omdat als ze hem wel zien je direct door kan naar de OK. Maar geen duidelijke blinde darm op echo is helaas geen garantie dat er niks aan de hand is.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:42

Ik ga denk ik toch straks maar even bellen... word weer misselijk en heb het weer behoorlijk warm

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:51

Veel mensen voelen zich in de ochtend vaak beter dan in de namiddag.. Ik ben er iig zo een :j Koorts wordt bij mij ook altijd erger in de avond. Wat ik wil zeggen is dat het goed mogelijk is dat je toch een BDO hebt en dat de symptomen vanochtend minder waren maar nu weer erger worden. Jij kent je lichaam het beste, als je het niet vertouwd gewoon aan de bel trekken!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:54

Ja we kijken het even aan, als het vanavond nog zo is gaan we weer terug.
Me ma denkt dat het niks is omdat ik niet lig te creperen van de pijn.....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:55

Ik heb jaren met een ontstoken blindedarm gelopen. Iedere keer als ik naar het ziekenhuis ging zwakte hij weer af. Uiteindelijk is hij er 12 jaar geleden uitgehaald. Na twee dagen kon ik weer gewoon lekker naar huis en eigenlijk alles doen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:04

Ik begin ook weer misselijk te worden....pff.. irritant dit.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:11

Van de zomer ben ik ook op de SEH beland omdat ze dachten aan een blinde darmontsteking.
Bij de echo was niets te zien, maar bij de scan zagen ze dat er iets anders ontstoken was in de buurt van mijn blinde darm. Gelukkig hoefde ik toen niet geopereerd.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:18

Meteen bellen en onderzoek laten doen (nogmaals).
Bij mij hebben ze toen der tijd (jaar of 6 geleden) ook getwijfeld of het een blindedarmontsteking was. Ze vroegen zelfs of ik zwanger was omdat veel vrouwen van die leeftijd met zulke klachten zwanger blijken te zijn. Ze hebben bij mij de indruk-loslaat test gedaan (je buik ver induwen op de plek van de blinde darm en ineens loslaten), ik zat door het dak van de pijn. Uit de bloedtest bleken er heel veel ontstekingswaarden aanwezig te zijn. Ivm opnamestop moest ik naar ander ziekenhuis zo'n 25km verderop en daar was flinke paniek. Uiteindelijk op de operatietafel bleek ik nog maar net op tijd te zijn anders was hij gesprongen. Ik begon op zondag ochtend met zeurende buikpijn, maar werd steeds erger. Uiteindelijk rond 20.00 kroop ik over de drempel bij de huisartsenpost en pas rond 23.00 lag ik op de operatietafel.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:34

Het begint nu in het midden van mijn buik weer meer pijn te doen.
Kunnen ze ook ontstekingswaarden in urine testen? want dat hebben ze gedaan gisteren

(ben bang voor bloedprikken en infusen etc.)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:35

Geen idee of ze het uit urine kunnen halen maar ik denk dat bloed duidelijker is :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:36

Mweh...crap..

WesthofJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:38

Ik heb toen ik 8 was (nu 10 jaar geleden) ook een acute blindedarm ontsteking gehad. De avond ervoor had ik nog helemaal nergens last van. 's Morgens werd ik wakker met zo'n pijn dat ik niet eens meer normaal kon zitten. We zijn toen naar de dokter gegaan en die heeft gevoeld. Aangezien ik ook rechtsonder pijn had vermoedde zij een blindedarm ontsteking. Ik moest toen meteen naar het ziekenhuis. Daar werd mijn urine gecontroleerd en kreeg ik een echo. Daarop zagen ze dat mijn blindedarm inderdaad flink ontstoken was. Ik kreeg toen een infuus en ben daarna meteen geopereerd. Na de operatie viel het me heel erg mee trouwens. Ik was de dagen daarna nog wel erg moe van de verdoving, maar ik heb helemaal geen pijn gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:40

Ik ben toen eerst naar de huisarts gegaan 's middags, die radde pijnstillers aan. 's Avond ging het echt niet meer en ben ik naar het ziekenhuis gereden, bloedonderzoek liet echter geen ontsteking zien dus ik ben weer naar huis gestuurd. Volgende ochtend ben ik weer terug gegaan naar het ziekenhuis waar het bloedonderzoek weer niets bijzonders liet zien.
Ik kon echter helemaal niets meer van de pijn, ik lag dubbel, was misselijk dus ik riep tegen de arts dat hij me dan maar gewoon open moest snijden, omdat ik dit niet langer trok.
Kennelijk nam hij de pijn toen pas serieus en hij is toen inderdaad een kijkoperatie gaan doen. Toen pas bleek dat ik een blindedarmonsteking had en dat hij op knappen stond.

Laat je dus niet zomaar wegsturen TS, zeker niet als je klachten niet minder worden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:43

even een gekke vraag maar wanneer ben jij voor het laatst naar de wc geweest, kan ook een verstopping zijn