Zeurende pijn bovenarm/elleboog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Zeurende pijn bovenarm/elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 21:05

Hoi!

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn bovenarm dwars door midden gebroken, en heb sinds die tijd last van een hele vervelende zeurende pijn halverwege m'n bovenarm en die trekt door naar mijn elleboog en soms mijn onderarm.

Nu ben ik al terug geweest bij de orthopeed, hij heeft een paar onderzoeken gedaan en foto's laten maken. Hij kwam tot de conclusie dat ik er maar mee moest leren leven..

De pijn is niet altijd aanwezig, meestal na het rijden of gewoon als mijn arm in rust is overdag of 's nachts. Ondanks dit niet het einde van de wereld is, is het wel uitzonderlijk vervelend. Wat is nu wijsheid? Een second opinion aan vragen bij een andere orthopeed? Of juist niks aan doen? Huisarts heeft er ook naar gekeken, die verwees mij weer door naar de orthopeed dus het blijft een heen en weer spelletje.

Alvast bedankt! :)

Groetjes, Renate

Condor

Re: Zeurende pijn bovenarm/elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:08

Hier heb ik na het breken van mijn elleboog inmiddels 5 jaar geleden, ook last van! Heb er nog pinnen inzitten die er eigenlijk uit moeten, maar de pijn is er niet altijd.

Ja wat is wijsheid, als ik er erg veel last van heb, ga ik in een warm bad liggen of doe ik er een opengeknipte sok omheen, dat helpt meestal wel. Ik heb er ook het meeste last van met kou, dus niet helemaal hetzelfde probleem.

Je zou een second opinion kunnen aanvragen, alleen al om de rust zegmaar. Dat als er nog iemand is die je vertelt dat je ermee moet leven, dat je dat dan echt kan accepteren. Verder zou ik het in de winter goed warm houden.

Kan het ook iets met weersveranderingen te maken hebben? Is ook bekend, dat blessures dan weer pijn gaan doen...

Succes ermee!

Peelie

Re: Zeurende pijn bovenarm/elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:14

Ik zou er mee naar de fysiotherapeut gaan.
Het klinkt als een zenuw die ergens (waarschijnlijk rond de breuk) verkleeft Is. Dat geeft de tintelende sensatie.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:20

Ik voel mijn oude breuken in mijn bovenarm en sleutelbeen ook nog altijd. Vooral wanneer het kouder wordt buiten of wanneer ik 'op de tocht' zit. Goed warm houden werkt voor mij als enige :j