Ik weet sinds een maand of 4 dat ik type 2 heb (en hier mogelijk nog vanaf kom ivm gewicht). Ik sta nog onder onderzoek/medicijnen voor schildklier (wat hier mogelijk deels oorzaak van is/mee te maken heeft).
Mijn suiker is rond de 14 (nuchter) en ook de langere termijn waardes waren hoog. Insuline is hoog (resistent) deze was bij tweede onderzoek iets gezakt.
Waar ik fysiek vooral last van heb is het heel snel warm hebben/zweten (echt duidelijk meer dan 2 jaar terug toen ik het nog niet had wssl) en heel erg moe.
Ook heb ik in de winter (nu) allerlei uitslag (wssl omdat ik nu minder drink dan in de zomer) in de zomer drink ik echt liters (ook altijd dorst) nu wel soms hele droge mond maar drink denk ik 1,5/2L per dag.
Waar ik vooral moeite mee heb is m'n dagelijks leven. Hoe delen jullie dit in, wat eet je wat laat je altijd bewust staan? Wat doen jullie aan beweging, als je uiteten gaat enz? Wat neem je mee naar school/werk aan tussendoortjes?
Komkommer is goed maar ik kan niet 5 dagen vd week op een komkommer knagen, ben echt iemand die wel afwisselend moet eten want anders eet ik alles op wat op m'n pad komt
.
ben niet zo'n hele actieve HK topic bokker dus had me nog niet gemeld of alles doorgelezen