dwangmatig gedrag is dit nog normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

dwangmatig gedrag is dit nog normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:40

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat ik nogal dwangmatig gedrag vertoon en hoewel het denk ik niet extreem is vraag ik me af of iemand dit herkent of dat ik er iets aan kan doen?

Ik controleer bij de auto altijd of ik de handrem er op heb, het licht uit heb en of de binnen verlichting uit is. Dit doe ik niet een keer maar ik tel handrem 1 verlichting 2 binnenverlichting 3. En soms doe ik dat riedeltje ook nog 3 x. Ik kan mn auto op aftands op slot doen, maar dat doe ik nooit ik moet eerst aan de handgreep voelen of die echt op slot zit. Zoiets doe ik ook met de voordeur. Ik schaam me er in ieder geval wel voor. Als iemand anders de auto of deur sluit is het prima, maar mezelf vertrouw ik niet ofzo.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 19-12-14 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: dwangmatig gedrag is dit nog normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:41

Als het enkel in die situatie is zou ik me er niet al tw druk om maken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:43

Is het alleen dat? Dwangneurose kan behoorlijk uit de hand lopen dus als het erger wordt, vooral aangeven. en eventueel hulp zoeken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:44

Je handrem er niet op hoeft geen probleem te zijn, Nl is zo scheef niet, dus je auto zal vast blijven staan.
Je verlichting uit hoef je niet te checken want zodra je je auto uitzet en de sleutel eruit haalt hoor je vanzelf een signaal als je lichten nog aan staan.
Niet te druk om maken dus, beetje vertrouwen in jezelf, je doet het waarschijnlijk altijd goed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:45

Als dat het enige dwangmatige is wat je doet dan valt er wel mee te leven.
Even wat anders, het is niet zo slim om je auto op de handrem te zetten als het winter wordt en gaat vriezen. Je loopt de kans dat je m er niet meer af krijgt als het vriest. Beter is om hem in de versnelling weg te zetten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:47

Slina schreef:
Is het alleen dat? Dwangneurose kan behoorlijk uit de hand lopen dus als het erger wordt, vooral aangeven. en eventueel hulp zoeken.

Naja bij de voordeur moet ik dus ook altijd 3x de sleutel zo door draaien tot hij tegen t einde zit zeg maar, dan voel ik nog aan de deur en dan sta ik soms nog beneden te kijken of die niet open is terwijl dat absoluut niet mogelijk is :( ik heb dit overigens al jaren en het wordt niet erger, maar ik vind het wel ontzettend vervelend. Soms staan er collega's bij het werk en dan zeggen ze ook wel eens van: wou je deur niet op slot ofzo? En ik probeer het onopvallend te doen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:48

Oh ik tel spullen in mijn tas of zakken, telefoon, sleutels, sigaretten, portemonnee, das vier :D
Ik check ook de voordeur, soms drie keer... Auto die geeft mooi veel lichtjes als hij op slot gaat, dus die moet ik gezien hebben dan is het goed.
Denk dat iedereen wel een beetje dwangmatig is soms ☺️
Laatst bijgewerkt door Sica op 19-12-14 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:48

cissy schreef:
Als dat het enige dwangmatige is wat je doet dan valt er wel mee te leven.
Even wat anders, het is niet zo slim om je auto op de handrem te zetten als het winter wordt en gaat vriezen. Je loopt de kans dat je m er niet meer af krijgt als het vriest. Beter is om hem in de versnelling weg te zetten.

I know maar dat is dus een no go voor mij :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:49

Tot en met drie keer is normaal, dus je mag gerust ademhalen.
Handrem zou ik er alleen niet opzetten in deze periode ivm viezigheid al dan niet icm vorst kan voor een vaste rem zorgen .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:50

CM_ schreef:
Tot en met drie keer is normaal, dus je mag gerust ademhalen.
Handrem zou ik er alleen niet opzetten in deze periode ivm viezigheid al dan niet icm vorst kan voor een vaste rem zorgen .

Vaak wordt het dus 3x3 :') ik ken ook niemand die zoiets ook doet dat maakt dat ik soms denk van is het wel normaal?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:30

Ik denk dat het een probleem is als jij je ervoor schaamt en het vervelend vind :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:33

Als jij het ervaart als een probleem moet je kijken naar een oplossing :) hulp zoeken dus, ongeacht het naampje wat je er aan geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:39

phormicola schreef:
Ik denk dat het een probleem is als jij je ervoor schaamt en het vervelend vind :)

Ik denk eigenlijk dat dat vooral het probleem is.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:44

Ik herken dit wel hoor, zelfde heb ik met deur van de zadelkamer en de staldeuren.. Moet dat gewoon controleren voor ik weg ga ook al weet ik dat ze dicht zitten. Gasfornuis, lichten in huis uit, deur op slot etc. Denk dat iedereen wel van die kleine dingetjes heeft, maar inderdaad als je er echt last van hebt en het je dagelijks leven beïnvloed zou ik even langs de huisarts gaan en kijken wat er mogelijk is! :)