verkeerde insuline gespoten help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miiej

verkeerde insuline gespoten help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 00:14

Ik heb zo stom i.p.v. langdurige insuline net 15 eh kortwerkende insuline gespoten. Zit te twijfelen of ik spoed moet bellen of dat ik dit nog kan weg eten en drinken. Iemand advies?

Jolien87

Re: verkeerde insuline gespoten help

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:14

Je kunt altijd even bellen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:15

Ik heb totaal geen verstand van insuline spuiten, maar als je zo ergt twijfelt waarom bel je de huisartsenpost dan niet gewoon even? Ze staan je altijd te woord en dan weet je meteen meer. Belletje is zo gepleegd!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:15

Op bokt blijven zitten en wachten op medisch advies lijkt mij het meest verstandigst!
Je betaald je namelijk scheel aan ziektekosten om dan natuurlijk niet de huisartsenpost te bellen als het nodig is.... Bokt heeft véél meer kennis :roll:

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:18

Succubi schreef:
Op bokt blijven zitten en wachten op medisch advies lijkt mij het meest verstandigst!
Je betaald je namelijk scheel aan ziektekosten om dan natuurlijk niet de huisartsenpost te bellen als het nodig is.... Bokt heeft véél meer kennis :roll:

Joh, iets aardiger zo midden in de nacht kan geen kwaad hoor.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:18

Verstandig om nu te gaan bellen, er vanuit gaande dat je nu niet nog aan een 5 gangen menu gaat beginnen?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:20

Cinderella schreef:
Succubi schreef:

Joh, iets aardiger zo midden in de nacht kan geen kwaad hoor.

*\o/* gewoon even blijven wachten op medisch advies van bokt! *\o/*
Dat beter? >;)
Beetje medische basiskennis is dat het verstandig is een ARTS te bellen en niet bokt te raadplegen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:22

Succubi, ik zou het ook allang geweten hebben en hebben gebeld, maar de TS blijkbaar niet.
Dan kan je toch alsnog vriendelijk reageren in plaats van op deze manier? Het scheelt een boel voor de sfeer! :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:24

Ik zou even bellen TS, dat kan nooit kwaad :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:24

Denk dat de juiste kennis toch echt van de HAP of ziekenhuis moet komen.
Dus gewoon even bellen, daar zijn ze toch ook voor.
Anders zitten ze er maar te niksen :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:27

Cinderella schreef:
Succubi, ik zou het ook allang geweten hebben en hebben gebeld, maar de TS blijkbaar niet.
Dan kan je toch alsnog vriendelijk reageren in plaats van op deze manier? Het scheelt een boel voor de sfeer! :D

Je leest geen intonatie en gezichtsuitdrukking. Ik bedoel het niet zoals jij het opvat ;).

En als het om medische dingen gaat interesseert mij "de sfeer" totaal niet. Het gaat om iemands leven, niet emoties. (die emoties repareer je nadat er medische hulp is ingeroepen)
Soms moet je wel eens iets uit zijn verband trekken en cynisch zijn om te laten zien hoe blondt het is om een topic te openen ipv gewoon even de huisartsenpost te openen.

En als ik zo lees... 15 kortwerkende insuline spuiten ipv 1 langdurige dan is er denk ik wel over nagedacht om het ene te spuiten in plaats van het andere.... Voortaan EERST de dokter bellen voordat je iets gaan doen/inspuiten.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 00:28

Heb gebeld moet over twee uur nog een keer bellen met mijn waarde, dus het wordt veel suiker eten en drinken. Bedankt voor de snelle reacties

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 00:30

Succubi schreef:
Cinderella schreef:

Je leest geen intonatie en gezichtsuitdrukking. Ik bedoel het niet zoals jij het opvat ;).

En als het om medische dingen gaat interesseert mij "de sfeer" totaal niet. Het gaat om iemands leven, niet emoties. (die emoties repareer je nadat er medische hulp is ingeroepen)
Soms moet je wel eens iets uit zijn verband trekken en cynisch zijn om te laten zien hoe blondt het is om een topic te openen ipv gewoon even de huisartsenpost te openen.

En als ik zo lees... 15 kortwerkende insuline spuiten ipv 1 langdurige dan is er denk ik wel over nagedacht om het ene te spuiten in plaats van het andere.... Voortaan EERST de dokter bellen voordat je iets gaan doen/inspuiten.

Moet van de langdurige 23 eh spuiten zat tv te kijken en had per ongeluk de verkeerde pen gepakt, kwam er tijdens achter. Dit heb ik echt niet met opzet gedaan.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:31

Oh op die fiets.
Volgende keer even in de pauze spuiten dus :=.
Wel een goed excuus om de hele avond te snoepen ;) :D
Sterkte!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:34

Succubi schreef:
om te laten zien hoe blondt het is

_/-\o_ :')

Succes met snoepen TS, hopelijk valt het mee!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:23

Nou gelijk moeten bellen valt ook wel weer mee hoor. 15 eenheden is op zich nog wel weg te eten (heb diabetes), maar dan moet je wel flink snoepen/pak koekjes weg eten met aanmaaksiroop wegspoelen :')

Ben er ook weleens bang voor geweest, gelukkig in 9 jaar nog nooit gebeurd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:38

Hoe is het nu afgelopen TS?
Sowieso met zulke dingen als insuline bellen! Zeker als je per ongeluk een flinke dosis kortwerkende inspuit ipv de langwerkende. Is een flink risico om in hypoglemisch coma te raken als je niet oplet.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:22

Loop je ook bij een diabetes verpleegkundige? Daar volgende keer even om uitleg vragen wat je in zulke situaties moet doen.
Is best een logische vergissing waar je van haar tips voor kan krijgen hoe dit oplossen.
(Bij hoeveel IE wat te doen)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 20:27

Heb uiteindelijk heel veel limo gedronken dextro gegeten en brood. Moest de huisartsassisente bellen na twee uur en als het daarna laag was. Uiteindelijk pas om half 6 normaal kunnen slapen dus ik ben nu extra voorzichtig. T scheelde dat het in mijn been was, daar werkt t minder goed/heftig.

Heb zeker een internist, iedereen weet natuurlijk teveel insuline is kortwerkende koolhydraten nemen, was alleen bang dat het dermate veel was dat het me niet zou lukken. Heb denk ik zn 180/200 koolhydraten weggewerkt.