Arm gaat zeer doen bij teveel druk erop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Arm gaat zeer doen bij teveel druk erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 21:47

Hoihoi!

Ik heb geen flauw idee waar mijn vraag thuishoort! Het heeft namelijk zowel te maken met paarden als zonder.

Toen ik 7 jaar was heb ik een ongeluk gehad met mijn opa en oma. Ik heb hierna in het ziekenhuis gelegen(had mijn beide schaambenen gekneusd/gebroken) (can't remember) en er zijn verschillende onderzoeken geweest naar mijn arm. Ik had namelijk een rare verdikking op de plek waar mijn ellepijp en spaakbeen samenkomen. Na veel foto's en allerlei onderzoeken kwamen ze er na 3 jaar achter dat ik een aangeboren afwijking heb. Mijn ellepijp en spaakbeen zijn van elkaar vergroeid, waardoor ik mijn linkerarm maar minimaal kan draaien. Bij mijn rechterarm is het minder, maar het is zeker aanwezig.
Tot en met heden heb ik hier geen last van gehad.

Maar helaas heb ik de afgelopen maanden ineens last van mijn arm tijdens het fietsen, vooral als ik er teveel druk op zet krijg ik pijnlijke steken en het is onwijs onprettig. Vanmiddag had ik grondwerkles, en mijn instructrice vroeg me om mijn paard linksom te laten lopen(aan de longe). Dit doe ik, maar zodra we eenmaal toe waren aan de draf en ik echt kracht moest zetten op mijn linkerarm deed het echt wel zeer.

Heb het al een aantal keer erover gehad met mijn ouders maar zij zeggen dat het komt omdat ik daar misschien wat spieren moet kweken. Ikzelf maak me wat meer zorgen, het is er opeens, heb er nooit last van gehad en longeer/rij toch al zo'n 8,5 jaar. Het draven rechtsom ging gewoon helemaal prima. Geen pijn, niks.

Ik wil zo ontzettend graag weten wat het is, maar als mijn moeder haar standpunt houd kom ik dat nooit te weten(door een deskundig arts).

Wie weet, weet iemand het hier misschien? Ik weet dat jullie geen deskundig arts zijn maar wellicht weten jullie iets meer dan mij.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:08

Heb je enkel pijn bij weerstand? Dus als je echt ergens kracht op moet zetten? Of ook bij bepaalde bewegingen? Als het enkel bij kracht zetten is kan het best aan je spieren liggen. Bij bewegingen zonder echt kracht op je arm te zetten kan het ook wel eens aan iets anders liggen. In beide gevallen zou ik er toch mee naar de dokter gaan... Dus ik zou je moeder proberen te overtuigen voor een doktersbezoekje.

pien_2010

Re: Arm gaat zeer doen bij teveel druk erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:22

RUI → MWS

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:14

Vanaf je 16e kun je zonder toestemming van je ouders een afspraak maken met de huisarts.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 20:09

Shadow0 schreef:
Vanaf je 16e kun je zonder toestemming van je ouders een afspraak maken met de huisarts.

En toevallig word ik over 5 dagen 16 haha

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 20:10

CrazyIris schreef:
Heb je enkel pijn bij weerstand? Dus als je echt ergens kracht op moet zetten? Of ook bij bepaalde bewegingen? Als het enkel bij kracht zetten is kan het best aan je spieren liggen. Bij bewegingen zonder echt kracht op je arm te zetten kan het ook wel eens aan iets anders liggen. In beide gevallen zou ik er toch mee naar de dokter gaan... Dus ik zou je moeder proberen te overtuigen voor een doktersbezoekje.

Bij het fietsen zet ik eigenlijk geen druk op mijn arm, maar ik hou hem in een andere houding(dit komt door mijn afwijking). Vanuit die houding krijg ik een zere linkerarm.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:54

Je bent verder niet gevallen, je arm/pols verdraaid oid?
Aan welke kant zit de pijn? Aan je t uiteinde bij je pols, of uiteinde bij je elleboog?
Als je niet gevallen bent oid en je je verder gewoon goed voelt zou ik even langs een fysio gaan, die heeft er wat meer verstand van dan een huisarts :)
(Fysio onder de 18 jaar wordt gewoon vergoed door de basisverzekering van je ouders, gaat misschien wel van t eigen risico af maar dat weet ik even niet meer zeker)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 11:55

Zwitsal schreef:
Je bent verder niet gevallen, je arm/pols verdraaid oid?
Aan welke kant zit de pijn? Aan je t uiteinde bij je pols, of uiteinde bij je elleboog?
Als je niet gevallen bent oid en je je verder gewoon goed voelt zou ik even langs een fysio gaan, die heeft er wat meer verstand van dan een huisarts :)
(Fysio onder de 18 jaar wordt gewoon vergoed door de basisverzekering van je ouders, gaat misschien wel van t eigen risico af maar dat weet ik even niet meer zeker)

Nee ben niet gevallen oid. De pijn zit echt bij mijn elleboog, maar niet aan die kant maar echt aan de kant van mijn ellepijp en spaakbeen. Vandaar dat ik me wat meer zorgen maak dan normaal. Ik ga nog maar een keer aan mijn moeder duidelijk maken wat ik wil, vind het vervelend om tegen haar te liegen of iets achterhouden.