Mijn moeder, 86, vasculaire dementie is afgelopen zondag gevallen. Vandaag, donderdag, foto en ct scan gemaakt; scheur in/gebroken wervel L1. (Lijkt wel n dressuur klasse hihi). Ze ligt nu in het Z-H met "boomstam verpleging". Morgen n korset. Na 3 minuten snapte ze al niet meer wat er aan de hand was. We (zus en ik) hebben het 100 keer verteld. Maar ze vergeet het steeds weer. Liggend eten is ook geen pretje. Hoe kan ik haar het beste helpen?
Boomstam verpleging, heb ik helaas laatst ook gehad. Dat is echt een ramp.
Schrijf op een blaadje, de dag, de datum, en wat er is gebeurd. Elke keer als ze het vraagt kun je haar zeggen, dat ze op haar briefje moet kijken. Doe dat elke dag. Op een gegeven moment kan ze herinneren dat als ze iets niet weet, ze op het blaadje moet kijken.
Gelukkig heeft ze nu een corset en mag ze bewegen wat ze wil. Wervel is stabiel. Er is constant een van ons bij haar. Ik blijf vannacht slapen. En idd schrijven we veel op. We gebruiken haar agenda als dagboek. Dat deden we al. Ze heeft houvast aan alles keer op keer terug te lezen.
Anoniem
Geplaatst: 12-12-14 14:52
Die corsetten, de eerste 2 dagen zit het niet, maar daarna is het zo fijn!
Wat lief van jullie, weinig dochters (of zonen natuurlijk) die dat nog doen!
Fijn dat ze weer in haar vertrouwde omgeving is. Zo'n opname hakt er vaak best wel in bij mensen met dementie. Extra verwarrend allemaal. Top dat jullie zo voor haar hebben kunnen zorgen!!