Keelontsteking + oorpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Keelontsteking + oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 12:43

Ik voelde het al aankomen maar vanmorgen werd ik wakker met een dikke keelontsteking. De linkerkant is flink opgezet, viezige witte dingen en oorpijn.
Ben Google al af gegaan en heb een hoop hele hete thee op, ijsjes en gegorgeld met tea tree olie. Inmiddels heb ik een lading pijnstillers op maar de pijn gaat niet weg. Inmiddels wordt ik er helemaal gek van. Is er iemand die nog een gouden tip heeft?
dokter gaat hem nu niet worden, woon 1 1/2 uur van de bewoonde wereld.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:48

Aangezien een arts meestal pas antibiotica geeft als je niet meer goed kan slikken...
Probeerde ik het meestal op te lossen door zeker 2x per dag zeezout op te lossen in gekookt water, dit wat af laten koelen en dan goed spoelen en gorgelen. Desinfecteert de boel mooi!
Verder zou trachitol nog wat kunnen verdoven om het minder te voelen tijdelijk.

Die oorpijn zal waarschijnlijk ook wel komen door de keelontsteking.

Creatas

Re: Keelontsteking + oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:57

Vorige week ook gehad en uiteindelijk een dikke kuur AB gehad (die pas na 4 dagen echt aansloeg ipv beoogde 24u), dus ik hoop dat je er toch zo snel mogelijk heen kan.
Je hebt alle mogelijkheden om te verlichten al aardig genoemd vrees ik. Verder inderdaad regelmatig met zout water gorgelen kan nog enigszins helpen. Lepels honing (dik en stroperig), maar ik weet niet of al die suikers het mogelijk verergeren naderhand.

Ik heb mezelf gered tot aan het HA-bezoek met nog een keelspray met Lidocaïne van een vakantie uit het buitenland (schrijven ze hier in NL niet eens voor), maar ik vrees dat weinig mensen zon bussie hebben liggen.. HA zal hooguit Trachitol aandragen.

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: ga nu op weg voor het écht niet meer te harden is... Want manmanman wat een ellende is het.. Sterkte!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:59

Bij mij helpt elk uur gorchelen met mondwater tegen keelontsteking. Ik heb het idee dat de bacteriën dan niet zo veel kunnen uitbreiden. Van gorchelen met zout ga ik over mijn nek.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:02

Ik zorg er altijd voor dat ik Strepfen in huis heb. Niet alleen helpt het tegen de keelontsteking, er zit ook nog wat paracetamol in verwerkt, dus werkt t ook pijnstillend. Vooral heel veel blijven drinken is iets wat bij mij goed helpt.
Beterschap!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:07

Ik gorgel met Superol, het is vreselijk goor maar werkt als een tierelier. Je kan het alleen nog via internet bestellen want de winkels in Nederland verkopen het niet meer maar ik had het met een dag in huis.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:15

Huisarts doet hier waarschijnlijk helemaal niets mee, antibiotica wordt pas gegeven als het écht nodig is. Je lichaam raakt anders namelijk gewend aan het middel en dan werkt het niet goed meer wanneer je het écht nodig hebt. Uitzieken dus :) Je kunt het jezelf zo comfortabel mogelijk proberen te maken met ijsjes, trachitol etc., maar vooral tijd zal de heelmeester zijn :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:21

Ik heb standaard twee keer in het jaar keelontsteking en het enige wat je er aan kunt doen is uitzieken en het een beetje proberen te verlichten op de manier die je al doet.

Is het na een dag of 5 nog niet over zou ik eens naar de dokter gaan. Niks mis met je lichaam het zelf op laten lossen ipv door AB.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:25

Thee met honing drinken, gorgelen met zout water, pijnstillers (evt ontstekingsremmers) en vooral veel sterkte en goed uitzieken, meestal is het na 3 dagen al een heel eind over

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:28

Net herstelt van een keelontsteking en griep. Ik nam als pijnstilling, als het niet te harden was, 1 ibuprofen 400mg en 2 paracetamol 500 mg. Dit mag max 3x per dag maar nam het zelf 1x per dag en dan alleen ibu of paracetamol.

Verder helpt met zoutwater oplossing gorgelen, dropjes eten, ijsklontjes sabbelen en honing in heet water met een beetje citroensap drinken.

Sterkte en beterschap :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:12

RoodZonnetje schreef:
Huisarts doet hier waarschijnlijk helemaal niets mee, antibiotica wordt pas gegeven als het écht nodig is.

Ja, gelukkig wel! !
Citaat:
Je lichaam raakt anders namelijk gewend aan het middel en dan werkt het niet goed meer wanneer je het écht nodig hebt.

Nope.

Regulier: de bacteriën kunnen resistent worden, iets dat helaas wereldwijd aan het gebeuren is. Voor sommige infecties zijn nu nauwelijks meer AB voorhanden.

Natuurgeneeskunde: de AB sloopt ook de nuttige bacteriën, zoals de darmflora. En helaas: krek de darmflora zorgt voor goede weerstand. (Het heeft dus zin om na een AB kuur altijd je darmflora op te krikken. Dat gaat bij de gemiddelde man vanzelf, dwz na acht dagen AB heeft de darmflora elf maanden nodig om te herstellen - en al die tijd loop je dus rond met een suboptimale weerstand.)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 10:08

Bedankt voor alle reacties. :j
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zo ziek ben geweest. Vanmorgen heel eigenwijs wezen werken, maar mijn bazin had mij halverwege de ochtend naarhuis gestuurd. Wat een pijn zeg! Als ik morgen nog zo ben ga ik naar de dokter..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:21

Herkenbaar hoor! Had me ook in geen jaren meer ziek gemeld maar gewoon doorgebikkeld met allerlei griepjes en toestanden, maar met die keelontsteking had ik gewoon geen keuze meer!
Hoop dat je snel bij de HA terecht kan! Sterkte!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 03:57

Even een update! Op woensdag zijn we naar het ziekenhuis gereden voor een checkup. Volgens de arts heb ik viral tonsillitis and laryngitis. Virus dus geen antibiotica. Moest me in 48 uur iets beter voelen. Nieuwjaarsnacht was een ware hel, zweet liep naar beneden maar was aan het shaken van de kou. Gisteren ben ik naar de apotheker geweest en meer gehaald voor de pijn en de zwelling. Mijn keel was zo gezwollen dat een vinger er niet inpaste. Ook neusspray gehaald en dat helpt een hoop. Sinds gisteravond voel ik me eindelijk een beetje beter. De rechterkant is bijna weg, alleen links nog. Vrienden zeggen dat ik het tijd moet geven en het wel 2 weken kan duren. Ben nu heel erg afgezwakt door amper eten, dus dwing mijzelf ook om zo goed en regelmatig te eten.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:30

Aan de ene kant fijn dat je niet aan de AB hoeft (kan), aan de andere kant enorm rot dat je het inderdaad uit moet zieken! Beterschap!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:02

Je hebt het goed te pakken, beterschap.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:47

Ook jij hebt het flink te pakken zo te lezen TS! Ik heb 'gelukkig' maar één dag hoeven sterven van de pijn (fluimucil werkt bij mij echt réte goed) maar nu is het voornamelijk irritatie. Vandaag lijkt het wel alsof ik een haarbal in mijn keel heb, het irriteert, het kriebelt en het maakt me verschrikkelijk misselijk.

Helaas ben ik nog steeds niet koortsvrij (3 dagen feest al) dus nog niet aan het werk.

Heel erg veel beterschap!