Auw.. Enkel dubbel geklapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Auw.. Enkel dubbel geklapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 19:20

Vanmorgen bij het afstappen van de shovel klapte mijn enkel dubbel en lag ik op de grond..
Hoorde/voelde echt een mega krak vanbinnen..
Werd meteen misselijk/zweten licht in m'n hoofd.. Na 10 min gezeten/Gélegen te hebben leek het beter gelukkig!

Maar nu; als ik gezeten heb kan ik bijna niet lopen, na een paar stappen gaat het wel, al is het mank :o
Maar er zit een mega tennisbal op..

Heb m'n voet nu toch maar omhoog gelegd, iemand verder nog tips?

Ik kijk morgen ochtend aan, als het niet minder word ga ik naar de huisarts :o maar liever niet..

Thanks alvast!

Thats_Me

Re: Auw.. Enkel dubbel geklapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:27

Dat wordt niet zomaar minder. Je banden hebben op zijn minst een klap gehad. Heb je gekoeld? En je been hoog houden is prima. Eigenlijk had je beter gelijk even naar de arts kunnen gaan. Zeker als je een knak hoort is er iets stuk. De vraag is alleen hoe erg is het stuk? Morgen even langs de huisarts.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:29

Als je een knak hoort dan is er niets idd filnk beschadigd. Even niet zeuren en naar de dokter, want kan best zijn dat, als er iets mis is, dit niet overgaat met alleen rust en koelen.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 19:34

Heb m nu omhoog, maar wilde net naar het toilet en kan nu echt nauwelijks meer lopen..
Zal morgen ochtend eens bellen :o ik haaaat dokters haha

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:35

Drukverband aanleggen en morgen huisarts bezoeken ;-)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:35

Kan best eens zijn dat je je middenvoetsbeentje gebroken hebt. Heb ik eerder gezien in de situatie die jij beschrijft. Niet fijn, maar wel een reden om naar de dokter te gaan.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:36

naar de dokter, ik heb na 3 jaar nogsteeds last van mn blessure, ook enkel dubbel geklapt en enkelbanden doorgescheurd maar naar de dokter wilde ik niet.. had ik beter wel kunnen doen

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:36

als je van die zalf hebt voor kneuzingen/blauwe plekken (arnica), zou ik dat er op doen. En stevig verband er omheen.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 19:39

Hmm, geen verband en geen zalf in huis..
Ik verwachtte dat het wel meeviel omdat ik er nog op kan "lopen".. Maar als ik het zo hoor kan ik morgen ochtend maar beter toch even bellen....

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:40

Dan gewoon voet hoog en morgen naar de dokcter. Even overleven en eventueel een pijnstiller, zodat je beter slaapt (als je last hebt van pijn en daardoor niet slaapt).

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:40

Ik zou ook zeggen even kiezen op elkaar en naar de dokter. Ik ben vorig jaar april ook zwaar door mijn enkel geklapt, met ongeveer het zelfde resultaat. Een dag later bij de huisartsenpost langs geweest (gebeurde op een zaterdag, en tegen de tijd dat we thuis waren was het zo laat dat ik écht moest slapen. Had toen wel al vanaf dat het gebeurd was eerst gekoeld en daarna een drukverband). Ik kon er echt niet op staan, en omdat het zo dik was ook heb ik een spalk gekregen (gips maar de voorkant is 'open', dus alleen verband), dat 5 dagen. Daarna 10 dagen zeg maar de buitenkant van loopgips, en aan het eind daarvan moest ik zonder krukken kunnen lopen. Daarna nog weken met een enkelbrace gelopen (klinkt enger dan het is), en nog steeds, meer dan anderhalf jaar later is hij sneller gevoelig.

Als ik jouw verhaal zo lees, dan heb je het hoop/denk ik niet zó erg (ik kon er gewoon écht niet meer op staan een deel van de tijd), maar er moet zeker naar gekeken worden. Vanavond koelen en omhoog, en morgen gelijk naar de dokter. Hier moet op zijn minst een drukverband om denk ik, als ze niet meer doen.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 19:58

Thanks,
Ik word bang van jullie verhalen! Ik ga morgen echt even langs!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:00

Auw dat klinkt inderdaad niet goed!
Idd voetje omhoog en koelen maar! Heb je er al ijs opgelegd? Als je geen ijs hebt doet een flink gekoeld blikje frisdrank ook wel ;)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:03

Nou ik wilde dat ik met mijn knie ook meteen naar de dokter was geweest, had me een jaar ellende gescheeld :P

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:04

Koelen en naar de huisarts. Als hij zegt dat het vanzelf wel overgaat doorvragen. Mijn huisarts zei dat het vanzelf zou overgaan. Inmiddels ben ik drie operaties en acht jaar verder en kan ik nog steeds niet lopen. Mijn enkelpezen zijn volledig afgescheurd. Dat had de huisarts dus niet door. De chirurg had zoiets nog nooit gezien, zei hij, en kon het ook niet goed herstellen. In de komende operatie wordt mijn enkelgewricht vastgezet. Dat was allemaal niet nodig geweest als de huisarts tijdig een goede diagnose had gesteld. Dring aan op een scan oid.

natuurlijk ook sterkte!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 20:11

Oei... Heftig hevonen!

Bedankt allemaal..
Heb nog niet gekoeld, als dat nog nut heeft ga ik dat gelijk doen. Heb nog een coldpack van paard liggen zal ook prima voldoen

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:22

Zou als ik jou was zeker nog even koelen!

Heb zelf drie weken gehad dat ik een rare stap maakte in het stro en mijn voet dubbel klapte, net op dat moment ging er een pony op staan. Dat deed behoorlijk pijn... Was toen behoorlijk druk, dus ben gewoon doorgegaan, 5 uur later voelde ik het nog steeds. Toen heb ik het als nog gekoeld.

Zelf gebruik ik vaak washandjes om te koelen. Maak er twee een beetje nat, leg ze in de vriezer (niet helemaal laten bevriezen) en dan er eentje uitpakken na 10 minuten en die op je voet houden tot het niet meer koud is, dan washandje 1 weer in de vriezer en washandje 2 pakken etc.

Sterkte met je voet!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:24

Ik heb afgelopen zomer mijn enkel verzwikt, en gelukkig door goed te koelen is het wel goed gekomen. Koelen gaat de zwelling tegen. Bij mij deed het niet zo zeer pijn met bewegen, maar er op staan kon ik absoluut niet. Pijnstillers niet gebruiken overdag trouwens.. doordat je de pijn minder voelt ga je sneller overbelasten. En naar de huisarts kan nooit kwaad.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:25

sowieso naar de huisarts gaan! Ik had dat een keer met gym..werd dik..toch blij dat ik naar de huisarts was gegaan want ik had m'n enkelbanden gescheurd en moest in het gips

Maar koelen koelen koelen is zoooo belangrijk! Bij mij is het destijds niet goed gedaan waardoor er een bloeduitstorting was en m'n enkel helemaal dik werd

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:52

Ik zou ook even gaan, zeg ik nu zo heel wijs hihi. Ik ben ongeveer 4 jaar geleden ook flink door mijn enkel geklapt en ook meteen helemaal gezwollen en een bult erop. Heeft zeker een half jaar geduurd eer ik fatsoenlijk kon lopen en een jaar tot ik alles weer zover kon. Helaas heb ik er nu nog steeds regelmatig last van en echt belastend sporten gaat niet meer. Je kunt dus raden, ik ben er niet mee naar de dokter geweest maar had wel slimmer geweest haha.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 23:02

Zal even een update geven :o..
Voetje zit in de tape..
Voorlopig rust houden dus!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:12

Ik heb in 2013 mijn voet verzwikt en enkelbanden gescheurd. Weekje drukverband, 2 weken loopgips en 2 weken tape. Ik kon er helemaal niet meer op staan. Inmiddels 1.5 jaar en vele fysio behandelingen, consult orthopeed en speciale zooltjes verder heb ik er nog steeds last van.

Succes met je herstel. Beweging raad ik je wel aan dat bevordert ook je herstel. Natuurlijk wel met mate.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:52

Maandag hetzelfde gehad, zat de zelfde dag bij de orthopeed. Helaas kapselletsel, loop dus 6 weken met orthese en mag in deze tijd ook op enkele uitzonderingen na niet sporten. Dinsdag gelijk laten tapen, wat zeker ook helpt maar doet nogsteeds goed zeer... Je kan beter te lang met tape lopen dan ook maar 1 dag te kort, elke keer dat het weer gebeurt kun je overnieuw beginnen.