Alleen thuis zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Alleen thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:42

Dag Bokkers, ik zit wat met de paniek hier.
Mijn ouders hebben mij namelijk voor het eerst alleen thuis gelaten in 19 jaar, de meesten onder jullie zullen nu waarschijnlijk zoiets hebben van 'ja, en?', maar het probleem is hier dat we in het verleden al twee gewapende overvallen hebben gehad. Het waait hier dan ook nog eens heel hard buiten en de honden beginnen al te blaffen met elk klein geluidje dat ze horen, wat mij niet echt helpt om kalm te blijven.
Natuurlijk is dit voor een groot deel mijn verbeelding gewoon, de kans dat hier iemand binnen zou komen is miniem aangezien mijn huis nu als een bunker beveiligd is, maar toch spring ik iedere keer uit mijn vel bij elk geluidje.

Normaal gezien zou mijn vriend vanavond bij me blijven, maar omdat mijn ouders nog niet zeker waren dat ze wel zouden vertrekken vandaag, en ze dit dus pas heel laat beslist hebben is er bij mij vriend iets anders tussen gekomen. Mijn ouders zijn namelijk naar een bruiloft waarvoor ze 1,5u moeten rijden, dus die gaan vannacht ook pas thuiskomen, en morgenochtend vertrekken ze meteen tot donderdagavond op vakantie (vanaf morgen blijft mijn vriend gelukkig wel hier). Ik weet nu al dat ik geen oog dicht ga doen tot mijn ouders terug zijn.
Ik heb hier alle lichten al aangedaan zodat mijn verbeelding geen trucjes met me kan uithalen met donkere hoekjes, muziek opgezet en mijn gsm in de lader gestoken, want je weet maar nooit als ie plots moest uitvallen.

Aangezien ik volgende week examens heb, en ik toch geen oog ga dichtdoen voordat mijn ouders terug zijn had ik nog graag wat willen studeren, maar ik kan me echt niet concentreren op dit moment..
Dus daarom hoop ik dat Bokt me wat kan helpen met mijn gedachten te verzetten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:53

Ah TS :(:)

Kan je de honden niet mee naar boven nemen? Ons hondje slaat ook meteen aan bij het kleinste geluidje of piepje. Al hoewel ik liever ook beneden blijf als mijn ouders van huis weg zijn..

Kan je niet met vrienden/vriendinnen/kennissen whatsappen/smsen? :) Voor afleiding!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:59

Ik slaap ook altijd erg slecht als ik alleen thuis ben. Ik ga dan altijd vroeg naar bed, zodat ik niet nog laat 'herrie' hoef te maken en ik de omgeving niet goed hoor (tandenpoetsen, douchen, etc). En op bed ga ik dan nog wat series kijken tot ik bijna vanzelf in slaap val.
Gelukkig slaan katten niet aan bij geluid, ik geef hun gewoon de schuld van ieder geluidje dat ik hoor. Ook als ze allebei bij me op bed liggen :P

Succes vanavond, uiteindelijk val je vanzelf in slaap ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:59

Ons appartement is boven de zaak van mijn ouders, ik zit feitelijk al "boven". Op dit moment zit ik aan de keukentafel genageld, ik durf nu zelfs niet naar mijn eigen kamer te gaan om de oplader van mijn laptop te gaan halen :n. Er zit hier ook een krekel in de berging (zit er al een jaar maar we hebben hem nooit kunnen vangen) die sporadisch geluid maakt, telkens als ie stopt denk ik dat er wat mis is omdat ik zo aan het geluid gewend ben.

Ik ben al op FB wat aan het rondneuzen, maar de meesten van mijn vrienden hebben nu ook blok en zijn dus ook aan het studeren.. Ik ben nu dus maar elk topic op Bokt aan het afgaan op zoek naar wat afleiding.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:00

Kijk lekker afleidende stomme filmpjes en foto's! op Dumpert.nl, froot.nl en 9gag,com kun je misschien wel wat vinden.

Youtube heeft ook gewoon "America's funniest home videos" compilaties. Animal compilations, animal fails... Dat leidt mij altijd af!

Edit: om in beweging te komen... als ik het heel eng vind ga ik vaak luid zingend/pratend op weg.
Of ik bel even iemand, zodat er iemand bij me is en ik gelijk kan gillen als er iets gebeurt - wat natuurlijk nooit zo is want ik ben gewoon alleen-

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:03

:(:)

Ik voel me altijd veilig in m'n bed, onder de lakens! :+ Zorg ik dat ik helemaal klaar ben om naar bed te gaan, neem de hond mee en dan kijk ik vanuit bed tv! Zo voel ik me vaak een stuk fijner! :)

Ook wappen/bokken helpt vaak om m'n gedachten te verzetten, hoop dat datbij jou ook zal helpen! :)

Edit: Bovendien zal onze huistijger me niks laten overkomen! :D
Laatst bijgewerkt door Benice op 06-01-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:03

Bij mij helpt het als ik van elk geluid schrik om oordoppen in te doen. Het helpt trouwens ook goed om te leren

Sterkte ts!

saskiakefie

Re: Alleen thuis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:05

Hoppakee, schop onder je kont een stuk gaan joggen buiten, dan weer lekker moe terug komen en er is al een hoop spanning van je af. Noodgedwongen afleiding zoeken op internet maakt de spanning in je lichaam alleen maar erger. :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:09

Zet een muziekje aan, lekker mee bleren! Zoek op youtube horse falls compilaties ook heel leuk! Wat ik nog wel eens doe is van die talentenshows van amerika kijken! Te grappig vaak!

En anders ga even lekker douchen, badkamer op slot dan heb je geen last van de rest!
Alle lampen aangooien die je onderweg tegen komt en desnoods beneden een lampje aanlaten, zien je ouders ook nog iets als ze thuis komen!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:13

Misschien ga ik straks wel even een serie kijken, maar op dit moment kan ik me daar toch niet op focussen..

Oordoppen zouden het bij mij net alleen maar erger maken, stel nu als er iemand binnen probeert te komen en ik het niet hoor? Of als het alarm afgaat? Ik moet er niet aan denken :n

saskiakefie schreef:
Hoppakee, schop onder je kont een stuk gaan joggen buiten, dan weer lekker moe terug komen en er is al een hoop spanning van je af. Noodgedwongen afleiding zoeken op internet maakt de spanning in je lichaam alleen maar erger. :j

Ik woon hier op een afgelegen steenweg zonder buren in een straal van 5km, om dan als meisje te gaan joggen 'midden in de nacht'? Neen dankje, ik ben mijn leven nog niet moe.

@Britt_Sisi douchen zit er ook niet in want dan begin ik me allerlei Psycho scenario's door mijn hoofd te halen. Ook omdat toen ik als kind 's avonds eens in bad zat terwijl mijn ouders in de zaak waren de stroom was uitgevallen, en ik daar toen zo'n trauma van heb overgehouden van in het donker in bad te zitten :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:17

Vind het 's avonds ook niet echt fijn op alleen thuis te zijn.
Voor mij helpt het dan om inderdaad muziek hard te zetten en mee te schreeuwen, of gewoon lekker op m'n kamer met de tv aan :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:24

Ik denk dat ik maar even de haard ga aansteken en mij in de woonkamer ga zetten met een filmje en een kop thee, hopelijk zal dat me wat helpen.. Studeren zit er sowieso niet meer in :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:30

Ik denk dat je moet beginnen met op te letten hoeveel info je prijs geeft :) je vertelt hier vrij veel info over je omgeving.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:32

Buiten het feit dat ik in België op een verlaten steenweg woon gaan ze niet veel ervan kunnen afleiden, er zijn wel honderden verlaten steenwegen hier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:36

Snollygoster schreef:
Buiten het feit dat ik in België op een verlaten steenweg woon gaan ze niet veel ervan kunnen afleiden, er zijn wel honderden verlaten steenwegen hier :')

Zolang je het inderdaad bij die info houd maar niet ergens op bokt je woonplek heb rond zwerven, of je fb oid.

Was gewoon even een tipje om op te letten :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:38

Nou daar zou ik me helemaal niet druk om maken hoor TS.. :) probeer rustig te blijven, kijk leuke filmpjes en ga optijd naar bed! Desnoods met een lampje in huis aan! Doe ik ook vaak als ik alleen thuis ben gewoon een lampje aan op de gang zodat het niet helemaal pikdonker is!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:56

Een horror film kijken.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:03

Britta31 schreef:
Een horror film kijken.

Hi-ha-larieus..

Ts, gewoon een leuke serie of leuk filmpje kijken, telefoon bij de hand en een lekker kopje thee :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 00:05

Britta31 schreef:
Een horror film kijken.

Wat is dit nu weer voor een reactie? Erg volwassen voor jouw leeftijd hoor.

Ik heb net een sms gekregen van mijn ouders dat ze net terug vertrokken zijn, de zenuwen beginnen nu wel langzaam weg te trekken.
Dankjewel voor de steun lieve Bokkers! :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:11

Ik zou je wel aanraden om hulp te zoeken met deze angstgevoelens TS. Hoewel het zeer begrijpelijk is dat je angstig bent geworden na de overvallen, beperkt het je enorm op deze manier en de angst verlamt je best wel, als ik het goed lees. Dat is voor mij een signaal dat je de gebeurtenissen nog niet goed genoeg verwerkt hebt en Er kan een hoop verbeteren als je daar professionele hulp bij krijgt :) Ook zeker met het oog op de toekomst: je zult vaker alleen thuis moeten zijn en dan is het absoluut niet fijn als je elke keer zo zit te "overleven"
Succes!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:21

Denk eens over alles na, wat zou je doen als er een overval zou komen? Speel alles eens in je hoofd af. Van voor af aan, bedenk waarmee je de inbreker zou kunnen aanvallen en hoe je dat zou doen. Of bedenk een dialoog die je met hem zou voeren als je met hem zou praten.

Wat je vannacht aan het doen was omdat je zo bang was is waarschijnlijk gewoon er niet aan proberen te denken. Dat werkt absoluut niet. Wat je moet doen is er juist wel veel aan denken en er je eigen draai/einde aan geven.

Heb je nu niet meer zo veel aan, maar misschien voor de volgende keer?