Al geruime tijd spierpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Al geruime tijd spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:16

Hallo bokkers,

Ik heb al geruime tijd last van spierpijn. De ene keer is het mijn rug, de andere keer mn armen, etc.
Soms heb ik ook een soort van elektrische schokjes in mijn schouders/rug/armen/handen.
Ben laatst bij de dokter geweest, hij zei dat dit een soort reactie is op dat ik nu 'stressvrij' ben (heb jaren lang veel stress gehad, wat nu vrijwel weg is).
Maar vind dat het nu wel erg lang duurt.
Tis nu natuurlijk vakantie en moet dus 2 weken wachten...
Merk dat het erger wordt, ik krijg ook gewrichtspijn in mn knieeen en ellebogen.

Wie herkent dit, wat is dit? Tips zodat het weggaat/minder wordt?

Loeky01

Re: Al geruime tijd spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:22

Wat doe je overdag aan beweging? Hoe veel liter water drink je op een dag?

Het kan er zeker mee te maken hebben hoor, dat je nu 'stressvrij' bent. Je zal het helaas toch even moeten aankijken. De arts heeft helaas geen wondermiddel. Wat wel vaak aangeraden wordt is bewegen, voldoende drinken en warmte! Dus lekker even in bad of met een warm pittenzakje.
Gewrichtspijn en elektrische schokjes durf ik niet veel over te zeggen. Ik zou het gewoon even in de gaten houden en desnoods wat paracetamol pakken als je veel pijn krijgt.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:23

Ken het wel,
Magnesium kan helpen met het herstel van de spieren en krampvermindering.
Verder heb ik van de huisarts (tevens homeopaatachtig) Ruta Graveolens voorgeschreven gekregen. werkt ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:23

Spierpijn kan zeker stressgerelateerd zijn. Ik heb er zelf ook veel last van. Jaren geleden is er Fibromyalgie bij mij geconstateerd maar dit kan ik goed onder controle houden door magnesium te slikken. Maar ben wel erg gevoelig voor spierpijn. Als ik 2 x de trap oploop heb ik de volgende dag al spierpijn in mijn benen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:43

Ik had ook altijd last van mijn spieren en op het laatst had ik spieren die constant onder spanning stonden.
Nu slik ik magnesium tabletten en heb ik nooit meer last van mijn spieren.
Dat zou je dus kunnen proberen; het verschil merkte ik de volgende dag al.. ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:15

Genoeg bewegen, zeg minimaal een half uur wandelen/fietsen per dag [stil zitten verergert alleen maar spierpijn en gewrichtspijn], gezond eten en voldoende drinken.

Zoals aangegeven door je arts kan een lange periode van stress inderdaad dit soort gevolgen hebben. Dat kan nog wel even een tijd duren voordat het helemaal weg is. Mocht je over een half jaar nog steeds zoveel last hebben zou ik wel weer naar de huisarts gaan. Of het moet eerder echt extreem worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:34

ik ken je klachten,
na het elimineren van stress,beknelde zenuwen door de giropractor en een bezoek aan de osteopaat was het ergste verminderd maar daarna was er Fibromyalgie geconstateerd.
het gebruik van magnesium wat ieder zo looft helpt bij mij slechts een beetje, en dan gaat het echt om serieuze hoeveelheden! -O-