Afvallen met van die 'zakjes'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Afvallen met van die 'zakjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 09:11

Wist even niet hoe ik het anders moest uitleggen maar ik had een collega en zij is heel veel afgevallen met 'zakjes' deze hadden allerlei kleuren en verschillende smaken. Die van het ontbijt moest ze mengen met yoghurt en die van de middag en avond met warm water. Er waren ook repen bij die als tussendoortje gegeten konden worden. Zij gaf aan dat dit dieet heel makkelijk vol te houden is. Nu ben ik op zoek naar dit dieet maar weet de naam niet meer. Is er iemand die dit herkend?

Heeft iemand nog ervaringen met andere methodes? Sonja bakker is voor mij geen optie daar ben ik een te grote slappeling voor. Als ik met een pakje sultana's van 3 zit en ik mag er maar 1 gaat het echt mis. Ik lus ook heel weinig fruit en daar zijn veel diëten toch op gebaseerd. Wie heeft de gouden tip? ( ja,minder snoepen en meer sporten wil ik in het nieuwe jaar sowieso gaan doem ;) )

Anoniem

Re: Afvallen met van die 'zakjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:13

Herbalife?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 09:15

Ja dacht ik ook. Maar die is het niet :-(

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:15

Modifast??

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:17

Dan ben je op de goed weg! Als het tussen je oren goed zit (ik wil afvallen Voor mezelf,niet voor anderen) dan ben jecal een heel eind. Ik ben ook 3 kilo afgevallen door alleen maar te denken: ik moet fruit eten van mezelf in plaats van een snoepje na school ofzo.
Ik ken dat 'met die zakjes' niet maar als je het weet wil je het mij dan pb??? Ik wil ook graag een paar kilo's kwijt. Sonja bakker hou ik ook niet vol. :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:46

Een collega van mij heeft dat gedaan, volgens mij modifast. Hij begon er vreselijk van te stinken, was lelijk mager en aangezien hij met dat spul niet zijn eetpatroon aanpast, is hij nu veel dikker dan ooit.
Het stinken is niet alleen uit je mond, ook uit je huid. Hoor dat van meer mensen die gebruikers kennen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:54

ED > MWS

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:59

Minder snoepen en meer sporten is toch de enige methode die voor langere tijd werkt. Na alle dieten kom je later weer aan als je weer gewoon gaat eten, maar je levensstijl veranderen is permanent :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:59

gr_roos schreef:
Een collega van mij heeft dat gedaan, volgens mij modifast. Hij begon er vreselijk van te stinken, was lelijk mager en aangezien hij met dat spul niet zijn eetpatroon aanpast, is hij nu veel dikker dan ooit.
Het stinken is niet alleen uit je mond, ook uit je huid. Hoor dat van meer mensen die gebruikers kennen.

Ja, dat heb ik ook bij iemand gemerkt.. Je zal dus echt je eetpatroon aan moeten passen. Gezondere keuzes maken i.p.v. Op een streng dieet helpt imo al heel wat!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:01

Idd gewoon veel bewegen, minder snoepen en gezond eten is de enige manier om het er voor langere tijd af te houden.
Niet aan die troep van poedertjes, pillen en weetikwat beginnen. Daar valt alleen je portemonnee van af.
Overigens zit er in een Sultana al een hele berg suiker. Niet doen dus.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:02

Zorgen dat er geen ongezonde dingen in huis zijn zodat als jet het moeilijk hebt niet naar een koekje of snoepje kunt grijpen. 1 keer per week boodschappen doen zodat je alleen gezonde dingen kan halen en niet in de verleiding komt om vette dingen te kopen. ( dus boodschappen gaan doen als je je gemotiveerd voelt en geen trek hebt)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:03

Ik denk dat het beste advies hier al gegeven is :) gezond gaan eten, actief gaan bewegen. Je geeft nu al aan dat je te slap bent om je eetgewoontes aan te passen. Wat denk je dan dat er gebeurt als je stopt met de pakjes en de zakjes?

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:03

Het kan ook nog Cambridge zijn..?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:04

Klinkt ala Cambridge, al mag je dat niet met yoghurt mengen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:05

De zakjes en repen zijn er van verschillende merken. Ik heb ze weleens gebruikt van het merk WeightCare: die verkopen 5 dagen pakketten met alles erin.

Voor op de lange duur is het inderdaad geen goede methode, maar als start (even een week resetten en alvast wat afvallen) werkt het wel.
Grote nadeel vond ik dat je steeds met eten bezig bent (wanneer mag ik weer een shake/reep/soepje?), terwijl je je voedingspatroon natuurlijk niet goed aanpast.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:07

Het zal heel goed cambridge kunnen zijn. Een hele effectieve en strenge manier van afvallen.
Echter moet dit wel onder toezicht van een diëtiste gebeuren want vooral het opbouwen is erg lastig en zorgt er voor dat je niet aankomt. En je je patroon dus ook echt aanpast.
alleen bij cambridge mag je absoluut geen zuivel.

Ik ben er ruim 35 kg mee afgevallen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:08

Weightcare misschien?

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:10

Kijk eens naar het 5:2 dieet, ofwel het vastendieet. Het klinkt moeilijker dan het is, het is juist heel makkelijk vol te houden en je valt er zeker van af, maar er zijn nig veel meer voordelen, zoals betere blkedwaardes en meer energie. Het is niet zozeer een dieet, meer een verandering van levensstijl, dus het is ook blijvend, je gaat niet jojo'en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:13

Weightcare is dat. Is een 5 dagen dieet. Je mag het aanvullen met fruit en groentes.

Het is een crashdieet. De eerste 5 dagen seen de zakjes. Daarna 2 x zakjes en avondeten. Daarna alleen ontbijten met zakjes.
Als je je voedingspatroon niet aanpast na die 5 dagen dan gaat je lichaam alles vasthouden en krijg je dus het jojo effect

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:24

Ik heb ook cambridge gedaan en ben ruim een jaar bezig geweest om mijn spijsvertering weer op gang te krijgen

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:25

.
Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 03-02-26 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:27

Volgensmij is dat het camebridge dieet
Effectief maar je moet daarna wel drastisch je eetgewoontes veranderen om resultaat te behouden

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:29

Narita schreef:
Minder snoepen en meer sporten is toch de enige methode die voor langere tijd werkt. Na alle dieten kom je later weer aan als je weer gewoon gaat eten, maar je levensstijl veranderen is permanent :D

Ik kan mij hier volledig bij aansluiten! Shakes e.d. is handig als je extreem dik bent en bijv. voor een operatie snel moet afvallen.
Ik ken ze in mijn omgeving, die zijn begonnen aan shakes of zakjes en zodra ze normaal gaan eten vliegen de kg's er weer aan.
Je kan beter gezond eten ( 3 x per dag hoofdmaaltijd en 3 x tussendoortje) en daarnaast lekker sporten. Is voor op de lange termijn ook beter.

Succes!

Edit: Ik ben met voedingspatroon aanpassen en sporten 8 kg kwijt
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 21-12-14 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:30

Meer bewegen en minder snoepen en bewust eten.

Veel mensen hebben er geen idee van wat er aan calorieën in hun eten zitten.

Als je wil afvallen leer dan dus calorieën te tellen en weest je bewust van wat goede verstandige keuzes zijn.

Allerlei methodes werken slechts tijdelijk. Je zult je eetpatroon je leven lang moeten omgooien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:30

Camebridge is superslecht volgens mij... En je valt er niet alleen van af in lichaamsgewicht maar ook in je portemonee. Wat wel goed schijnt te helpen is Weightwatchers, daar moet je ook voor betalen maar dan iets van 11 euro per keer. Of koolhydraatarm.