Mensen ervaring met trombosebeen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Mensen ervaring met trombosebeen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 23:35

Bij mij is vanmiddag trombose vastgesteld in mn been en 3 aderen zitten verstopt…

Iemand dit ook gehad en enig idee hoe lang ik zoet ga zijn ? Ben t vergeten te vragen en hoor gewoon graag ervaringen :) Ga het morgen ook vragen in het ziekenhuis…

Bij mij is het waarschijnlijk erfelijk..

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:40

ik heb 2 trombosebenen en een trombose arm...
dit is ontdekt na een auto-ongeluk
heb denk ik een jaar aan de bloedverdunners en steunkousen gezeten :(
bij mij is de stollingsstof waarschijnlijk ook erfelijk (ik heb ook een longembolie gehad en trombose en longembolie komt voor aan vaders kant in de familie)

ik hoef nou geen bloedverdunners of steunkousen meer
maar bij lang ziekbed of lange vlucht moeten er wel voorzorgsmaatregelen getroffen worden d.m.v steunkousen weer aan laten meten en evt bloedverdunners

oowja en ik moest tijdens mijn 2 zwangerschappen dagelijks bloedverdunner inspuiten
dus bij evt kinderwens dit op tijd aangeven op het ziekenhuis!
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 22-12-14 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Re: Mensen ervaring met trombosebeen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:43

Hier ook DVT en longembolieen. Normaliter is het 3 maand antistolling voor een trombose been en iig anderhalf jaar kous. Ze zullen je spijtserum wel onderzoeken op erfelijkheid, kan maar zo natuurlijk, daarbij blijft de behandeling het zelfde. Wat vervelend dat je DVT hebt. Luister naar je lichaam.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:51

Mijn moeder heeft een trombose been.
Al een hele tijd eleden vastgesteld dus zelf weet ik niet veel meer van wat er verteld is toen. Weet alleen dat ze een kous kreeg, die zou ze een jaar om moeten houden. Toen ze terug ging voor controle werd haar verteld dat ze hier heel haar leven nog mee moest lopen. Was een flinke tegenvaller.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 08:57

Een kennis van mij heeft het. Hij heeft medicijnen gekregen en nu gaat het al veel beter. Ik weet niet of hij ook zo'n kous heeft. Zal het eens vragen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:23

*steekt hand op*
2 keer trombose in mn been gehad ( meerdere tegelijkertijd), is niet erfelijk, wel hormonaal bij mij ( pil en zwangerschap), ook een keer een longenembolie.
Naar aanleiding hiervan, moet ik altijd bloedverdunners slikken en draag ik ook kousen, omdat mn been anders echt nog dikker is.

Maar na de eerste trombose moest ik 6 maanden aan de bloedverdunners.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 10:24

Dank jullie voor de ervaringen ! Al zijn ze niet echt leuk … :o

Hoe lang duurde t voor iedereen weer kon sporten etc?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:31

Hier ook al 2 x trombose gehad in been. 2 x aderen laten weghalen en laseren en 1 x doodspuiten.
Na de operatie is de eerste week vervelend,vooral door de drukkousen,na het uithalen van de draadjes gaat het al veel beter.
Daarna nog een paar maand met gewone steunkousen aan. (ik haaaat die kousen :o )
Sporten dat zal te zien zijn wat en hoe denk ik en dat vraag je best aan je arts.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:54

Sporten is op geleide van je klachten. Ik zat meen ik 3 weken nadien weer op t paard, langzaam opbouwen want mijn conditie was totaal verloren na een week ziekenhuis opname.