Sinds een paar weken heb ik pijn aan de bovenkant van mijn rechter borst precies op de plek waar de spleet van je borsten zit en dan wat meer naar rechts (vlak onder/op het borstbeen). Het is een stekende pijn, soms voel ik bij die ademhalen ook een soort van steek. Verder is er op drukken niet echt een heel groot probleem.
Sinds ik deze pijn heb ben ik mijn borsten in de gaten aan het houden, gelukkig voelen beide borsten precies het zelfde aan en heb ik geen rare dingen opgemerkt.
Ik vraag mij nu af waar dit vandaan komt. Dacht zelfs misschien dat het aan mijn BH's ligt, ik draag namelijk push op BH's. Of misschien wel van mijn werk, ik ben namelijk caissière.
Het kan door je werk komen, Wellicht haal jij niet goed adem. Of zit je niet goed. Dat is echt niet ondenkbaar ofzo. Je hebt wel een baan waarbij het risico op lichaamsklachten hoger ligt. Doordat jij veel dezelfde bewegingen en houding aanneemt.
Ga eens naar je huisarts en bespreek bijvoorbeeld Cesar therapie. Tot die tijd af en toe benen strekken en jezelf verplichten om eens anders te zitten. (ruilen van kassa zodat je x in spiegelbeeld werkt... etc etc
Anoniem
Geplaatst: 12-12-14 16:08
Ik herken het , maar dan is mijn ademhaling niet goed. Hoe is jouw ademhaling?
Klinkt idd als overbelasting van het borstbeen door chronische hyperventilatie. Is een vrij onschuldige maar o zo vervelende kwaal.
magootie
Geplaatst: 14-12-14 10:24
Ik heb ook een tijd heel veel last van mijn borstbeen gehad, zo erg dat ik er buikpijn van kreeg, een heel naar gevoel was dat! Ik ben toen naar de fysio geweest op aanraden van mijn instructrice aangezien zij daar ook wel eens last van had en het bleek uit mijn rug te komen. Je ribben zitten vast aan je je ruggengraat en aan de voorkant aan je borstbeen, en doordat ik dus zoveel last had van mijn rug kreeg ik ook last van mijn borstbeen. Na een aantal behandelingen was ik er vanaf, eerste sessies hebben ze me goed los gekraakt en daarna oefeningen mee gekregen en de pijn was weg!