maagpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:41

Sinds een paar weken ben ik steeds bij vlagen heel flauw op de maag. Niet dat ik moet overgeven, maar zo'n vreemd gevoel en net niet helemaal lekker zeg maar. Daarbij heb ik sinds die tijd ook 's ochtends als ik opsta last van brandend maagzuur, waar ik nu maagzuurremmers voor slik. Dit helpt wel tijdelijk, maar na een tijdje komt het weer terug.

Ik dacht dat ik tegen een griepje aan hing, maar het gaat maar niet over en nu sinds een dag of 3 heb ik echt pijn in mijn maag, maar alleen als hij leeg is. De pijn voelt knijpend aan en het vervelende is dat het gepaard gaat met behoorlijke duizeligheid. Zodra ik gegeten heb is het over (al heb ik dan wel weer last van dat brandende gevoel). Als mn maag weer leeg wordt, komt de pijn terug. Het is wel uit te houden maar het zit me toch niet lekker.

Na een potje googelen kwam ik uit bij een zweer aan de twaalfvingerige darm. Nu loop ik niet snel naar een huisarts, en daarom wou ik vragen of hier misschien mensen zijn die mijn klachten herkennen? Mocht het niet binnen een paar dagen over zijn, dan zal ik toch maar naar een huisarts gaan.
Laatst bijgewerkt door Muronia op 27-12-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:53

Brandend maagzuur en daartegen Rennies of ander middelen nemen, dat is medische bende. PB me maar voor een ander en natuurlijk alternatief.

Polly
Moderator Algemeen

Re: maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:57

Ik zou maar de huisarts gaan voor je zelf gaat rommelen met allerlei middeltjes. Helaas slechte ervaringen met brandend maagzuur, je hebt het niet voor niks. Laat je goed onderzoeken!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 22:59

Ik slik geen rennie's maar zantac (ranitidine). Dat is volgens mij een beter middel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:04

Het blijft medische troep. Ik heb een middel dat 100% natuurlijk is. Dat niet is gemaakt in een fabriek, is geteeld op gewone grond, dat nog NOOIT enige druppel kunstmest heeft gezien en ook nog nooit in aanraking is geweest met pesticides. Onkruid wordt van hand geschoffeld en de fabriek staat direct naast de velden waar de bron voor dit natuurlijke middel wordt geteeld. Vanaf het zaadje tot het eindproduct is het in eigen hand.
Interesse? PB me maar....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:05

Cass, is het niet heel belangrijk dat ts eerst weet wat de klachten vandaan komen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:08

Sowieso een diagnose laten stellen door een regulier arts. Ook al kost het je veel tijd en veel geld ivm met eigen risico. Wat ik adviseer kan verlichting van de problemen geven maar ook uiteindelijk de kosten voor een regulier onderzoek voorkomen. Ik ben echter geen arts en kan en mag geen diagnose stellen.
Dus wat ts gaat doen is puur eigen beslissing. Maar mijn inbox staat altijd open.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:18

Ik heb hier ook heel erg last van gehad, ik kan totaal niet tegen ibuprofen of andere pijnstillers die slecht zijn voor je maag. Als ik er ook maar eentje neem, heb ik een maand zware maagpijn.
Heb je de laatste paar weken ibuprofen of iets dergelijks geslikt?

ik zou zeker naar de huisarts gaan, bij mij werd het alleen maar erger.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:26

Ranitidine heb ik tijdens mijn zwangerschap gehad.
Ik had toen geen last van brandend maagzuur (of wel) maar problemen met maagzweren.
Omdat ik toen dacht dat het maagzuur was heb ik alle huismiddeltje uitgeprobeerd zonder succes.

Ik heb nog steeds een hele gevoelige maag en vaak maagzuurproblemen, kan ook niet alles eten.
Ik heb wel weer een periode aan de ibuprofen gezeten wel in combi met maagbeschermers.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:27

Wat ook voor de huisarts tricky is: wat je weet is dat nare, brandende gevoel.
Treedt dat altijd op bij een lege maag, zou het een teveel aan maagzuur kunnen zijn (mogelijk in je slokdarm - iets dat goed in beeld is te krijgen en door bijv een osteopaath verholpen kan worden).

Maar het brandende gevoel wordt zot genoeg ook regelmatig veroorzaakt doordat de maag te weinig zuur is.
(Mogelijk testje: zet een groot glas melk en een glas met een slokje azijn op het aanrecht. Drink de onverdunde azijn.
Doet dat gemeen zeer, blus dan met de melk.
Mogelijk voel je juist opluchting.
Vertel daarna een en ander aan de huisarts.)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:01

Cassidy schreef:
Sowieso een diagnose laten stellen door een regulier arts. Ook al kost het je veel tijd en veel geld ivm met eigen risico. Wat ik adviseer kan verlichting van de problemen geven maar ook uiteindelijk de kosten voor een regulier onderzoek voorkomen. Ik ben echter geen arts en kan en mag geen diagnose stellen.
Dus wat ts gaat doen is puur eigen beslissing. Maar mijn inbox staat altijd open.
Ben ook wel van het natuurlijke, maar dan moet je inderdaad wel weten wat je behandelt. De huisarts kost je geen eigen risico.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:05

Een huisarts zal je altijd medicijnen voorschrijven die synthetisch zijn gemaakt.
Wat ik kan aanreiken is een natuurlijk middel, van zaadje tot eindproduct in eigen hand, zonder invloed van kunstmest of pesticides. Zelf ervaring mee op mezelf en zelfs op mijn eigen paarden, en de resultaten zijn verbluffend. Ik heb niet zoveel vertrouwen met de medicijnen van de reguliere geneeskunde. Mocht je willen weten waarom, verdiep je eens in Softenon?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:17

Ach gossie, het softenon schandaal , als dat je sterkste voorbeeld is van de schadelijkheid van reguliere geneeskunde dan is dat wel een héél zwak bod zeg.

Trouwens, ik kan je ook een hele rits natuurgeneesmiddelen op noemen met verschrikkelijke bijwerkingen.

En doe verder niet zo geheimzinnig, noem dat middel dan gewoon, in plaats van er in vier posts hints over te geven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:20

Wat is de reden dat je denkt dat na een dergelijk antwoord ik ook ook maar enigszins de behoefte voel om dit openbaar neer te zetten?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:23

Geen idee, maar vóór mijn post leek je er ook niet al te happig op.
Ik vraag me juist af wat de reden voor je vaagheid is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:25

De reden is via PB op de vragen en heeft alles te maken met Amerikaanse wetgeving en de allmighty dollar van de reguliere pharmaceutische industrie die fytotherapie de nek om wil draaien.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:28

Oh en je bent bang dat die duistere machten meelezen op bokt....
Je hebt gelijk, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:29

Idd. Ik kan jou wel aan maar heb net niet genoeg middelen opzij gezet voor een rechtzaak met de allmighty $$$ van de pharmaceutische industrie.... :D

Inmiddels de nodige reacties via PB gehad, jullie hebben allemaal antwoord....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:05

Hm, "mij wel aankunnen"...? We zijn nu vrij ver over de grens van paranoide waandenkbeelden gekomen ben ik bang. Hoe kun je je nou door mij bedreigd voelen?

De enige conclusie die uit je enigmatische posts is te trekken is dat je blijkbaar illegale middelen aan het slijten bent (hoewel ik vermoed dat er eerder sprake is van voornoemde paranoide waan en er wslk sprake is van een onschuldig kruidenmiddeltje). Maar dat is verder niet mijn pakkie an.
Je wilt het middel niet openbaar maken en dus is kan er geen sprake zijn van een interessante discussie over het betreffende fytotherapeutische middel. En daarmee is voor mij de kous af.

NB. Ik me wel zou kunnen voorstellen dat als het gaat om illegale substanties het boktbeheer er niet al te enthousiast over zou zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:13

Wat is de reden dat je denkt na dergelijke reacties nog steeds als aardig en onschuldig bevonden te kunnen worden? Al je reacties op Bokt bewijzen het tegendeel, en ik heb geen enkele interesse om verder met jou in discussie te gaan.

Alleen nog even dit:

Ik ben geen illegale middelen aan het slijten waar het Boktbeheer ook maar enige twijfel over zou moeten hebben, en als je normaal had gereageerd had misschien enige neiging gevoeld om dit idd openbaar te zetten. Nu heb ik dat niet meer. Degenen die nog steeds interesse hebben om meer info te horen kunnen me via PB benaderen, en genoeg die dat tot nu toe hebben gedaan. Op Bokt ga ik het niet neerzetten.

Stipje gaat van het topic af, wie me benaderen wil kan dat via PB doen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:31

jongens, ga dit ergens anders oplossen, ik tem. dit gaat nieteens meer over ts dr probleem.

ik heb ook een tijd last gehad van brandend maagzuur als ik opstond, van de HA de tip gekregen om iets te eten voor dat ik opstond (gewoon een banaan of appel, iets dat licht verteerbaar is en makkelijk weg hapt). na een weekje begon het langzaam weg te ebben, geen idee wat het uiteindelijk was.

dus ts, misschien is een tripje naar je ha toch wel handig als het niet weggaat :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 02:55

Wel even in de gaten houden. Zo begonnen mijn klachten ook en uiteindelijk bleek ik een bacterie in mijn maag te hebben (helicobacter pylori) en dat heeft een maagvliesontsteking veroorzaakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 08:26

Bedankt voor de ongetwijfeld goed bedoelde adviezen. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening / ervaringen met betrekking tot de keuze voor reguliere medicijnen of homeopathie en voor beide valt natuurlijk veel te zeggen. Ik heb er nu voor gekozen om dit middel de kans te geven, omdat ik in mijn omgeving daar hele positieve dingen van heb gezien (mijn vader heeft een maagperforatie gehad die heeft geresulteerd in buikvliesontsteking en ze waren er net op tijd bij gelukkig. Hij heeft heel veel baat bij dit middel gehad nadien).

De reden dat ik dit topic plaatste is om te kijken of er mensen zijn die dezelfde klachten hebben (gehad), zodat ik een idee heb wat dit kan zijn. Zoals gezegd, loop ik niet zo snel bij de huisarts, maar als dit niet over gaat, dan zal ik dat uiteindelijk toch maar moeten doen. Dat begrijp ik wel.

Majabeestje, die bacterie veroorzaakt toch maagzweren had ik gelezen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 08:41

Er is blijkbaar een reden waarom je niet even naar de huisarts wil. Lijkt me onverstandig als je een direct familielid hebt waarbij de maag geperforeerd is geweest, maar dat is uiteraard je eigen keuze.

Maagzweren worden in 90% van de gevallen veroorzaakt door een bacterie. Er zijn thuistests van rond de 30 euro waarmee je kunt testen of je bent besmet met deze bacterie. Als je bang bent dat je een maagzweer hebt lijkt het me wel waardevol om in elk geval te testen of je bent besmet met deze bacterie want die bacterie gaat niet weg door een natuurlijk middel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:12

Ik herken jouw klachten wel, ik gebruik al een paar jaar maagzuurremmers.
In het begin altijd Losecosan, omeprazol. Dat is een moderne protonpompremmer, net als Pantoprazol.
Deze werken goed en voor mij zonder bijwerkingen maar zijn vrij duur, ongeveer een Euro per stuk.

Van wege de kosten heb ik een maand geprobeerd deze te vervangen door Ranitidine, helaas heeft dat bij mij tot de klachten zoals door jou beschreven geleid. Maagpijn als mijn maag leeg is.
Inmiddels zit ik weer aan de Losecosan maar zijn de klachten niet verdwenen. Nu heb ik altijd een pakje droge biskwietjes op mijn nachtkastje liggen dan heb ik wat te eten als ik wakker wordt.

In het nieuwe jaar ga ik naar de dokter....