Ik kreeg de laatste 2 jaar veel stroomstoten door me lijf bij verkeerde bewegingen met paardrijden en voetballen.Ik dacht al die tijd dat het kwam door de Hernia die er zat.Tot ik een keer een nekslag kreeg met voetbal,op de grond viel, en vanaf me nek tot in me tenen onder stroom stond,én ik kon niet gelijk opstaan. Ik ben toen wel erg geschrokken, ben naar de H.A. gegaan en die stuurde me door naar de Neuroloog.Er werd een MRI scan gemaakt en toen werd de Stenose ontdekt.Het was behoorlijk nauw in dat kanaal en ik mocht niet meer voetballen en niet meer paardrijden. Bij een verkeerde val zou ik een incomplete/ complete Dwarsleasie kunnen krijgen. Ik was door het oog van de naald gekropen met die val op het voetbalveld,zei die Neuroloog. Ik zou geopereerd moeten worden in het UMC,maar het zou wel een riscovolle operatie worden.Ze gaan dan via de voorkant van mijn nek naar binnen,en plaatsen/schroeven er een metalen plaatje in.Ook is er geen garantie dat het daarna helemaal goed zou zijn.
Ik heb besloten geen operatie te doen,ik durf het niet.
Ik ben later ook weer gaan voetballen, had immers al die tijd ook gevoetbalt terwijl die vernauwing er al zat.Ook paardrijden doe ik weer,ben wel wat voorzichtiger geworden.
Ja ik weet, het risico blijft bestaan dat ik een dwarslaesie krijg bij een fatale val.Maar dit kan ook gebeuren als ik van me fiets val,een ongeluk krijg,uitglijd enz.als ik verkeerd val kán het fataal zijn.
Ook wil ik graag de leuke dingen nog blijven doen zolang ik het nog kan.
Ik slik nu ook sinds een tijdje Biocell Collageen II & Glucosamine en dat helpt heel erg goed.Ik heb met paardrijden geen stroomstoten meer gehad en met voetbal ging dat ook kei goed.
Ik zou graag willen weten,wie ook een Stenose heeft en een operatie overweegt of geopereerd is.Ook ervaringen zou ik graag willen horen.
Ik kom er niet onderuit w.b.t. een operatie denk ik,die tabletten die ik slik genezen natuurlijk niet.