Fobie voor luizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Fobie voor luizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:00

Of nou ja, voor jeuk op mijn koppie.
Na de zomervakantie was er op mijn werk een luizenplaag. Ik werk met kinderen dus dat is het risico van het vak. Tot mijn grote afgrijzen bleek ik in die periode dus ook besmet te zijn door een kind. Na twee weken uitgebreid kammen en met lotion in de weer geweest te zijn was ik ervan af.
Sindsdien heb ik echter nog steeds met vlagen jeuk op mijn hoofd. Minstens eens per week kam ik met de kam mijn haar door en ik vind nooit iets, maar ik merk dat ik er dus een beetje in doorsla := Iedere keer bij jeuk op mijn hoofd heb ik de neiging om mijn haar binnestebuiten tw keren.
Rationeel kan ik heel goed bedenken dat ik waarschijnlijk gewoon een droge hoofdhuid heb een dat het ook tussen mijn oren zit, maar toch blijf ik kammen.

Iemand tips om te zorgen dat dit geen echte ovsessie voor mij gaat worden?

Mama_Rianne

Re: Fobie voor luizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:05

Mijn dochter (5) heeft dit ook.. ze heeft 2x luizen gehad en nu denkt ze bij elke kriebel dat ze luizen heeft en vraagt of ik dan even wil kammen om te kijken of dat zo is. Arm kind..

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:05

Geen tips, ik hoef alleen maar je openingspost te lezen en het begint spontaan te kriebelen. Serieus, als je over luizen praat, krijg ik al de kriebels en als ik dat van anderen hoor is het een bekend fenomeen :-)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:12

Herkenbaar hoor!!
Werk ook met kids waarvan 1 steeds weer luizen.... Hebben luizenzakken en ti's geen knuffelbeer, hij heeft het als enige uit mijn klas, sneu hoor.

Ik zou zeggen even zo min mogelijk contact en goed laten behandelen!

Voor jezelf; haren op een staart/ knot (gevoelsmatig scheelt dat al) en wat minder fysiek contact. Ik merk dat ik er daardoor rustiger door ben.
Overigens nooit luizen gehad gelukkig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:17

hele basisschooltijd, elke luizenplaag doorgekomen, nog nooit luizen en of neten gehad. _/-\o_
indd, op een knot of staart, kan t ook niet in je nek kriebelen enzo.. hahaha succes :)