Wie weet de oplossing voor mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loversyl

Wie weet de oplossing voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 13:41

Hallo bokkers,

Ik heb de laatste tijd erg veel last van mijn gewrichten. (ben pas 22)
Zowel mijn zus als zusje hebben hypermobiliteitssyndroom en ze denken dat ik dat ook heb.
Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet. (zij hebben namelijk deze klachten niet)
Ik heb last van mijn gehele rug en nek.
Ook heb ik als ik bijv. mijn jas in de auto wil uit trekken dat mijn arm soort van op slot schiet en dan kan ik er niks meer mee.

Wat heb ik al gedaan:
- Huisarts -> heeft rontgenfotos laten maken en me doorverwezen naar een manuele therapeut.
- Manuele therapeut -> heeft me gekraakt en sindsdien is het alleen maar erger en moet ik zowel mijn rug als nek knakken om los te krijgen.
- Triggerpoint -> om de knopen in mijn nek te behandelen
- Homeopaat
- Osteopaat
- Fysiotherapie (in de sportvereniging zelf, om spieren te versterken)
- Therapie voor mijn emoties
- Therapie om op mijn houding te letten.

Ik ben nu ten einde raad want ik weet niet wat ik nog meer kan doen en niks lijkt te helpen.
Weten jullie de oplossing of heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik ben gisteren dus een avondje naar de bios geweest met mijn vrienden en kon vandaag mijn bed niet uit komen, alles deed pijn.
Ik baal hier zo van want ik kan dus nooit wat leuks doen zonder gevolgen te hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:44

Ik was binnen 6 week van mijn veel pijnklachten af toen ik naar de cesar fysiotherapeut ging; als ik nu weer klachten heb, pas ik de oefeningen toe en verminderen snel :)
Nu ben ik al in het tweede jaar om de spieren te verstevigen, zodat ik niet de boel kan overstrekken. Duurt heel erg lang, maar ik kan mijzelf ondertussen al opdrukken zonder door de schouders te zakken.

Acceptatie van wat je hebt, helpt ook enorm.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:47

Ik heb soms ook erg last van mijn nek en rug. Wat bij mij heel goed werkt is een atlasbehandeling. Ik weet niet of ze dat ook in Nederland doen, het komt niet veel voor. Daarbij wordt met een vibreerstift (iets met een wieltje dat heel hard trilt) de spieren en de atlas (je bovenste nekwervel) losgemaakt. Het is redelijk pijnlijk, maar heeft mij enorm hard geholpen! :)

loversyl

Re: Wie weet de oplossing voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 14:20

Bedankt voor de reacties, ik ga hier zeker even naar kijken :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:31

Ik herken je verhaal en ik ben ook hypermobiel :) (ook pas 21)
Acceptatie is inderdaad stap 1.
Maar ik moet ook eerlijk zijn, ik ben nu huismoeder en werk niet meer omdat ik altijd pijn heb.
Ik heb tot dusver de oplossing niet gevonden dus ik lees even mee.