Vet haar wat te doen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Vet haar wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:34

Hallo :)
weet niet of het hier goed staat, verplaats het maar. :)
Mijn haar word na 2 dagen al vet.
Heel smerig. Droog shampoo geprobeert, werkt niet....
Ik zit ook met de school dagen bijv.
Maandag- haren wassen.
Dinsdag-schoon.
Woensdag- al een beetje vet niet zo erg dat het op valt.

Ik moet het woensdag dan al wassen omdat ik dat donderdag morgen niet red. Vind ik jammer want ik ga niet met vies vet haar in de school lopen :) hebben jullie tips of ervaringen?
Groetjes :)

Sjira

Re: Vet haar wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:36

Lush heeft shampoo in zeepvorm. Daar is een groene variant van en geloof mij, die werkt! Vaak als je met gewone shampoo wast dan blijft het een beetje vettig voelen, alsof er een laagje overheen zit (heb ik dan). Maar met deze helemaal niet! En dan geen cremespoeling maar een antiklit spray (als je antiklit nodig hebt). Beetje vóór het föhnen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:37

Wat is er mis met om de 2 dagen wassen? Zou het persoonlijk niet eens minder willen doen. Hoe doe jij dat met die paardenlucht dan?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:38

Dacht ik ook, zo snel is dat niet toch?

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:40

Ik was het trouwens ook om de dag soms dagelijks >;)

Gitana

Idd mijne na 1 dag, en een halve als ik er nog wat in smeer :+

billionache

Om de dag is inderdaad prima :j ik was m'n haren slechts om de 2 dagen (doe momenteel wel geen sport, noch paardrijden).

Als je echt minder wil wassen, zul je je haar daaraan moeten laten wennen. Dus echt strikt je haren maar om de x aantal dagen wassen, dan past je hoofdhuid zich hieraan aan en zal het minder talg produceren. Heb ook weleens gelezen dat het zou helpen als je niet met warm, maar met koud/lauw water wast.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:42

Ik moet elke avond douche, anders is het vet de volgende dag. Zelfs als ik de vorige middag heb gedoucht is het al te vet de dag erna. Ik heb veel ertegen geprobeerd maar niks helpt, het is gwn de leeftijd en dat gaat wel weer over.
Sws vind ik om de dag douchen niet heel vaak hoor, ik zou echt niet minder vaak dan dat willen douchen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:44

Heel simpel, niet leuk. Gewoon langer niet je haren wassen. Op het begin worden ze dan inderdaad wat vet maar dit wordt gauw genoeg minder.
Juist door regelmatig te wassen zorg je dat je haren sneller vet worden.

Zo was ik mijn haren 2 keer in de week en dan is het niet eens echt vet. Af en toe ook een keer een hele week niet, zodat ik er nog langer mee door kan.

Wat bij mij wel helpt als het iets vet is, is mijn haren in een staart dragen. Voelt fijner en valt minder op.
Wat vast ook zal schelen is dat ik eigenlijk nooit iets van haarspray, schuim of gel gebruik.

Verder helpt niet veel cremespoeling gebruiken en het liefst alleen bij de puntjes. En deze niet echt in laten trekken maar gauw uitspoelen zodat je haren toch wel makkelijker doorkambaar zijn. En afspoelen met koud water zorgt voor minder talgproductie, betere doorbloeding, meer weerstand en ook voor meer glans in je haren.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:47

Ik was elke dag mijn haar. Sla in het weekend wel eens een dagje over. Maar meer overslaan kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:47

Ook niet te veel aan je haar zitten! Spelen en pielen bijv. Zo min mogelijk producten gebruiken zou ook moeten helpen. :)

Ik waste het eerst ook om de 2 dagen, nu om de 3, mijn haar moest hier aan wennen maar het is nu echt een dagje korter vet.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:50

Mocht je een keer geen tijd hebben in de ochtend om je haar te wassen, maar je moet wel weg: Klein beetje talkpoeder op je hoofdhuid doen. Kan je weer een dagje voor uit, en je haar lijkt schoon. Niet te veel doen want dan word je grijs :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:50

Creme spoeling doe ik enkel op de punten. Ik moet wel echt cremspoeling gebruiken ander zijn mijn krullen kurk droog. Met de paardlucht valt het enorm mee. Als ik heb gereden stinkt mijn haar gewoom niet naar paard. Wat ook weer zijn voordeel heeft anders zou ik het echt elke dag moeten wassen ivm paardenlucht. Bedankt. Zal eens gaan zoeken naar die zeep! :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:51

Heb je verschillende droogshampoo geprobeerd?
Mijn plukjes die ik achter mijn oren doe worden ook heel snel vet omdat ik er zoveel aan zit. Ik heb een keer droogshampoo gebrobeerd dat werkte voor geen meter, maar die ik nu heb werkt echt super. Heb nu die van andrelon.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:52

Wat grappig dat veel mensen het elke dag wassen! Waar halen jullie in godsnaam de tijd? :=
ff serieus, ik heb lang en dik haar, dus ben iedere keer dat ik m'n haar was in totaal minimum een halfuur kwijt. En dan droog ik het niet eens met een haardroger oid, dus echt enkel en alleen het wassen + conditioner :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:52

Dankjewel allemaal. Kun je dat talkpoepee gewoom bij de jumbo ofzo kopen? Groetjes!

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:53

Hangt er niet een onwijze paarden lucht in je haar als je het niet zo vaak wast?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:55

Aurelia schreef:
Heb je verschillende droogshampoo geprobeerd?
Mijn plukjes die ik achter mijn oren doe worden ook heel snel vet omdat ik er zoveel aan zit. Ik heb een keer droogshampoo gebrobeerd dat werkte voor geen meter, maar die ik nu heb werkt echt super. Heb nu die van andrelon.

Nee ik heb nu droogshampoo ook van andrelon. Werkt niet helaas. Heb ook plukjes. En idd zit er veel aan. Als ik mijn haar was was ik het een keer goed. Over goed wassen en daarna creme erin. Ik spoel na met koud water :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:55

Ik ben nu sinds een tijdje verandert van shampoo. Voorheen werd mijn haar super snel ver en het werd broos. Nu gebruik ik Say yes to cucumbers (ivm gekleurd haar) Nu zou ik als ik lui ben mijn haar een paar dagen niet kunnen wassen. Pas na 5 dagen begint het wat vetter te worden. Ik vind het ideale shampoo/conditioner mijn haar is ook weer super gezond.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:56

Het is niet heel gezond voor je haar om het dagelijks of tweedagelijks te wassen. Echter rijdt ik iedere dag paard en met cap op en dan wordt je haar echt ranzig. Dus helaas voor de gezondheid van mijn haar. Gewoon wassen!! Wel met een goede shampoo en niet eentje waar allerlei siliconen aan zijn toegevoegd.

Hema eigen merk is een goede shampoo.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:56

_Patricia schreef:
Hangt er niet een onwijze paarden lucht in je haar als je het niet zo vaak wast?

Nee mijn vader komt nooitbij de paarden dus hij zou dat wel moeten ruiken :) niks hoor..... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:58

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:58

Daphneeeej schreef:
Ik ben nu sinds een tijdje verandert van shampoo. Voorheen werd mijn haar super snel ver en het werd broos. Nu gebruik ik Say yes to cucumbers (ivm gekleurd haar) Nu zou ik als ik lui ben mijn haar een paar dagen niet kunnen wassen. Pas na 5 dagen begint het wat vetter te worden. Ik vind het ideale shampoo/conditioner mijn haar is ook weer super gezond.

Ik heb altijd elvive gehad. Ben nu met gewone schampoo aam het wassen al een tijd merk geen verschil. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:58

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:02

Cas123 schreef:
Ik heb altijd elvive gehad. Ben nu met gewone schampoo aam het wassen al een tijd merk geen verschil. :)

Ik heb ook allerlij verschillende merken gehad die niks goeds deden zoals elvive, nivea, syos, andrelon en nog meer.
Maar die ik nu gebruik gaf echt na een aantal keer er mee gewassen te hebben super goed resultaat. Mogelijk doordat er geen/weinig 'gemische stoffen' in zitten.