Pijn aan onderug; iemand enig idee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Pijn aan onderug; iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 20:34

Hoi iedereen,

misschien staat het hier verkeerd maar ik heb sinds het begin van de vakantie echt ontzettend veel last van mijn stuitje als ik zit. Het is echt alleen mn suitje, ik denk 2 rugwerveltjes ofzo. ALs ik even onderuitgezakt zit, en dan weer rechtop ga zitten, doet het echt ongelofelijk veel pijn! Omdat ik nog op school zit zit ik ook veel..

Iemand ervaringen hiermee? Ik ben niet gevallen/gebotst en nee, ik zit niet onderuitgezakt op een paard :p

Thats_Me

Re: Pijn aan onderug; iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:36

Kan ook je SI gewricht zijn daar hebben ook veel mensen last van. Ik raad je aan om evennlangs een fysiotherapeut te gaan.

EllisL

Ik heb constant veel pijn aan rug ivm scoliose.

Zou even naar de huisarts gaan en vragen om foto's of een verwijzing naar de fysiotherapeut. Pijn in je onderrug kan verder ook door een slechte houding of zwakke rugspieren

baron2008

ik had ook erg last van me rug ik ben naar Cesar therapie geweest en dit hielp heel goed ben er nu helemaal van af

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:43

Precies hetzelfde. Maar na 2 jaar fysio is het weg. Heb ook foto's laten maken en daar was op te zien dat mijn *denkt evenhard na* laatste ruggenwervel vergroeid was aan mijn si-gewricht (hoop dat ik het nu goed zeg). Mijn fysio dacht dat het daar door zou komen, dus die is flink aan het masseren en wat aan het manipuleren geweest. Bleek inderdaad een spierenkwestie te zijn. Naar mijn weten ben ik er ook niet op gevallen oid. Heel vroeger wel eens een hele flinke tik gehad, maar dat is echt al jaaaaaaren geleden. Wel denken ze bij mij dat het aangeboren is.

Een tripje fysio kan nooit kwaad :)

Anniek22

Re: Pijn aan onderug; iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 11:00

Okee bedankt allemaal!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:01

EllisL schreef:
Zou even naar de huisarts gaan en vragen om foto's of een verwijzing naar de fysiotherapeut.

Een verwijzing van de huisarts is al een tijdje niet meer nodig. Je kunt gewoon zelf een afspraak maken bij een fysiotherapeut.

Ik heb bij tijd en wijle ook erge last van mijn rug, en nu na tig therapeuten eindelijk eentje gevonden die 1. weet wat het precies is en 2. er ook nog iets aan kan doen. In mijn geval is het een manueel therapeut. Het zal bij mij altijd een zwakke plek blijven, maar een goede therapeut kan het leven wel makkelijker maken.