Even mijn verhaal kwijt hoor pff.. Gister kwam mijn vriend bij ons gourmetten en even voor de informatie, hij heeft diabetes type 1. Nu bijna zo'n 9/10 jaar. Na het eten niks aan de hand, even suiker gemeten en insuline gespoten. Ik denk een tot twee uur daarna kreeg hij ineens een hypo en omdat ik nog nooit mee had gemaakt dat hij er eentje kreeg schrok ik daar behoorlijk van
Achteraf bleek dat hij teveel insuline had gespoten en daarom zo laag was gaan zitten.We hebben het er wel regelmatig over en wat ik dan moet doen als het zover is, maar gister blokkeerde ik toch even.. Ik raakte in paniek en wist zo snel niet wat ik moest doen. Ben meteen naar beneden gerend en heb mijn ouders om hulp gevraagd die waren gelukkig thuis. Mijn vader is toen mee naar boven gegaan en heeft geholpen. Uiteindelijk is alles goedgekomen en moest ik dus een fles cola meenemen en hem dat laten drinken.
Maar pff wat een indruk heeft dat op mij gemaakt zeg, ik was helemaal overstuur en nu nog als ik eraan terug denk.
Er zullen vast meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt, hoe gaan jullie hiermee om en wat is handig om voor het vervolg te weten voor mij?
) die je dan moet zetten bij hem.