Blegh.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Blegh.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:00

Ik heb wel vaker in de winter dat mijn handen de kou en sind niet zo goed verdragen.
Dan smeer ik een zalfje en voila.....alles weer helemaal ok.

Maar nu........ik voelde een paar dagen geleden dat ik moest gaan smeren....zo gezegd zo gedaan.
Word ik de volgende morgen wakker met verdikte handen en erg gevoelig ook.
Eerst mijn ringen maar af gedaan want je weet maar nooit.l
Vervolgens allemaal rode vlekken en vocht bultjes.....nee niet drie maar misschien wel 100 over heel mijn handen.
De vlekken breide zich snel uit dus ben ik naar de HA gegaan.
Allergie pilletje en een zalfje en met 2 dagen moest het beter gaan.......

Vandaag zijn we 2 dagen verder en het bleef verergeren.
Vanmorgen werd ik wakker met super gevoelige dikke handen waar duidelijk te veel vocht in zit.
Het voelt of mijn handen vol splinters zitten, zijn stijf van het dik zijn en ook mijn armen borst hoofdhuid zit onder de rode vlekken......het lijkt op eczeem maar is het niet.
Mijn ogen beginnen op te zwellen.....ik voel me net Joep Meloen :+ maar dan met griep.

Vanmorgen weer naar de HA geweest en nu prednison gekregen, vrijdag moet ik terug komen voor het bloed onderzoek van vandaag..............het enige wat ik kon lezen op het bloedprik formulier was dat ze naar de lever gaan kijken. Mijn gal heeft ooit mijn lever wel geblokkeerd waarvoor een spoed behandeling nodig was voor die gal er uit kon.......dus het zou kunnen misschien.
Ik voel me hartstikke grieperig en heb het idee met vlagen koorts te kweken.

Of er iets is veranderd de laatste tijd waardoor ik zo een reactie kan hebben?
Ik ga uit van een allergie namelijk maar heb dit ook nooit eerder gehad.
Nee, er waren geen veranderingen op de vogel na, maar dat kon het volgens de HA niet zijn gelukkig.

Ik heb dit ook nooit bij een ander mee gemaakt dus vraag me af of mensen van hier dit wellicht herkennen.........en vooral....wat dat dan geweest is.......

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 17:02

:') niemand?

Ben ik dan toch weer unieker dan ik dacht :')

Agossie

Re: Blegh.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:10

Dat je uniek bent, staat natuurlijk buiten kijf. :=
Maar ik heb geen idee wat het kan zijn. Het lijkt qua gevoel een beetje op netelroos dat ik ook regelmatig heb. Dat is een allergische reactie die je kan krijgen als je wat minder weerstand hebt. Ik heb het bij stress heel erg. Het kan één plekje zijn, maar het kan ook over mijn hele lijf zitten. Dan jeukt het enorm, zo erg dat ik er ècht niet van af kan blijven, al leidt dat krabben (heftig krabben) tot pijnlijk en opgezwollen plekken. Ook zijn de plekken erg warm waardoor het lijkt of ik koorts kan hebben. Ik hoop dat het niets ernstigs is. Netelroos klinkt heel erg, maar als het onder controle is, is het prima te doen. Ik gebruik zelf Aerius ervoor. Bij ernstige aanvallen neem ik er 2 per dag. Andere medicijnen die ik probeerde kreeg ik enge reacties op (dichtknijpen van slokdarm of luchtpijp). (Levoceterizine en Hydroxizine)
Sterkte!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 19:01

Dan is dit toch weer iets anders denk ik.
Mijn handen zwellen op maar mijn ogen ook :')
En mijn ogen zijn niet gevlekt.
De verkleurede plekken jeuken wel maar niet moemenswaardig en zijn ook niet warm of dikker.

De prednison lijkt voor nu zijn werk wel te doen.
Vandaag voor het eerst zonder handschoenen dingen kunnen doen op stal.
Als dat zo door gaat kan ik morgen ook weer rijden en opzadelen.

Ik ben wel een klein beetje nieuwsgierig wat er uit het bloed onderzoek gaat komen.
Dat hoor ik vrijdag

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:06

Ik heb de foto's niet meer van mijn dikke ogen... Maar ook mijn ogen, nee, mijn hele hoofd en gezicht waren opgezwollen! Ook ik kreeg in de eerste instantie prednisolon. Werkte wel, maar niet afdoende voor mij. De jeuk is het ergst op mijn enkels. Dan MOET ik krabben en loop vervolgens met een stel opgezette enkels rond een paar dagen. De eerste keer dat ik het had was het ergst, daarna is het gelukkig niet meer terug gekomen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:10

heb ooit eens gelezen van kou allergie, misschien moet je dat ff google-en.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 19:13

Ik zie nu pas dat je een kleurtje hebt agossie :') gefeliciteerd!!

Kou allergie........poe...nooit van gehoord, ik zal het eens opzoeken

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:14

Is echt nèt pas!! :D Dank je wel!

Ik dacht dat het bij mij een warmte allergie was, maar dat bleek dus niet het geval. Misschien is het wel een heftige reactie op de crème die je hebt opgesmeerd, in combinatie met de vochtigheid buiten, of zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:16

Heb je niet net je handen in je ogen gewreven en zo de allergeen verspreid?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 19:18

Het lijkt juist van binnen uit te komen.....ik voel me bij vlagen ook grieperig en ben erg moe.
Ik was wel blij te horen dat het niet door onze pas aangeschafte vogel kon komen.

Normaal als ik eczeem krijg in de winter voelt mijn huid op mijn handen alsof het verbrand is maar mijn handen worden dan niet dik.
Nu begon het hele verhaal met het opzwellen van mijn vingers en later heel mijn handen.
Ik herken dit gewoon nergens is eigenlijk.

Nu zal ik het vast wel overleven allemaal hoor maar toch zal ik blij zijn als ik dingen weer gewoon in mijn handen kan pakken zonder dsat het zeer doet.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:22

Nou... Wanneer is de vogel aangeschaft?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:28

Morgen even bij de kruidvat oid allergie tabletten halen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 19:29

Een maand geleden.
Maar toen de HA me zag zei hij dat het daar niet van kon komen.
Ik moet zeggen dat hij het wel erg vaak bij het juiste heeft hoor.
En ons vogeltje weg doen is gewoon geen optie........hij is te leuk <3

Allergie pillen had ik al gehad......daar reageer ik helemaal niet op dus gaan ze even verder kijken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:30

Oke, goed dat ze verder kijken natuurlijk. Mocht het allergie zijn: er zijn veel soorten tabletten in omloop :) ik reageer zelf alleen goed op de levocetirizine, de rest doet niets bij mij.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 19:35

Ik heb geen idee wat er in zat, kreeg ze van de HA.
Blauwe pillen waren het :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:20

Kreeg je wel de goede of is dat nu de reden van al die zwellingen op de verkeerde plekken? :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:22

vuurneon schreef:
Kreeg je wel de goede of is dat nu de reden van al die zwellingen op de verkeerde plekken? :')

:') ik mocht ze weg gooien maar denk er nu over een handeltje te beginnen....de kleur is verder prima :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:26

quartel schreef:
Een maand geleden.
Maar toen de HA me zag zei hij dat het daar niet van kon komen.
Ik moet zeggen dat hij het wel erg vaak bij het juiste heeft hoor.
En ons vogeltje weg doen is gewoon geen optie........hij is te leuk <3

Allergie pillen had ik al gehad......daar reageer ik helemaal niet op dus gaan ze even verder kijken

Toch is het niet zo'n vreemde opmerking: mijn vader bleek ook allergisch voor hun vogel te zijn: jeuk, benauwd, grieperig (met vlagen). Toen wij de vogel in huis namen, werd het direct aanzienlijk minder en uiteindelijk is het helemaal over gegaan. Als hij bij ons op bezoek kwam, dan begon het hele circus opnieuw. Misschien kun je eens proberen om jullie vogeltje een paar dagen naar je ouders, een goede vriend(in) of wie dan ook te brengen? Al is het maar om uit te sluiten dat het daar door komt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:31

Och...we hebben ons kippie nog maar net een maandje en ben echt gek op hem.
Mijn vlagen van grieperig gevoel kreeg ik ook als ik buiten of in een winkel was of bij de paarden.......vandaar ook dat ik niet denk dat het door de dieren komt. Zeker omdat mijn HA dat gelijk bevestigde. Als ik wakker word zijn mijn handen het dikste........en in de nachten heb ik geen vogels bij me, ook geen paarden trouwens

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:52

Als je het ook buiten hebt, dan denk ik inderdaad ook dat het wat anders is. Ben erg benieuwd naar de uitslag van de bloedtest. Laat je dat nog even weten?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 09:57

Ja, ik zal dat nog laten weten.
Ik dacht dat de prednison wel hielp maar ik werd net wakker met een heeeeeel dik hoofd -O-
En echt duizenden kleine rode bult/vlekjes over heel mijn lijf -O-

Ik voel me nu echt op en top vrouw :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:12

Quartel, het klinkt echt als hoe het bij mij was... -O-

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 10:14

Nee, dat idee had ik ook al agossie.........maar goed, het is even niet anders.

Ik moet morgen even bij 2 soortgenootjes voor de vogel kijken.
2 dames voor mijn mannetje.........ik heb die eigenaar al gewaarschuwd dat ik er geleurd aan kom vermoedelijk :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:17

Het hoeft echt niet van de vogel te zijn. Bij mij blijkt het vooral stress gevoelig te zijn en niet een allergie ergens voor. Misschien even nagaan wat er de afgelopen periode is gebeurd dat anders is? Overigens, als je minder weerstand hebt, kan het ook opspelen, hoor.

En als je weer naar Dok gaat, even vragen of het inderdaad misschien netelroos kan zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 10:32

Ik zal het hem zekr vragen hoewel ik denk dat hem dat dan wel opgevallen was.
Maar je weet maar nooit..........
Omdat hij in het bloedonderzoek ook op de lever zoekt denk ik dat hij er van uit gaat dat er van binnen iets niet lekker loopt.
Ik ben ook diabeet maar onderhoud dat niet echt........ook dat kon dit niet veroorzaken volgens hem.
Stress daan heb ik wel genoeg van ja.........maar ook daar heeft mijn lijf wel eens op gereageerd maar dan kreeg ik een lijf vol enorm grote blazen en dat duurde maar 2 dagen.