vaak pijn in schouder en steeds meer pijn in polsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fique

vaak pijn in schouder en steeds meer pijn in polsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:32

Ik zal het een beetje globaal vertellen. Ik heb ongeveer 15 jaar geleden mijn schouder flink overbelast gehad door elke keer zware kruiwagens legen (dus omkieperen). Ik heb daar toen fysio voor gehad wat steeds niet hielp. Op een gegeven moment een mri gehad waar niks uitkwam, maar bleef pijn houden. Kon m'n arm niet bewegen en als ik dat wel deed leek het net of hij een stukje uit de kom ging en stond dan ook vast. Uiteindelijk na fysio in het ziekenhuis is het beter geworden. Al had ik dat ipv dat mijn schouderbladen mooi van binnen naar buiten meedraaide met de bewegingen dat ze afstaken.
Ruim 7 jaar geleden heb ik een frontale botsing gehad met de auto. Wij reden ong 70 en die andere auto waarschijnlijk rond de 80. Ik zat als bijrijder in de auto en heb me met de klap opgevangen door me tegen te houden op het dashboard. Dus je kan het al raden... weer last van m'n schouder. Alleen kreeg ik ook last van m'n nek zo gauw ik last had van m'n schouder.
Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik een overbelasting op m'n andere schouder en zat tegen een frozen shoulder aan terwijl ik niks zwaars had gedaan. Dus weer fysio.. ging op een gegeven moment wel weer beter, maar m'n andere schouder plus schouderblad werden erger.
Ook ben ik opeens heel erg last gaan krijgen van m'n polsen. Echt stekende pijn ook als ik niks doe. Ook de mobiliteit is veel minder geworden. Met de fysio besproken en aangezien er veel reuma in de familie voorkomt en ook m'n spieren om m'n schouder elke keer door iets geïrriteerd raken twee weken geleden bloed laten prikken op reuma. Hier is dus niks uitgekomen. Wat natuurlijk goed is, maar wat is het dan.
Op de dagen dat ik zo'n last van m'n schouder en schouderblad heb en wat weer doortrekt naar m'n nek en hoofd moet ik dus echt op bed gaan liggen. En helaas gebeurt dat steeds vaker.
Ik verga dan van de pijn en pijnstillers helpen dan ook niet.
Het belemmerd zo m'n leven ondertussen.
Het vervelende is dat ik op stal ook altijd m'n twee boxen moet uitmesten en de paddock bijhouden wat me ook vaak pijn doet, maar wel moet gebeuren.

Oké echt kort is het dus niet geworden, maar moest het iig ff van me afschrijven.

Dani

Re: vaak pijn in schouder en steeds meer pijn in polsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:35

Ben je lenig? Kan je bijvoorbeeld je duimen tegen je pols aanduwen, of met je benen gestrekt je handen op de grond leggen, of je knieën/ellebogen de verkeerde kant op buigen?

fique

Re: vaak pijn in schouder en steeds meer pijn in polsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:41

Nee dat kan ik niet. Kon wel altijd met m'n benen gestrekt m'n handen plat op de grond leggen, maar door m'n polsen lukt dat niet meer