iemand die een littekenbreuk heeft of heeft gehad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxMariellexX

iemand die een littekenbreuk heeft of heeft gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:19

Halloo bokkers,
sorry als het hier verkeerd staat :o

mei 2010 ben ik geopereerd aan een tumor in mijn buik heb daar een litteken van 20cm aan overgehouden maar heb daar verder nooit klachten van gehad.
vorig jaar kerst ben ik weer met spoed geopereerd omdat mijn darmen in de knoop zaten door verklevingen van mijn vorige operatie daar heb ik ook een litteken van 15cm aan overgehouden dus heb nu een kruis op mijn buik.

bij de laatste operatie is de genezing van het litteken niet gegaan zoals het hoort, 3 weken na mijn operatie bleek dat het litteken niet goed genezen was en dat naast mijn navel een open holte zat van 6cm diep.
ze hebben de wond toen open gemaakt en open gelaten zodat het uit zichzelf dicht zou groeien ( dit was bepaald geen pretje).
het heeft in totaal 1 maand geduurd voordat het gat helemaal dicht zat, daarna geen problemen meer gehad.

nu sinds 5 maanden zit er een soort bult bij het litteken wat alleen te zien is wanneer ik sta en als ik buk of wat optil springt die bult er helemaal uit.
als ik lig is er niks meer te zien,die plek is ook super gevoelig en als ik een paar uur heb gewerkt verga ik helemaal van de pijn.
nu ben ik heel eigenwijs op internet gaan zoeken wat het zou kunnen zijn en kwam ik uit bij een littekenbreuk.
loop al een tijdje bij de mdl arts in het ziekenhuis ook met deze klachten ze dachten dat ik de ziekte van crohn had maar dat is niet zo gelukkig! alleen zijn ze er nog niet achter waar dan de pijn klachten dan wel vandaan komen.

ik heb ook nooit aangegeven van dat stukje boven mijn litteken wat er uit steekt en het is de arts ook ooit opgevallen omdat ik altijd onderzocht word op de onderzoekstafel en waarbij ik dus lig en er niks te zien is.

Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis om te kijken waar nu die pijnklachten vandaan komen maar ik ben bang dat ze me voor gek verklaard of iets in die richting omdat ik dit nooit eerder aan heb gegeven en dit volgens mij ook niet haar vakgebied is.

dus na dit lange verhaal is mijn vraag of er nog meer mensen zijn hier die een littekenbreuk hebben of hebben gehad en zoja wat waren de klachten enz enz...

bedankt voor het lezen van mijn (warrige) verhaal

Brainless

Re: iemand die een littekenbreuk heeft of heeft gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:25

Mijn vader heeft 2x een littekenbreuk gehad en dat hebben ze hersteld met een matje.
Bij de ene had hijzelf geen (pijn)klachten, bij de andere wel.
Doordat er weefsel echt regelmatig knel kwam te zitten was dat heel pijnlijk.
Dit was toen echt een gevalletje: snel opereren.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:42

Brainless schreef:
Mijn vader heeft 2x een littekenbreuk gehad en dat hebben ze hersteld met een matje.

Dat is niet niks 2 operaties, had op internet gelezen dat het best wel een grote ingreep is.
en wat waren die klachten (als ik vragen mag)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:50

Klinkt heel erg als een littekenbreuk. En dat vindt de dokter echt niet raar hoor, als je daar over begint. Het komt namelijk best veel voor. Als je tegen je hand aan blaast (dus echt met je mond tegen je hand aan zodat je druk opbouwt) plopt de bult dan ook naar buiten? Dat is vrij typisch voor een littekenbreuk.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:02

Sanned schreef:
Klinkt heel erg als een littekenbreuk. En dat vindt de dokter echt niet raar hoor, als je daar over begint. Het komt namelijk best veel voor. Als je tegen je hand aan blaast (dus echt met je mond tegen je hand aan zodat je druk opbouwt) plopt de bult dan ook naar buiten? Dat is vrij typisch voor een littekenbreuk.

Heb dat met het blazen gelijk geprobeert en ja hij plopt naar buiten ;(
dan is die bult zelfs te zien als ik lig terwijl hij nooit te zien is als ik lig...
bedankt voor je tip/informatie!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:12

Ik zou dit zeer zeker morgen gelijk aangeven! Toch wel van groot belang. Succes ermee in ieder geval!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:22

Ga het morgen gelijk aangeven bij de arts hoop dat ik dan wat meer zekerheid krijg.
Aan de ene kant hoop ik dat het een littekenbreuk is want dan is er na 5maanden eindelijk een diagnose aan de andere kant is een littekenbreuk en de operatie zeker geen pretje als ik die verhalen op internet zo lees...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:53

XxMariellexX schreef:
Brainless schreef:

Dat is niet niks 2 operaties, had op internet gelezen dat het best wel een grote ingreep is.
en wat waren die klachten (als ik vragen mag)

Veel pijn bij de breuk en daar verder naar binnen.

Maar ik moet zeggen dat mijn vader niet voor niks die littekens had.
Dus hij had al evengoed al diverse pijnklachten in zijn buik.

De ene operatie was maar 1 dag (via kijkoperatie), bij de andere (complexere breuk) heeft hij 1 nacht gelegen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:48

En? Hoe is het gegaan?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:36

Wendy_Komen schreef:
En? Hoe is het gegaan?

Heb het vandaag aangegeven bij de mdl arts en die heeft gelijk de chirurg erbij gehaald hij bevestigde al een beetje mijn vermoeden..
aankomende dinsdag krijg ik een Echo en dan weten we het zeker dus moet nog even afwachten...
Lief dat je nog even vraagt hoe het is gegaan!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 06:33

Wel fijn dat hij je serieus nam en gelijk de chirurg erbij heeft gehaald! Hebben ze al gezegd wat het plan is als uit de echo blijkt dat het inderdaad een breuk is?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 08:01

Wendy_Komen schreef:
Wel fijn dat hij je serieus nam en gelijk de chirurg erbij heeft gehaald! Hebben ze al gezegd wat het plan is als uit de echo blijkt dat het inderdaad een breuk is?

T duurde allemaal wat langer maar heb gister een echo gehad en er is geen wondbreuk te zien dat stukje wat uitpuilt is overtollig litteken weefsel...
dus ben jammer genoeg nog steeds geen stap verder:(
word volgende week in een team van attsen besproken om te kijken wat het dan kan zijn...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:13

Joh wat lastig. Aan de ene kant natuurlijk fijn dat dat het niet is, maar nu weet je inderdaad niet wat het wel is. Ben benieuwd of er uit het artsen overleg wat komt! Ik ga voor je duimen in ieder geval!

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 11:06

Wendy_Komen schreef:
Joh wat lastig. Aan de ene kant natuurlijk fijn dat dat het niet is, maar nu weet je inderdaad niet wat het wel is. Ben benieuwd of er uit het artsen overleg wat komt! Ik ga voor je duimen in ieder geval!

Ja het is idd lastig vooral omdat ik gewoon niet kan werken en ook helemaal geen indicatie kan geven wanneer het wel weer kan ben net gebeld en ga morgenmiddag door de mri scan heen om te kijken of er misschien iets met mijn dunne darm is..
dus weer afwachten en hopen dat daar wat uitkomt...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:28

Hoop dat de MRI goed is gegaan! Heb je gelijkde uitslag gekregen of volgt dit nog?