Arganolie/kokosolie/jojoba-olie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Arganolie/kokosolie/jojoba-olie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 13:11

Ik ben op zoek naar een manier om mijn huid op een zo natuurlijke manier
te verzorgen.
Soms heb ik wel last van puistjes/onzuiverheden.
En omdat je toch steeds meer 'negatieve' verhalen hoort over dingen die ze allemaal
in de huidverzorgingsproducten stoppen, ben ik op zoek naar wat nieuws.

Nu las ik over verschillende soorten oliën die je huid goed verzorgen, maar ook de puistjes tegen gaan.
Wie kan mij hier meer info over geven?
Reinigen deze oliën ook?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:16

Ik heb geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat je cleansers op oliebasis hebt, zoals deze lijn van TBS, maar echt pure olien heb ik nooit over gehoord. Zou het niet te vloeibaar zijn? Heb wel ook van kokosvet gehoord als makeup remover, maar dan is natuurlijk ook meer een butter-achtige substantie.

Vind die butter van TBS heel erg fijn, heb er ooit een review over geschreven, mocht je nieuwsgierig zijn. Camomile Cleansing Butter

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:23

Geen idee of het ergens anders te krijgen is dan waar ik het gekocht heb: dodezeemodderzeep! Een blok natuurlijke zeep met mineralen uit de dode zee, werkt bij mij heel goed :) Ik was mijn gezicht ongeveer 2 keer per week met die zeep en mijn huid is duidelijk gezonder. Ik heb nog een klein beetje puistjes soms, maar ze gaan sneller weg en het ontsteekt véél minder :)

Ik heb er geen ervaring mee, maar pure olie lijkt mij een beetje te vettig...

Edit: blijkbaar kun je hem ook online kopen :) http://www.bubblesathome.be/producten/o ... ame%2cISBN

laliz

Re: Arganolie/kokosolie/jojoba-olie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:35

Tea tree oil op (beginnende) puistjes doen werkt fantastisch.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 17:54

Dankjulliewel voor de tips! :)

Ergens ben ik ook een beetje huiverig om wat nieuws te proberen..
Omdat de Clinique goed helpt.. maar ook prijzig is.

Het allerliefst zou ik iets willen, dat ik 's ochtends kan gebruiken,
en dan 's avonds gewoon de producten van Clinique blijven gebruiken..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:57

Amandelolie is fijn bij een droge huid (eczeem). Maar je moet met oliën wel goed uitkijken of ze niet te sterk voor je zijn, want niet iedere huid is geschikt..

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:00

Wij hebben alle drie hier wel eens in huis gehad, mijn ervaring is dat kokosolie geweldig is om make-up eraf te halen en de huid op bijvoorbeeld je gezicht soepel te houden. Argan olie vind ik net iets te vloeibaar voor bovenstaande, maar dat werkt wel geweldig voor je haar (zacht!) en voelt minder vettig aan. Jojoba-olie heb ik wel een gebruikt voor droge plekjes op mijn benen en dergelijke, dat werkte ook prima verder (maar voelde wel vetter aan). Tea three (schrijf je dat zo :') ) heb ik ook wel eens gebruikt, maar dat is niet geschikt voor puur gebruik over je hele gezicht (nogal scherp/sterk), dat spul reinigt bij bijvoorbeeld puistjes wel heel goed overigens.

Persoonlijk zou ik in jou geval denk ik voor kokosolie gaan, voor mij (zeer gevoelige huid) werkt dit tien keer beter dan welke make-up remover dan ook en het werkt ook zeker voor droge huid. Of anders misschien toch tea dinges, maar dan wel verdund. Mijn huid werd er verder ook niet vet van, maar misschien zegt dat in mijn geval niet zo veel want daar heb ik zoiezo niet zo snel last van. Succes! :)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 27-12-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:02

Hoe het zit met de puistjes weet ik niet, maar ik gebruik sinds een tijdje kokosolie als make-up remover en als huid(en haar)masker. Ik reageer heel slecht op allerlei andere (vooral oog) removers en sinds ik kokosolie gebruik gaat het heel goed.
Als masker gebruik ik het vaak 's avonds, schoonmaken, kokosolie inmasseren en naar bed= 's morgens een superzachte huid!
Verder gebruik ik de oogcreme en dagcreme van dokter organics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:03

Als je last hebt van puistjes zou ik geen olie gebruiken om je huid mee schoon te maken. De meeste huidsoorten die gevoelig zijn voor onzuiverheden zijn namelijk vettig, en als je dat ook nog eens schoonmaakt met olie en insmeert met een creme na afloop ga je alleen maar meer vetten erin stoppen. Ik gebruik persoonlijk op een vette huid die gevoelig is voor puistjes een goede tonic/reiniger voor vette huid om schoon te maken, en een creme die eerder vochtinbrengend dan vetinbrengend is. Weet niet of het zo duidelijk is, maar behalve tea tree zou ik geen olie gebruiken :n

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:05

Ik gebruik al ongeveer 3 jaar het reinigingspompje van de kruidvat met tea tree.

Het werkt bij mij wel om de huid wat zuiverder te maken.
Als ik het een paar dagen niet gebruik dan kun je dat dan ook wel zien

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:16

Emmaa_ schreef:
Als je last hebt van puistjes zou ik geen olie gebruiken om je huid mee schoon te maken. De meeste huidsoorten die gevoelig zijn voor onzuiverheden zijn namelijk vettig, en als je dat ook nog eens schoonmaakt met olie en insmeert met een creme na afloop ga je alleen maar meer vetten erin stoppen. Ik gebruik persoonlijk op een vette huid die gevoelig is voor puistjes een goede tonic/reiniger voor vette huid om schoon te maken, en een creme die eerder vochtinbrengend dan vetinbrengend is. Weet niet of het zo duidelijk is, maar behalve tea tree zou ik geen olie gebruiken :n

Iedere huidtype kan puistjes ontwikkelen, dus om meteen te concluderen dat de TS een vettige huid heeft..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 19:19

Ik heb een gemengde huid. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:21

kimberly1995 schreef:
Emmaa_ schreef:

Iedere huidtype kan puistjes ontwikkelen, dus om meteen te concluderen dat de TS een vettige huid heeft..

Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat ALS ze een vettige huid heeft ze beter geen olie kan gebruiken. Overigens zijn mee eters en puistjes vaak wel het gevolg van een vettige huid.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:24

Ik denk dat olie gebruiken wel moet kunnen op een vette huid. Het hangt gewoon van de huid af, je moet je eigen huid leren kennen wil je weten wat je wel en niet kunt smeren.
Ik kan olie gerust gebruiken op mijn vette/gemengde huid. Andere producten dan weer totaal niet.
Het ene product gebruik ik bijvoorbeeld alleen op mijn wangen en de ander alleen op mijn neus bijvoorbeeld.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:27

Emmaa_ schreef:
kimberly1995 schreef:

Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat ALS ze een vettige huid heeft ze beter geen olie kan gebruiken. Overigens zijn mee eters en puistjes vaak wel het gevolg van een vettige huid.

Nee, dat zeg je niet. Je zegt dat ze geen olie moet gebruiken. En vaak is maar relatief, want ik ben al een uitzondering op je regel. Puistjes zijn gewoon een vorm van uitscheiding, heeft niks met je huidtype te maken. De hoeveelheid puistjes zou dan weer wel met je huidtype te maken kunnen hebben, maar zelfs dat hoeft niet.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:34

Ik zweer bij de producten van Hauschka. Ik gebruik de reinigingsmelk, de tonic en daarna de dagcreme. Al deze producten zijn gemaakt op basis van olie. Ik heb een gemengde huid met vettige delen. Echter wordt mijn huid niet vet van deze producten. Ik heb amper tot geen puistjes, terwijl ik er eerder veel last van had. En wanneer ik wel een puistje heb, is deze zo opgedroogd. Hoewel het prijzig is, vind ik het dat waard.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:31

Emmaa_ schreef:

Kokosolie is júíst heel goed voor puistjes :+ Het heeft een antibacterieel werking en werkt ontstekingsremmend. En mijn huid word er ook niet vetter van, en ik heb al een best vette huid van mezelf, maar het is sinds ik kokosolie gebruik eigenlijk alleen maar minder vet geworden..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 08:45

xNavatu schreef:
Emmaa_ schreef:

Kokosolie is júíst heel goed voor puistjes :+ Het heeft een antibacterieel werking en werkt ontstekingsremmend. En mijn huid word er ook niet vetter van, en ik heb al een best vette huid van mezelf, maar het is sinds ik kokosolie gebruik eigenlijk alleen maar minder vet geworden..

Mag ik vragen waar jij de kokosolie haalt?