Als je mijn verhaal herkent, pb alsjeblieft even, en maak mijn naam oid niet openbaar.
Ik zit nu ongeveer een jaar vast in een depressie. In de winter van 2013/2014 heb ik last gekregen van de welbekende winterdip, maar door de enorme druk die ik op school ervaarde (bijna blijven zitten), ben ik daarin blijven hangen en sindsdien kom ik niet los.
Even het totaalplaatje: Ik ben 17, ben vorig jaar op het nippertje over gegaan naar 6 VWO. Mijn vader is overleden aan kanker toen ik 11 was en ik heb niet zo'n goede band met mijn moeder. Ik heb twee oudere broers, maar bij hun kan ik niet terecht met frustraties/gevoelens.
Ik voel me, sinds de dood van mijn vader, alleen en verdrietig. Ik heb me tot mijn 16e ervan afgesloten, stond niet open voor verwerking en dat heeft me geen goed gedaan. Vorig jaar heb ik bij een inloophuis geprobeerd het te verwerken, wat redelijk is gelukt. Echter blijft het gevoel van eenzaamheid, niet gewaardeerd en niet geliefd zijn.
Ik zie het sinds mei niet meer zitten. Uit deze depressie komen is zó belachelijk zwaar, ik kan het gewoon niet en ik zie niet hoe ik ooit weer plezier ga hebben in het leven.
Mijn zelfmoordgedachten heb ik lange tijd kunnen uiten bij een goede vriend, maar dat is zo uit de hand gelopen dat hij genoodzaakt was afstand te doen: hij ging er zelf aan onderdoor. Sindsdien heeft hij de verantwoordelijkheid bij school gelegd, samen met hun zijn we nu een behandelingstraject gestart bij een instantie. Echter staat hier een wachtlijst van drie maanden en tot die tijd sta ik er helemaal alleen voor... en ik merk gewoon dat ik het niet kan.
Het ging een tijdje goed, ik kon af en toe weer genieten en lachte ook meer. Maar sinds vorige week ben ik dieper en dieper weggezonken, de doodsgedachten zijn terug en ik ben nu op het punt gekomen van fysieke zelfbeschadiging.
Ik kan dit niet meer, ik wil dit niet meer maar ik kom gewoon niet uit die kleredepressie. Ik leef in twee werelden, ik heb een zieke kant die me in bed houdt en me ervan weerhoud te leven.
Is er iemand die me kan helpen? Het voelt als een noodkreet dit, maar ik ben echt radeloos.
dan hoefde ik niet te praten. Ik had hier een hele goede in Emmen , dankzij hem ben ik weer met 2 voeten op aarde.