kan de pil de bloedingen na plaatsen spiraal onderdrukken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

kan de pil de bloedingen na plaatsen spiraal onderdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 23:27

Dag bokkers,

Misschien een rare vraag :+ ik heb google al redelijk afgestruind en zit met het volgende.
Ik heb 3 weken geleden een mirena spiraal laten plaatsen.
Ik weet dat bekend is dat de eerste periode wat bloedingen kunnen plaats vinden maar ook maanden spottingen kunnen plaats vinden. Na het half jaar zou dit voorbij zijn en zouden vrouwen nauwelijks/niet nog ongesteld zijn.

Nu was ik de eerste dagen na plaatsen heel licht ongesteld, wat elke dag steeds meer is geworden. Nu ben ik hevig ongesteld en dit blijft aanhouden.

Ik was benieuwd of het slikken van de anticonceptie pil (ik heb nog enkele strips liggen). de heftige bloedingen van de eerste periode zou kunnen onderdrukken. Ik weet dat ik daardoor extra hormonen binnen krijg maar ik was benieuwd of dit kwaad kan en of het daadwerkelijk de heftige bloedingen kan verminderen.

Ik weet dat er een speciaal topic is voor anticonceptie, maar aangezien het een rare combinatie is die ik vraag plaats ik hier toch een topic over.

Groetjes Chantal

Anomien

Re: kan de pil de bloedingen na plaatsen spiraal onderdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:29

Heb je di Besproken met je huisarts? Wat zei zij/hij?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:33

ik zou dit toch echt bespreken met je huisarts ipv advies vragen hier op bokt!

hormoon op hormoon lijkt mij echt niet goed!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:34

ik heb de mirena na ruim een jaar laten verwijderen, bleef vrijwel nonstop vloeien...
beste keuze van het afgelopen jaar, ben weer terug op de pil en dat gaat perfect.
heb van alles geprobeerd, o.a hormoon erbij slikken omdat de mirena plaatselijk maar 1 hormoonsoort afgeeft.

ga in overleg met je huisarts, kijk naar de overige optie's en ga voor jezelf na wat voor jou de belangrijkste reden van anti conceptie is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:39

Man wat een ondingen zijn dat. Ook ik had er gezeik mee, bleef constant bloeden. Ook hier er weer uit laten halen! Dit is voor de mirena niet normaal hoor, hoe lang heb je m al?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 23:39

Er zijn sowieso natuurlijk al veel discussies over het gebruik van hormonen dus snap dat dubbel op ook niet iets is wat je voor langere termijn zou moeten gebruiken, Maar toch was benieuwd in hoeverre het kwaad kan voor een kortere periode en of het de eerste hevige bloedingen kan onderdrukken.

Het is meer iets wat ik me eigenlijk de afgelopen dagen af zat te vragen wat voor werking dat zou hebben.

Different, heb jij dus wel hormonen bijgeslikt? In de zin van de anticonceptiepil? Ik ga un sowieso doorzetten en hoop op langere termijn dat het me voordelen oplevert tov de nu overheersende nadelen.

Denice Ik heb hem nu ong. 3 weken, nog redelijk in het begin natuurlijk. Maar was naar info aan het zoeken hoe lang/hevig normal is zodat ik me ergens op in kon stellen en zag dat veel vrouwen echt lang last kunnen houden van hevige bloedingen en werd dar ook niet heel vrolijk van, vandaar dat deze vraag me ook te binnen schoot. Hoelang heb jij hem gehad voordat je hem beu was?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:43

Hier ook negatief..
heb volgens mij nog nooit zoveel gebloed met deze spiraal erin..
eruit gehaald na 2,5 maand proberen en het probleem was over ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:44

Een jaar, maar ik had de koperspiraal. Ik was twee weken ongesteld steeds en hij bleef zeer doen, steeds als ik bijvoorbeeld over een hobbelige weg fietste, van mijn paard viel of zelfs heel erg schrok bloedde ik. Ik was te schijterig om m eruit te halen, maar daar voelde ik uiteindelijk niets van. Ik denk dat ik tot twee weken na het zetten aan een stuk bloedde. Ik zou maandag even de ha bellen, zij weten wel wat te doen. Doet het nog zeer?
Laatst bijgewerkt door denice op 25-12-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:45

ze zeggen dat een Mirena ongeveer een half jaar nodig heeft om volledig te werken... (weinig tot geen menstruatie)
ik ben er gelukkig heel erg mee geholpen :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:48

in de pil zitten 2 hormonen, in de mirena 1(als ik me niet gigantisch vergis).
ik heb na overleg met de ha 2 maanden een hormoonpil erbij geslikt, kort dus ivm verhoogde risico op baarmoederhalskanker.
echter had dit wel een beetje effect, maar zeer zeker niet voldoende.
ik had de mirena o.a vanwege de verminderde menstruatie/bloedverlies.
helaas bij mij dus het tegenovergestelde, was vaker wel dan niet aan het vloeien en dan ook nog flink heftig.
heb hem uiteindelijk ruim 1,5jr gehad, omdat ik t een kans wilde geven+schaamte om dat kreng te laten verwijderen.
achteraf had ik het veel eerder moeten doen!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 23:51

Denice merk wel dat ik de draadjes erg goed voel. Had ook controle al gehad omdat ik bang wad dat hij niet diep genoeg zou zitten. Ook met verwisselen van tampon doe ik erg voorzichtig daarom. En soms gevoelige buik of een rare steek. Wil voor mijn eigen gerust heid sowieso een echo na 6 weken. Merk dat ik ook meer last heb van menstruatie klachten die ik voorheen niet had.

Different dat vind ik dan inderdaad wel een goede reden de baarmoeder hals kanker om het weer niet te doen. Balen dat het voor jou geen effect heeft gehad.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:55

Ik voelde dat draadje ook, dat is wel normaal. Ik had inderdaad heel vaak buikpijn, had ik daarvoor en toen het eruit was niet. Het zetten deed ook echt zeer! Bij mij lieten ze die tang die je baarmoederhals vasthoudt twee keer losschieten ook. Een vriendin is weer wel heel tevreden, denk echt dat het per persoon kan verschillen hoe het aanslaat en bevalt..

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:26

Ik heb de mijne nu 4 jaar er in zitten en ik ben erg tevreden. Na het plaatsen ongeveer een maand bloedverlies / flink wat afscheiding gehad en daarna was het klaar. Touwtjes heb ik nog nooit gevoeld en bij mijn vorige spiraal ook niet.
Ook genoeg vriendinnen die tevreden zijn, maar ook iemand die hem na nog geen 2 maand heeft laten verwijderen ivm constant bloedverlies en buikpijn.
Dus als het bloedverlies bij jou steeds meer wordt zou ik toch even contact met de huisarts opnemen of er iets moet gebeuren of dat je nog even af moet wachten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:31

Ik heb de draadjes ook wel een tijd gevoeld,ook soms wat kramp/steken maar ik heb hem nu al jaren dat ik nergens last van heb.
Het kan soms even duren(hier gelukkig kort)voor je gewend bent.
Pil er bij zou ik gewoon even met ha overleggen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:28

Op advies van de gynaecoloog heb ik de mirena icm met de pil gebruikt. Echter maar kort, want na 6 weken werkte mijn lijf de spiraal er zelf uit. Nu gebruik ik helemaal niets en ben nog nooit zo regelmatig en zo licht ongesteld geweest

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 13:13