Heb ik griep...wat is dit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Heb ik griep...wat is dit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:27

Ik ben nu vanaf dinsdag niet lekker, koud rillerig, geen eetlust, misselijk , gevoel dat mijn hoofd te zwaar is, druk in mijn hoofd....ik maak me zorgen want zo voel ik me nooit. Vandaag ook wat verhoging. Wel al naar dokter geweest en bloed geprikt. Gatver ik voel me zo opgejaagt en naar, is dit een griepje waar meer mensen last van hebben?

Anoniem

Re: Heb ik griep...wat is dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:30

Ik denk idd griepje. Maar die kan bij iedereen zo anders tot uiting komen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:31

Of flink aan de kou. Heerst erg op het moment.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:35

Heb het gevoel dat mijn hele kop vol zit, maar geen verstopte neus of zo. Net of het dieper zit, stijve nek gevoel,bah..maar die misselijkheid is het ergste, gisteren leek het goed te gaan maar nu weer pet. Ik ben dit jaar bewust veel afgevallen, maar voor mijn gevoel heb ik nu niks meer over om op te teren.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:38

Ik hoor niets anders dan deze symptomen om me heen.... Sterkte

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:38

Klinkt inderdaad als een gewone griep. Saai inderdaad, maar je hebt geen andere keus dan uitzieken :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:41

We kunnen elkaar een hand geven. Ik heb ook vanaf dinsdag middag koorts.
Woensdag tm vrijdag plat gelegen, pijnlijke spierpijn in mijn armen en benen. Zaterdag leek de koorts te zakken, maar helaas. Ook ben ik erg benauwd, hoofdpijn en hoesten.

Heerst een griep epidemie. Bij mijn oppaskind zijn er op zijn school 77 mensen ziek.. meeste zijn er binnen een dag of twee weer vanaf. Ik begon me ook zorgen te maken want het duurt nu echt lang bij mij, mijn baas is van beroep huisarts en die zegt duidelijk een griep en uitzieken.
Laatst bijgewerkt door Nassie op 14-12-14 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:48

Ik voel me een mietje en knijp hem ook nog een beetje...ik geen eetlust?? Onmogelijk, daarom vind ik het ook eng. Als ik nou gewoon een dikke keel of zo had..of een snotkop..maar nee, allemaal raar en vaag. Ik wil ook niet meer afvallen maar eten lukt me maar slecht afgelopen dagen...daarom maar wat chocomel en zo om toch nog wat binnen te krijgen. Kan wel janken.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:50

Jup griep, ik begin er net vanaf te komen. Exact dezelfde symptomen als jij hebt, alleen dan niet misselijk. Geen eetlust is normaal. Ik vreet echt heel veel maar heb ook niet zoveel gegeten de afgelopen dagen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 15:56

Heerlijk om hier even zielig te kunnen zijn, Ik wil altijd flink zijn, maar dat lukt me echt niet nu, voel me een jankerd. Ben morgenvroeg gelukkig vrij, maar moet wel mijn paardjes voeren...zie er nu al tegenop. ;( En morgenmiddag werken...en dinsdag uitslag bloed....zie ik ook al tegenop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:48

praat me er niet van. Heb dit allemaal 3 weken lang gehad :\ En als ergste gewoon nergens energie voor en nergens zin in! Maar nu ben ik weer springlevend :):) Dus het komt vast goed ;) Ziek zijn is gewoon stom :+

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:21

Hier idemdito! Loop er al ruim een week mee, kan op dit moment niet meer eten dan 1 klein broodje op een dag. Slaap daarbij ook nog eens slecht, spieren die niet meer willen en het lijkt wel of alles mis gaat :')
Helaas geen tijd om te rusten, daar is het te druk voor. Maar het mag wel over zijn van mij.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 07:03

Vannacht wakker, gigantische warmteopvlieger, en nog misselijk...net met heeeel veel moeite een broodje gehad. Ga straks ha bellen en vragen of ze iets heeft tegen misselijkheid. Zo kan ik niet werken....maak me zorgen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 07:11

Ach het is waarschijnlijk alleen maar griep. Het beste medicijn is in bed uitzieken. (Mijn moeder laat me in bed liggen? Ik hoest dan ook wel als een 60 jarige kettingroker die copd heeft)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 07:14

Die vuile misselijkheid is het ergste, gaat de hele dag en nacht door...walgelijk.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:01

Ik raad je aan als je zo misselijk bent geen melkproducten te gebruiken, en geen chocolade te eten of te drinken, dit maakt je maag alleen maar meer van streek. Drink lauwe thee, eet wat beschuit of crackertjes of neem een bouillon. Geef je lichaam en vooral je maag even de tijd tot rust te komen. Dan zal je zien dat (hopelijk) het beter gaat in ieder geval met de misselijkheid. Veel beterschap!

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:30

Cola ( niet uit de koelkast) doet ook wonderen tegen misselijkheid!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:32

Uitzieken werkt het beste bij griep. Niet te snel weer aan het werk willen.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:54

Hier precies hetzelfde alleen geen misselijkheid wel raar en vaag gevoel in het hoofd beetje duizelig geen eetlust snotteren hoesten eigenlijk alles vanaf vrijdag ook wat dagen koorts gehad en lopen rilleb in bed snachts

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 07:12

Is je bloed ook gecheckt op schildklieraandoeningen?
Hier namelijk redelijk dezelfde klachten gehad (ik had er alleen erg veel dorst bij) en mijn schildklier bleek op hol geslagen te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 07:41

As je je zo beroerd voelt niet gaan werken maar ziek melden. Je hebt jezelf ermee en steekt andere mensen ook nog aan ook. Dan is het beter even thuis te blijven en op de bank gaan hangen of in bed,

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:24

Hier precies hetzelfde! Alles doet zeer, hoesten als een kettingroker, vlagen van ijskoud en bloedheet, duizelig, misselijk, slechte eetlust...
Ik ben 2 weken terug ook al ziek geweest, ook thuis gebleven van stage, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor!
Gister op 9 uur naar bed gegaan en als een klok geslapen tot half 7, dat was wel lekker, maar zit nu alweer met lodderige oogjes. In de metro dacht ik een paar keer dat ik knockie zou gaan :+

TS, heb je al een uitslag?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:51

Gisteren uitslag bloedprikken gehad, alles was goed. Wel een middel tegen misselijkheid gekregen, heb ik net voor het eerst gebruikt, nadat ik na het eten toch misselijk werd. Ik dacht dat de misselijkheid wat over was, maar dus nog niet helemaal. Ik heb een heel drukkend gevoel in mijn hoofd, geen verstopte neus maar het gevoel dat het veel dieper zit in mijn bijholtes.Wel raar dat mijn bloed goed was, heb wel het gevoel dat ik een ontsteking in mijn holtes heb.Ook groen snot en bloed nadat ik mijn neusholtes spoel. Maar dat zal dan wel binnen de norm liggen, en ik zal dan ook wel geen enge ziekte hebben..maar voel me bij vlagen wel redelijk, soms ook weer niet. Duurt wel al een week, wordt er depri van. Vraag me trouwens af waar ze standaard naar kijken bij bloedonderzoek, er stonden heel wat balkjes aangevinkt.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:24

Wat vervelend allemaal TS. :(:)
Gelukkig zijn de bloeduitslagen goed, als er een ontsteking in je holtes had gezeten had het bloedonderzoek dat vast uitgewezen. :j
Lekker rustig aan doen en uitzieken, niet teveel zorgen maken. :(:)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 06:58

Nog steeds in en in ellendig. Ik kan geen eten zien, er komt met moeite een hap door mijn keel. Ben in 2 weken ruim 2 kilo afgevallen terwijl ik toch wel gegeten heb, ik dwing mezelf min of meer. Maar ik trek het niet meer, heb nu alleen een bouillon gehad en dat gaat al moeilijk. Ik kan amper nog eten bereiden of de broodtrommel van mijn man klaarmaken zonder walging.... dit heb ik nog nooit meegemaakt, vannacht amper geslapen, het zweet breekt me uit. En mijn hoofd voelt zo zwaar. Dit is geen griep meer, dat weet ik wel zeker nu. En dat bloedonderzoek...af en toe bloed en groen snot uit mijn neus dus er zal best wat ontstoken zijn. Waarom ze dat niet zien in het bloed weet ik ook niet.