nagel eraf, nog klein stukje over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

nagel eraf, nog klein stukje over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 13:55

2á3 maanden terug tijdens het buitenstappen heb mijn paard op mijn grote teen gestaan met haar hoefijzers.
De 1e 2 dagen liep ik zelf toen aardig kreupel.

Sinds deze ochtend ligt het grotendeel van de nagel eraf en is nog een klein stukje over.

Ik weet niet of ik deze er af moet laten halen of zal die ook met de tijd er zelf af gaan?
Moet ik nog naar de doctor voor eventuele infectie controle? "het ziet er schoon uit".

Momenteel hou ik nog zo lang mogelijk de sokken aan, ook net voor het slapen om de stoot pijn te verminderen.

denice

Re: nagel eraf, nog klein stukje over

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:02

Het komt wel goed denk ik, beste zou zijn je hele nagel er af te halen. Als het er schoon uit ziet dan kan het weinig kwaad, dat stukje groeit er wel af. Ik heb het helaas ook al een paar keer gehad. Als je het niet vertrouwd wel naar de dokter gaan hoor!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:15

Hoe ziet het 'vlees' eronder eruit? Anders even een verbandje oid erom, zodat je het niet infecteert ;). Verder geen tips zo zonder foto's, is lastig beoordelen :).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:20

Als het niet zoveel pijn doet en je huid eronder er rustig uitziet, zou ik het gewoon laten zitten.
Dat stukje nagel gaat er waarschijnlijk zelf nog wel vanaf. Ik heb het ook ooit een keer gehad, met idd nog een kwart nagel erop ofzo maar alles eromheen rustig. Na een maand of 2 viel ook dat stukje eraf en heb ik een jaar zonder nagel rondgelopen :'). Zag er niet uit, maar uiteindelijk is die nagel gewoon weer gaan groeien en na dus ongeveer een jaar had ik een nieuwe nagel zoals-ie hoorde en zag je er niks meer van.

Als het nou wel onrustig is of echt zeer doet, kloppend etc, dan zou ik ff bezoekje aan de dokter brengen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:26

ik zou het gewoon laten zitten.
vorig jaar ook gehad met een vingernagel.
De helft viel eraf na ong 2 maanden nadat ik tussen een staldeur had gezeten.
Bij de huisartsenpost hebben ze er toen een gaatje ingemaakt, omdat ik een worstvinger kreeg, pijnlijk.
het bloed kon er niet onder weg.

de rest van de nagel groeide door en uiteindelijk viel deze er ook af.
nu heb ik weer een mooie nagel, maar dat duurde wel lang

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 17:11

Het klopt alleen wel wanneer ik ergens tegen aan gaat met de nagel voor de rest niks aan de hand.
Het vlees is gewoon helemaal schoon.

Maar zo te zien is het gewoon even afwachten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:36

Je kunt evt naar een goede pedicure gaan. Heb ik ook gedaan toen ik hetzelfde probleem had.