sorry als het hier verkeerd staat
mei 2010 ben ik geopereerd aan een tumor in mijn buik heb daar een litteken van 20cm aan overgehouden maar heb daar verder nooit klachten van gehad.
vorig jaar kerst ben ik weer met spoed geopereerd omdat mijn darmen in de knoop zaten door verklevingen van mijn vorige operatie daar heb ik ook een litteken van 15cm aan overgehouden dus heb nu een kruis op mijn buik.
bij de laatste operatie is de genezing van het litteken niet gegaan zoals het hoort, 3 weken na mijn operatie bleek dat het litteken niet goed genezen was en dat naast mijn navel een open holte zat van 6cm diep.
ze hebben de wond toen open gemaakt en open gelaten zodat het uit zichzelf dicht zou groeien ( dit was bepaald geen pretje).
het heeft in totaal 1 maand geduurd voordat het gat helemaal dicht zat, daarna geen problemen meer gehad.
nu sinds 5 maanden zit er een soort bult bij het litteken wat alleen te zien is wanneer ik sta en als ik buk of wat optil springt die bult er helemaal uit.
als ik lig is er niks meer te zien,die plek is ook super gevoelig en als ik een paar uur heb gewerkt verga ik helemaal van de pijn.
nu ben ik heel eigenwijs op internet gaan zoeken wat het zou kunnen zijn en kwam ik uit bij een littekenbreuk.
loop al een tijdje bij de mdl arts in het ziekenhuis ook met deze klachten ze dachten dat ik de ziekte van crohn had maar dat is niet zo gelukkig! alleen zijn ze er nog niet achter waar dan de pijn klachten dan wel vandaan komen.
ik heb ook nooit aangegeven van dat stukje boven mijn litteken wat er uit steekt en het is de arts ook ooit opgevallen omdat ik altijd onderzocht word op de onderzoekstafel en waarbij ik dus lig en er niks te zien is.
Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis om te kijken waar nu die pijnklachten vandaan komen maar ik ben bang dat ze me voor gek verklaard of iets in die richting omdat ik dit nooit eerder aan heb gegeven en dit volgens mij ook niet haar vakgebied is.
dus na dit lange verhaal is mijn vraag of er nog meer mensen zijn hier die een littekenbreuk hebben of hebben gehad en zoja wat waren de klachten enz enz...
bedankt voor het lezen van mijn (warrige) verhaal