Het filmpje heb ik nog niet kunnen bekijken, maar wil graag het volgende kwijt: Ik heb een tijdje geleden, toen er ook een topic over werd geopend, vluchtig een paar onderzoeken gelezen over Garcinia Cambogia. De conclusies hiervan (onderzoeken vanaf 1998 tot 2014) waren allemaal ongeveer hetzelfde: Te weinig bewijs voor effectiviteit van het middel, of geen significant verschil tussen G.C. en een placebo of een ander middel dat de controlegroep heeft ontvangen.
Overigens, Wikipedia gebruikt een aantal van deze onderzoeken en zegt het volgende:
Wikipedia schreef:In late 2012, a United States television personality, Dr. Oz, promoted garcinia cambogia extract as "an exciting breakthrough in natural weight loss"[10] Dr. Oz's previous endorsements have often led to a substantial increase in consumer interest in the promoted products. Scientific evidence is lacking and clinical trials do not support claims that garcinia cambogia is an effective weight-loss aid.[11][12][13][14] A meta-analysis of several clinical trials found no compelling evidence for short-term weight loss.[15] Further, side effects — namely hepatotoxicity (chemical-driven liver damage) — led to one preparation being withdrawn from the market.[16][17]
Ik denk persoonlijk dat vooral de portemonnee ervan afslankt