wat te doen tegen koortslip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbl_x

wat te doen tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:42

hallo bokkers!

Ik heb sinds een jaar of 3 (sinds me 10de ofzo) last van koorstlippen Nu heb ik donderdag een koortslip op gekregen dan nu (zaterdag) voel ik en nog een opkomen dus dat zijn er alweer twee ik heb een heel duur zalfje gekocht maar het tegen het prikkelige gevoel maar dat was het dan ook wel dus ik was benieuwd weeten jullie misschien wat er echt goed tegen helpt?

Alvast heel erg bedankt!

Tammy_

Re: wat te doen tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:46

Zovirax? en er absoluut niet aankomen met je handen, de zalf opbrengen met een wattenstaafje. Schoonmaken met een wattenstaafje wat je in uitgekookt water doopt, en verder gewoon uit laten drogen. Eventueel wat kamferspiritus er op om het te ontsmetten (prikt wel heel erg!) en de korstjes nog meer uit te laten drogen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:48

Ik geloof dat compeed van die blarenpleistertjes heeft voor je lip.

En misschien even langs de HA, zo te lezen heb je er al langer last van.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:49

L-lysine gaan slikken. Dat inderdrukt het herpesvirus, de veroorzaker van een koortslip.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:50

L-lysine pillen slikken. Bij de appotheek te halen. Die smeerseltjes werken nooit bij mij slik ik die pillen zijn ze binnen een week weg of ik krijg ze zelfs niet

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:52

Compeed blarenpleister blijft jammer genoeg niet bij iedereen plakken.
Zovirax smeren helpt bij mij wanneer ik het veel op smeer, handen goed wassen en het uit laten drogen. Wanneer het nat wordt alleen deppen met een handdoek, niet wrijven want dan laat het velletje weer los.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 17:59

Heel erg bedankt! Waar kan je zovirax halen? Ik doe er alles voor het is zo vervelend

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:01

X erpa stick is bij mij het enige middel dat werkt

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:03

Het enige wat bij mij hielp was antibiotica van de huisarts. Heb er nu al een jaar of 3/4 geen last meer van gehad *klopt het nu heel hard af.

Daarnaast altijd zorgen dat je een goede lippenbalsem bij je hebt, als je droge lippen of iets hebt kan je meteen insmeren. Rosebud salve is heel erg goed, wel duur, maar zo'n koortslip is ook niets. Rosebud kan je kopen bij douglas en kost 9,95.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:05

Zovirax is bij de meeste drogisterijen te koop.
Ik deed er bij gebrek aan crème en als de winkels al dicht waren ook wel eens tandpasta op. Staat heel stom maar het droogt wel uit.
En dan de volgende dag snel naar de kruitvat voor zovirax.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:10

Ik gebruik hele vette zalf. Die smeer ik er dagelijks op.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:15

Zovirax werkt bij mij niet, in het begin wel maar nu al jaren niet meer. Fenistil wel, valt ook normaal bij de drogist te krijgen.
Het beste werkt Corticozalf (ja is rotzooi), zodra hij opkomt smeren en werkt super bij mij. Maar dat kan je alleen op recept verkrijgen. Ik hoef dat maar 2 keer per dag licht erop te smeren, hooguit 3 dagen. Wellicht iets voor de toekomst om in huis te hebben?
Of nu even de huisartsenpost bellen, kan je het misschien ophalen. Anders iets van tandpasta of zinkzalf/sudocreme voor nu proberen.
Verder goed blijven smeren, ik heb een blikje van vaseline voor de lippen.

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:19

Lycine pille halen bij de tuinen,, deze slikken wanneer je merkt dat je weerstand laag is, en dan moet het over zijn

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:23

Die pleisters van Compeed zijn ideaal! Dan kan je het ook mooi verbergen, werkt 12 uur en ziet er niet zo vreemd uit omdat je zo'n witte zalfplek op je lip hebt.

Succes!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:27

Bij de action kun je een grote roze pot kopen met Ginseng.
Werkt voor vele doeleinden.. maar ook super bij een koortslip.

Als je koortslip 'dood' is.. kun je maar beter geen uitdrogende cremes meer gebruiken.. maar een verzorgend goed. De Ginseng kun je de hele tijd gebruiken.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:24

Bij werkt geen 1 koortslip zalf.
Die compeed pleisers vind ik een drama.
Ik krijg altijd via de huisarts herpes remmende kuren. Ik heb heel vaak last van een koortslip en het word altijd heel erg extreem.

Dagelijks schoon deppen met pure alcohol.
Voor de nacht gebruik ik altijd: Zinkzalf/betadine/trekzalf. Dat roer ik dan door elkaar in een potje. Grote dot op je lip en een gewone pleister erover heen.
Overdag doe ik er helemaal niks aan. Alles goed uit laten drogen en daarna met vaseline verder.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:28

Zovirax helpt indd maar even.

L-Lysine pillen! Halleluja, wondermiddel. Als je het voelt opkomen/kriebelen even 3 of 4 pillen nemen en er komt direct een korstje.
Moet zeggen dat ik nu al even geen last meer gehad heb van een koortslip terwijl ik ze normaal altijd al kreeg wanneer ik moe was. Hopelijk door die pillen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:31

Liess__ schreef:
Het enige wat bij mij hielp was antibiotica van de huisarts. Heb er nu al een jaar of 3/4 geen last meer van gehad *klopt het nu heel hard af.

Daarnaast altijd zorgen dat je een goede lippenbalsem bij je hebt, als je droge lippen of iets hebt kan je meteen insmeren. Rosebud salve is heel erg goed, wel duur, maar zo'n koortslip is ook niets. Rosebud kan je kopen bij douglas en kost 9,95.

Dat kan niet, een koortslip wordt veroorzaakt door een virus en daar helpt geen antibiotica tegen.
Ikzelf ben heel gebaat bij een pleistertje van compeed. Krengen kosten wel 10 euro per doosje maar dan ben ik er ook snel vanaf. Ik heb er ook erg veel last van in mijn neus, daar smeer ik mbv een wattenstokje zovirax op.

L-Lysine is een goede tip, die kan ik ook wel eens proberen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:39

Ik zelf gebruik de compeed blaasjespleister.. (zodra ik het op voel komen duw ik er zo'n ding op, dan wordt ie in ieder geval niet megagroot)..

Verder smeer ik het in met Etherische olie van DoTerra en dan de Melaleuca variant.
Dat verzacht de pijn en verlicht de jeuk :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:51

lucifertje schreef:
Liess__ schreef:

Dat kan niet, een koortslip wordt veroorzaakt door een virus en daar helpt geen antibiotica tegen.
Ikzelf ben heel gebaat bij een pleistertje van compeed. Krengen kosten wel 10 euro per doosje maar dan ben ik er ook snel vanaf. Ik heb er ook erg veel last van in mijn neus, daar smeer ik mbv een wattenstokje zovirax op.

L-Lysine is een goede tip, die kan ik ook wel eens proberen.

Waarschijnlijk was het dan geen antibiotica, maar het was wel een kuur. Ik dacht dat het begon met ro.... Maar ik heb al even zitten google'en maar ik kom er zo even niet op. Als ik het weer weet dan zal ik het nog even vermelden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:53

Zinkzalf erop smeren,zodra je hem voelt opkomen.Zinkzalf droogt het uit en zo ontstaat er geen blaasje en heb je zowat geen koortslip.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:19

Vectavir smeren, helpt bij mij het snelst. Zodra je een koortslip voelt aankomen, direct beginnen met smeren. Bij mij komt de koortslip vaak niet eens meer door :)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:21

enige wat bij mij echt helpt is L-lysine slikken in combinatie met vitamine C en ontsmetten met alcohol. Al die smeersels zijn onzin volgens mij.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:22

Geen enkel zalfje helpt bij mij. Ik zweer bij Rhus toxicodendron tabletten. Zodra ik iets voel opkomen of ik heb forse griep gehad, slik ik dit een paar dagen. Gelijk trekt de koortslip weg en komt meestal niet eens meer door! Echt werelds want ik heb dus nooit meer zo'n vieze plek!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:26

Tea tree olie werkt hier goed. Koortslip is er veel sneller door verdwenen.'
En wat hierboven ook al vaker wordt genoemd; Niet eraan zitten met je vingers. Olie op wattenstaafje doen. Het is nl heel erg besmettelijk.