Het is weer zo ver, ik word 's nachts misselijk wakker en hang dan een tijdje boven de wc. Lijkbleek en trillend, uiteindelijk moet ik nooit écht overgeven omdat er niet zoveel over valt te geven, wel kokhalzen. Daarna is het ook weer over en ik kan ik weer rustig verder slapen. Ik heb dit ongeveer twee keer per maand, niet heel vaak, maar wel heel vervelend.. Heeft iemand enig idee wat hiervoor de reden kan zijn? Ik moet erbij zeggen dat ik iemand ben die ontzettend veel en levendig droomt en dat ook allemaal onthoud, vaak nachtmerries of frustrerende dromen (als een soort koortsdromen).
Ik ben benieuwd of iemand zich er in herkend!
janouk
Geplaatst: 13-12-14 06:36
Kan het zijn dat bij het frusterende dromen veel slijm aanmaakt en doorslikt? Daar kan je namelijk behoorlijk misselijk van worden.
Vervelend voor je! Probeer eens bij te houden wat je hebt gegeten als zoiets gebeurt. Ik word 's nachts ziek als ik vet en/of gefrituurd voedsel heb gegeten.
Majabeestje
Geplaatst: 13-12-14 09:39
Ik had dat toen ik een maagvliesontsteking had en mijn maag teveel maagzuur aanmaakte bij een lege maag, dus 's nachts. Kan te maken hebben met maagzuur. Heb je verder geen maagklachten? Misschien kan je een poosje bijhouden wat je die dag/avond gegeten hebt, misschien wel iets pittigs of heel vet of zuurs waar je maag op reageert bij de vertering en aanmaak van maagzuur.
Sem_
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-14 09:40
Dat van het eten is ook wel een goede inderdaad!
Verder geen last van mijn maag gelukkig, het is ook na een halfuur/uur weer over alsof er niets gebeurt is.
Majabeestje
Geplaatst: 13-12-14 09:43
Sem_ schreef:
Dat van het eten is ook wel een goede inderdaad!
Verder geen last van mijn maag gelukkig, het is ook na een halfuur/uur weer over alsof er niets gebeurt is.
Word je wakker van de misselijkheid of word je wakker omdat je bijvoorbeeld moet plassen en wordt dan misselijk?
Is het ook te relateren aan hormonen? Dus rond je eisprong of menstruatie?
Ik slik de pil meestal lang door, dus ik denk niet dat het daarmee te maken heeft.
Of ik wakker word van de misselijkheid vind ik een lastige vraag.. Meestal ben ik al wel vaag wakker en merk ik het dan, dus ik denk inderdaad toch van wel. Zelf denk ik dat het misschien met het dromen te maken heeft.
Majabeestje
Geplaatst: 13-12-14 09:55
Dat kan best hoor, dat je in een bepaalde slaap zit en dan droomt en daar wat wakker van wordt en dan misselijk wordt. Sowieso is 's nachts je maag heel anders aan het werk dan overdag. Ik heb bijvoorbeeld als ik 's nachts in een diepe slaap ben en ik er plotseling uit moet voor een van mijn kinderen ik daarna helemaal zweterig en misselijk ben. Ik ga dan altijd rustig op mijn rug liggen met een extra kussen onder mijn hoofd en de dekens af. Meestal zakt het na 5 minuten dan wel weer weg.
Het kan ook duiden op "iets" in het brein. Ik zou voor de zekerheid de huisarts vragen wat te doen. Kan ook aan een lage suiker oid liggen, maar neem het zekere voor het onzekere.
Ik denk dat ik maandag eens ga bellen, wou al een langere tijd omdat ik ondertussen ook wel een beetje gek word van al dat dromen.
Anoniem
Geplaatst: 13-12-14 12:17
Heb je ook last van bijv. hartkloppingen of kortademigheid? Dit kan namelijk ook een soort paniekaanval/hyperventilatie zijn. Vooral omdat je enkel misselijk bent maar niet echt moet zeg maar. Uiteraard verstandig naar de dokter te gaan, maar het klinkt zo wel heel bekend.
edit: wat ook kenmerkend is, is dat op zo'n moment ieder geluid en fel licht te veel is. Ook een wazig gevoel alsof je nog niet helemaal wakker bent.
Klinkt heel bekend en ik heb dit ook een lange tijd gehad. Zo ben ik er weer maanden vanaf en zo lig ik er weer maanden wakker van en heb ik hele erge last.
Heb je soms een fobie voor braken? Oftewel als je nadenkt dat je moet spugen, word je dan nog misselijker en stresserig? Of geef je er niets om?
Ik heb dat laatst ook een tijdje gehad! Weet ook alleen niet waar het weg kwam.. Elke nacht enorm misselijk wakker worden, wat na een halfuur ofzo vanzelf weer weg ging. Ik drink nu wel elke avond water voor ik ga slapen, misschien kun je dat ook eens proberen. Ik heb er nu al een paar week geen last meer van.