Zon 4 weken geleden ben ik hard onderuit gehaald met voetbal. Mijn enkel was meteen heel dik met een dikke ei erop. Naar de huisartsenpost gegaan , maar het was wss mijn enkelband aan de hand van wat ze deden. Nu heb ik dat nog nooit meegemaakt , maar op verzoek van huisarts naaf de fysio gegaan. Toen ik de tweede week daar weer kwam schrok hij er wel van en voor de zekerheid haalde hij iemand erbij. Hij ging toch twijfelen of het niet gebroken was omdat drukke op beide uitstekende knobbels op mijn enkel nog steeds zo pijn deed en dat het nog steeds heeel blauw was. Het liep zelfs helemaal door tot mijn kuit de blauwheid.
Nu zijn we 4 weken verder en heb nog steeds steken in mijn enkel . Zelf het randje van mijn schoen kan nog gevoelig zijn. Rennen gaat nog steeds niet en hurkend zitten gaat het enorm steken. Om een foto doen ze heel moeilijk omdat het toch mijn enkelband is wat ze zeggen. Overigens vind ik het wel knap om zonder er van binnen in te kijken dat ze zo een oordeel kunnen hebben. Ik ga in februari op wintersport en maak mij toch wel druk.
Mijn vraag is dan ook met ervaren enkelband probleem gevalletjes wat denken jullie hiervan en hoelang hadden jullie er last van ect ?
Inderdaad een foto eisen! Gevoeligheid van die knobbels is vaak toch een symptoom van een breuk(je). Klinische testen kunnen heel betrouwbaar zijn, maar met een foto kan je binnenin kijken. Succes en sterkte!
Nadine_S
Geplaatst: 04-01-15 20:05
Ik dacht even iets anders naar aanleiding van de titel, haha
Maar goed, enkelbandblessure kan wel 6 weken aanhouden. Als je het niet vertrouwt zou ik toch aandringen op een foto.
proudmama
Geplaatst: 04-01-15 20:08
Zelf ooit enkelbanden gescheurd, in gips gegaan en na 6 weken was hij nog steeds dik en blauw. Mijn dochter ook laatst en ook pijn bij de knobbels, heeft echt 4 maanden geduurd voor ze weer normaal haar voet kon bewegen. Een foto is nooit weg natuurlijk, maar het kan echt lang duren.
Tilmar
Geplaatst: 04-01-15 20:09
Ik ben met steps (gymmen met een opstapje) verschrikkelijk door mijn enkel gegaan. Eigenlijk dacht ik ook dat het alleen mijn enkelbanden waren, maar de knokkel van mijn enkel deed ook super veel pijn precies als bij jou. Dat heeft ongeveer 2 maanden geduurd, dus ik denk dat er een scheurtje in zat (ook geen foto's gemaakt). De enkelbanden duurde wel 6 maanden voor het helemaal over was...ik ben niet meer zo jong Het langste duurde uiteindelijk mijn achillespees, die was bij de val verrekt ofzo. Daar kwam ik pas na 3 weken achter, omdat alles zo dik en pijnlijk was. Best een tijdje zoet mee geweest dus!
Allejandro
Geplaatst: 04-01-15 20:09
Hier ook een ervaringsdeskundige, 4 weken is nog niks. Dat kan erg lang duren. De laatste keer was de pijn bij mij na 6 maanden pas weg. Ik had toen wel al mijn enkelbanden helemaal door. Erg pijnlijk....
4 weken valt voor een band blessure nog mee, dat kan heel lang duren. Niet gek dat je deze klachten al hebt. Je fysio heeft vast wel meer testen gedaan? Pijn bij de malleoli is idd een rode vlag, maar zo te lezen kan je wel met je gewicht op je been staan.. Ik zou goed met je fysio overleggen maar als je weinig rust gehad hebt zeg maar is deze gang van zaken niet gek. Foto heeft natuurlijk meer duidelijkheid en als ie die echt wilt en je fysio erg twijfelt zou ik brief vragen voor de huisarts en zo foto laten maken. Succes!!
ruim 2 maanden geleden mijn enkelbanden verrekt en ik kan bepaalde bewegingen nog steeds niet maken. Ook zit er nog een verdikking wat pijn doet en wanneer ik veel heb gelopen doet gewoon alles pijn. Ik ben dus bang voor je dat het nog wel even gaat duren tot alles weer normaal is.
jeetje misschien toch maar naar het ziekenhuis mocht het echt niet goed zijn kan ik de vakantie annuleren. iemand wel ervaring met wintersport en een enkel ?
Ik denk dat je zelf kunt bedenken of je kunt wintersporten? Ik had twee gescheurde enkelbanden en nu bleek achteraf dat er heel veel breukjes inzaten en ben er aan geopereerd. Zonder foto kunnen ze iig niet zien wat er binnen aan de hand is.
Odatje
Geplaatst: 04-01-15 21:18
Heb lang gevolleybalt waarbij ik ook vaak genoeg helaas een enkel blessure heb gehad, nu volleybal ik al bijna 2 jaar niet meer, nog steeds pijn en last van mn enkel bij bepaalde dingen... niks aan te doen volgens dokter en fysio. Toch heb ik verder onderzoek geeisd en wat blijkt, mijn enkel is gebroken geweest.. Dus please eis een foto!!!
Na een val van mijn paard landde ik vol op mijn voet, enkelbanden verrekt. Ik werd als eerste doorgestuurd voor een foto. Niks gebroken. Daarna heeft de huisarts het ingetaped. Ik heb er wel 8 weken erge last van gehad. Vooral als ik 's nachts uit bed moest. Dan bokte mijn voet toch! Ik heb twee weken op krukken gelopen. Geen fysio gehad.
Ik heb ook een keer gescheurde enkelbanden gehad en dat heeft toch zeker wel een tijdje geduurd voordat ik pijnvrij was. Daarna heb ik nog ongeveer een half jaar met een speciale brace omgelopen. Op de één of andere manier blijft het ook een zwakke plek want ik heb snel weer last van die enkel.
Een enkel blessure blijf je lang last van hebben. Als je zekerheid wil hebben zal je echt een foto moeten laten maken. ik heb ervaring met enkelblessures en wintersport en ik kan je zeggen, dat is geen goede combinatie. Ik snowboarde altijd maar na mijn enkel operatie heb ik die hobby op moeten geven, bij de eerste afdaling zoveel pijn dat ik schreeuwde dat ze me maar met een banaan moesten ophalen (bye bye vakantie) Ik heb vervolgens leren skiën en met pijnstillers heb ik daar nog altijd plezier in. maar echt luister naar je lichaam, beter een jaar niet dan dat je je (net zoals mij) leven lang last bljft houden!
Ik heb 5 weken terug mijn enkelbanden gescheurd en heb wanneer ik teveel gelopen heb ook nog steeds veel last, ook rennen is absoluut geen mogelijkheid. Dus het kan best. Bij mij is er wel gelijk een foto gemaakt.