Blauwe plek gevoel op kaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Blauwe plek gevoel op kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:35

Oké ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Sinds een aantal dagen heb ik een nogal pijnlijke kaak. Aan de rechterkant ter hoogte van mijn kaaklijn. Het gewricht zelf doet geen pijn. Het gevoel is het best te omschrijven als een blauwe plek. Als ik erop druk doet het meer pijn. Ik heb geen knal voor mijn kop gehad dus het lijkt me sterk dat het echt een blauwe plek is :+
Ik heb niet het idee dat het bij mijn tanden vandaan komt omdat die geen pijn doen en ik op alles gewoon kan kauwen.

Overbelasting van de kaakspier leek het mij ook niet te zijn aangezien het kaakgewricht niet pijnlijk is.

Iemand een idee wat het wel kan zijn? :D
Het begint nu wel echt vervelend te worden namelijk.

RianneH

Re: Blauwe plek gevoel op kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:36

Ben je niet fit en of verkouden? Kan best eens een opgezette lymfeklier zijn. Als ik tenminste op de juiste plek aan het denken ben.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:37

Nope verder gezond! Het zit ook hoger dan de lymfeklier, meer op mijn gezicht richting mijn wang.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:39

Dat heb ik ook regelmatig, het gaat ook weer vanzelf weg bij mij en het kan ook weer zomaar komen. Ik denk dat het vrij onschuldig is

Druif_01

Re: Blauwe plek gevoel op kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:46

Kan het zijn dat je tandenknarst in je slaap en het hierdoor toch wat gevoelig is?

Ik heb het zelf ook maar dan wel in het gewricht. Kan soms een paar dagen mijn mond amper open. Een boterham past er dan net door. Krijg er nu een bitje voor zodat ik 's nachts minder klem met mijn kaken.