Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik was mijn gezicht ongeveer 2 keer per week met die zeep en mijn huid is duidelijk gezonder. Ik heb nog een klein beetje puistjes soms, maar ze gaan sneller weg en het ontsteekt véél minder 
http://www.bubblesathome.be/producten/o ... ame%2cISBN 
) heb ik ook wel eens gebruikt, maar dat is niet geschikt voor puur gebruik over je hele gezicht (nogal scherp/sterk), dat spul reinigt bij bijvoorbeeld puistjes wel heel goed overigens.
Emmaa_ schreef:Als je last hebt van puistjes zou ik geen olie gebruiken om je huid mee schoon te maken. De meeste huidsoorten die gevoelig zijn voor onzuiverheden zijn namelijk vettig, en als je dat ook nog eens schoonmaakt met olie en insmeert met een creme na afloop ga je alleen maar meer vetten erin stoppen. Ik gebruik persoonlijk op een vette huid die gevoelig is voor puistjes een goede tonic/reiniger voor vette huid om schoon te maken, en een creme die eerder vochtinbrengend dan vetinbrengend is. Weet niet of het zo duidelijk is, maar behalve tea tree zou ik geen olie gebruiken
kimberly1995 schreef:Emmaa_ schreef:Als je last hebt van puistjes zou ik geen olie gebruiken om je huid mee schoon te maken. De meeste huidsoorten die gevoelig zijn voor onzuiverheden zijn namelijk vettig, en als je dat ook nog eens schoonmaakt met olie en insmeert met een creme na afloop ga je alleen maar meer vetten erin stoppen. Ik gebruik persoonlijk op een vette huid die gevoelig is voor puistjes een goede tonic/reiniger voor vette huid om schoon te maken, en een creme die eerder vochtinbrengend dan vetinbrengend is. Weet niet of het zo duidelijk is, maar behalve tea tree zou ik geen olie gebruiken
Iedere huidtype kan puistjes ontwikkelen, dus om meteen te concluderen dat de TS een vettige huid heeft..
Emmaa_ schreef:kimberly1995 schreef:
Iedere huidtype kan puistjes ontwikkelen, dus om meteen te concluderen dat de TS een vettige huid heeft..
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat ALS ze een vettige huid heeft ze beter geen olie kan gebruiken. Overigens zijn mee eters en puistjes vaak wel het gevolg van een vettige huid.
Emmaa_ schreef:Als je last hebt van puistjes zou ik geen olie gebruiken om je huid mee schoon te maken. De meeste huidsoorten die gevoelig zijn voor onzuiverheden zijn namelijk vettig, en als je dat ook nog eens schoonmaakt met olie en insmeert met een creme na afloop ga je alleen maar meer vetten erin stoppen. Ik gebruik persoonlijk op een vette huid die gevoelig is voor puistjes een goede tonic/reiniger voor vette huid om schoon te maken, en een creme die eerder vochtinbrengend dan vetinbrengend is. Weet niet of het zo duidelijk is, maar behalve tea tree zou ik geen olie gebruiken
Het heeft een antibacterieel werking en werkt ontstekingsremmend. En mijn huid word er ook niet vetter van, en ik heb al een best vette huid van mezelf, maar het is sinds ik kokosolie gebruik eigenlijk alleen maar minder vet geworden.. xNavatu schreef:Emmaa_ schreef:Als je last hebt van puistjes zou ik geen olie gebruiken om je huid mee schoon te maken. De meeste huidsoorten die gevoelig zijn voor onzuiverheden zijn namelijk vettig, en als je dat ook nog eens schoonmaakt met olie en insmeert met een creme na afloop ga je alleen maar meer vetten erin stoppen. Ik gebruik persoonlijk op een vette huid die gevoelig is voor puistjes een goede tonic/reiniger voor vette huid om schoon te maken, en een creme die eerder vochtinbrengend dan vetinbrengend is. Weet niet of het zo duidelijk is, maar behalve tea tree zou ik geen olie gebruiken
Kokosolie is júíst heel goed voor puistjesHet heeft een antibacterieel werking en werkt ontstekingsremmend. En mijn huid word er ook niet vetter van, en ik heb al een best vette huid van mezelf, maar het is sinds ik kokosolie gebruik eigenlijk alleen maar minder vet geworden..