Fiets ongeluk gehad!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Fiets ongeluk gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:06

Hallo allemaal,

Ik heb 2 uurtjes geleden een ongeluk gehad op de fiets. Ik fietste op het fietspad en er staken 3 jongens over, 1 keek niet of er een fietser aankwam en liep zo het fietspad op, ik kon niet meer remmen en knal zo tegen een auto op. Nu doen mijn schenen en rechter enkel erg veel zeer en zijn al wat blauw en gezwollen. Ook heb ik (denk ik) met mijn rechterarm de klap proberen op te vangen tegen de auto aan want die voelt alsof ik gruwelijke spierpijn heb, maar het ging allemaal zo snel dat ik niet weet hoe ik precies ben gevallen.
Nu vraag ik me af, wanneer mijn benen stil liggen, doet het ook erg veel zeer, ook kan ik ze nauwelijks aanraken/erop drukken. Nou weet ik dat een kneuzing erg pijnlijk is, maar ik ben bang dat er ergens een scheurtje zit of iets dergelijks aangezien ik erg hard tegen de auto knalde.
Wat raden jullie aan.. morgen dokter bellen of niet?
en zou je, als je een scheurtje of iets dergelijks zou hebben dat altijd moeten voelen?

alvast bedankt voor de moeite te nemen om dit te lezen!

xPearl

Re: Fiets ongeluk gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:08

Auwtsh. Sterkte!

Ik zou morgen echt wel even de dokter bellen. Als het al pijn doet terwijl je niks doet, is het vast niet goed!
Hoe een scheurtje of iets voelt weet ik niet.. Maar voor de zekerheid kan je altijd bellen toch? :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:10

Auw dat is niet zo prettig :(:)
Morgen even de dokter bellen, en als het echt niet te harden is zou ik even langs de hap gaan.

donnar

Als je er zo'n last van hebt kan het denk ik geen kwaad om even langs de huisarts of huisartsenpost te gaan. Beter het zekere voor het onzekere.

karlli

Zou gewoon even naar de HAP bellen, die nemen het waarschijnlijk wel op en zo niet morgen even naar de HA maar dat zullen ze dan ook wel vertellen. Zeker met zulke dingen het zekere voor het onzekere even laten nakijken.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:11

ja ik vroeg me dus af of dat altijd is na dat het net gekneusd is zeg maar, of het dan altijd zeer doet wanneer je gewoon stil ligt. Ofja zeer, ik voel dat het niet erg prettig is, echte helse pijnen heb ik natuurlijk niet wanneer ik stil lig dan had ik nu de dokter al gebeld haha :p het is wel te houden, ben het nu ook aan het koelen maar voel het in ieder geval goed

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:11

Beterschap! Goed koelen en wat pijnstilling nemen. Als je merkt dat het toch niet beter wordt kun je altijd de huisarts bellen :).

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:12

Hmm ja.... ik vind het dan moeilijk om een grens te trekken van wanneer bel je de dokter en wanneer niet... het is nog maar net gebeurt en dan is het sowieso logisch dat het zeer doet toch?
al denk ik dat het morgen nog meer pijn gaat doen.. dat is altijd dag erna toch?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:12

He wat naar :( Mag hopen dat die jongens je wel goed geholpen hebben na je val? Als ik jou was zou ik wat pijnstilling nemen en je zere plekken wat proberen te koelen. Vroeg naar bed vanavond. Als je morgen nog veel pijn hebt (wat je sowieso al gaat hebben van die klapper), zou ik gewoon naar de huisarts bellen/gaan. Beter even uitsluiten dat je een scheurtje of iets dergelijks hebt ;) . Ik heb eens een scheurtje in mijn pols gehad, maar dat was 15 jaar terug en kan me niet herrineren of dat continu zeer deed. Volgens mij wel, maar voornamelijk met jas aantrekken e.d. was de pijn vrij erg.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:13

Anders, een belletje kan nooit kwaad toch?

Persoonlijk zou ik zo te horen even doorbijten en wachten tot morgen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:14

Wat vervelend zeg. :(:)
Als je het niet vertrouwd zou ik morgen gewoon een bezoekje aan de huisarts brengen!
In de tussen tijd idd maar lekker aan de paracetamol, en koelen.
Beterschap!

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:16

Wat vervelend :(:) ! En zo te horen kon jij er nog niks aan doen ook.. :\

Ik heb zelf ook een keer gehad dat ik een klap tegen de muur heb opgevangen met mijn armen, had ook een scheurtje in mijn spaakbeen (andere pols zwaar gekneusd). Nu dacht ik dus ook dat er niks aan de hand was, en ben ik er gewoon mee gaan slapen. De volgende ochtend ging het echter niet meer met de pijn, ben toen toch maar naar de huisarts gegaan, die me doorverwees naar het ziekenhuis, waar dus bleek dat er een scheurtje in mijn spaakbeen zat.
Ik zou dus als je het nog volhoudt er gewoon een nachtje mee slapen, en anders nu al naar de huisartsenpost gaan. Als het morgen niet over is/minder is geworden, zou ik gewoon even bij de huisarts langsgaan, kan imo nooit kwaad, en dan heb je tenminste zekerheid.

In ieder geval heel veel beterschap!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:26

Ik kon er inderdaad niks aan doen, hun liepen op het voetgangerspad
de eerste keek nog en kon nog voor me door lopen maar de 2e keek totaal niet en besloot gewoon door te lopen. Nee ze hebben me niet echt geholpen, begonnen wat te lachen dus ik werd erg kwaad en heb m daarna uitgescholden en gezegd of ie niet eerst ff moet kijken voor dat je oversteekt. Toen zei hij op een hele achterlijke manier: tja kan gebeuren toch! En daarna renden ze weg, triest he.gelukkig waren er nog wel andere mensen die het zagen gebeuren en naar me toe kwamen!

ben het nu aan het koelen en heb special zalf bij kneuzingen..
ik denk inderdaad dat ik er een nachtje mee slaap en kijk hoe het morgen is, wanneer het morgen nog steeds zeer doet als ik stil lig bel ik inderdaad de huisarts.

bedankt allemaal voor de reacties en tips!!!! heel fijn! :)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:29

Sterkte TS, een aanrijding met een auto is erg pijnlijk weet ik uit ervaring.

ik verdraaide vorig jaar mijn knie op de boot, de pijn was in het begin zo erg dat ik er gewoon misselijk van werd en het bleef pijn doen, dus HAP gebeld en dan moesten we maar langs komen.
Na een boel geregel voor een auto wij naar de HAP toe, zegt die arts "Ik kan er nu niet veel aan doen omdat hij te dik is, ga vrijdag ofzo maar naar je eigen huisarts"
Dus dat was de eerste en de laatste keer dat ik naar een HAP ben gegaan

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:43

BarryPlopper schreef:
Sterkte TS, een aanrijding met een auto is erg pijnlijk weet ik uit ervaring.

ik verdraaide vorig jaar mijn knie op de boot, de pijn was in het begin zo erg dat ik er gewoon misselijk van werd en het bleef pijn doen, dus HAP gebeld en dan moesten we maar langs komen.
Na een boel geregel voor een auto wij naar de HAP toe, zegt die arts "Ik kan er nu niet veel aan doen omdat hij te dik is, ga vrijdag ofzo maar naar je eigen huisarts"
Dus dat was de eerste en de laatste keer dat ik naar een HAP ben gegaan

oeiii dat klinkt ook erg pijnlijk... ja daarom wacht ik ook maar even af hoe het morgen is
ik hoop natuurlijk dat ik vrolijk wakker word en niks aan de hand haha, maar ik weet en verwacht dat dat niet zo zal zijn.. dag erna is meestal nog erger volgens mij

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 17:17

Ik ga morgen toch naar de dokter.. het voelt allemaal wat raar vooral mijn linkerscheenbeen, mijn knie schiet af en toe wat fout bij het lopen en mijn arm voelt erg beurs terwijl er geen blauwe plekken te zien zijn. Het is ook allemaal wat blauw geworden in vergelijking met gisteren en het is wat gezwollen..
Toch even checken wat er precies aan de hand is!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:31

Beterschap TS en goed dat je toch even langs de dokter gaat kan geen kwaad hoor na zo'n aanrijding :(:)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 17:35

Dankje! ja ik ben nooit zo van de dokter.. ben er in mijn leven denk nog geen 5 keer geweest haha
gelukkig maar natuurlijk.
Alleen wil ik nu gewoon zekerheid hebben dat het alleen maar gekneusd is aangezien ik al wat dingen las over minimale scheurtjes en dat je dat dus niet persee hoeft te voelen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 11:19

Vanochtend naar de dokter geweest,
hij dacht niet dat er een scheurtje in mijn scheenbeen zou zitten omdat er nauwelijks zwelling zit, toch doet het erg zeer wanneer ik lig en mijn onderbeen wil draaien.. dat heb ik ook gezegd maargoed hij dacht zwaar gekneusd. En ook heb ik een peesbeschadiging in mijn rechterarm opgelopen omdat ik daarmee de klap probeerde op te vangen. Dit voelt als meeeeega spierpijn. Hij zei dat ik komende tijd nog rustig aan moet doen, dat mijn benen binnen 2 weken verbeterd zouden moeten zijn. Mijn arm daarentegen kan erg lang gaan duren..

Ik heb wel gevraagd wat ik met sporten moet doen, hij zei voorlopig nog niet, wanneer het beter voelt rustig aan opbouwen omdat overbelasting nog vervelender is.
ik ben alleen vergeten te vragen hoelang en hoeveel ik mag bewegen als in wandelen en mijn arm gebruiken. weten jullie daar misschien wat van? hij zei wel dat ik geen zware dingen mocht tillen met mijn arm.

hopelijk hebben jullie nog wat tips met het bewegen etc...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:31

Hoe is het nu met je ts?