Witte haren om moedervlek heen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Witte haren om moedervlek heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 22:05

Ik heb een lichamelijk vraagje waarvoor ik eigenlijk geen zin heb om naar de huisarts te gaan om te vragen maar, ik ben 19 jaar en ik heb blond haar, op mijn haargrens boven mijn slaap heb ik een moedervlek die niet super klein is. Om die moedervlek heen zitten witte haren. Nou ben ik best bang om nu al grijs te worden. Er kwamen ook gedachtes in mijn hoofd om dat het misschien zo zat; een moedervlek heeft veel pigment, en kan het dan zo zijn dat een moedervlek het pigment uit je haar trekt? Dat het daar door wit is. Ik was vroeger wel heel witblond toen ik een klein meisje was maar het lijkt me sterk dat dat kleine stukje nog van vroeger is. Aan de andere kant van mijn hoofd heb ik geen witte haren. Ik ben bang om nu al grijs te worden. Kan iemand mij geruststellen?

Romyv

Re: Witte haren om moedervlek heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:21

Ja, vriendin van mij heeft daar ook. En grote moedervlek bij je bakkebaard zeg maar, daar haar is pigmentloos. Daar doe je niets aan, behalve verven als je het lelijk vind

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:22

Lekkere post zo vanaf mn mobiel. sorry :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 01:08

En nog wat je weet dat je moedervlekken in de gaten moet houden. ?Als ze verkleuren gaan Jeuken of bloeden moet je meteen naar de dokter. Liefs

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 08:41

Romyv schreef:
Ja, vriendin van mij heeft daar ook. En grote moedervlek bij je bakkebaard zeg maar, daar haar is pigmentloos. Daar doe je niets aan, behalve verven als je het lelijk vind

Is zij er mee naar de huisarts gegaan? Hoe weet ze zo zeker dat het door de moedervlek komt?

franka75 schreef:
En nog wat je weet dat je moedervlekken in de gaten moet houden. ?Als ze verkleuren gaan Jeuken of bloeden moet je meteen naar de dokter. Liefs

Ja ik hou die moedervlek altijd wel in de gaten, maar die witte haren zijn me pas een half jaar geleden opgevallen ofzo daarvoor heb ik ze nog nooit gezien. Ik weet niet of dat kan dat er later witte haren om de moedervlek komen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 08:57

Ik heb vanaf mijn geboorte al een moedervlek op mijn hoofd (tussen mijn haar dus) waar ook vanaf mijn geboorte al grijze haren uitgroeien. De structuur van deze haren is trouwens ook anders. Veel stugger en dikker. verven is bijna ongemogelijk, na een week zijn de haren al weer zichtbaar. Verf pakt dus niet.

Als je het niet vertrouwt gewoon even mee naar de HA gaan en overleggen. Ik heb laatst ook een moedervlek weg laten halen, puur omdat ik hem lelijk vond, doen ze bij ons niet zo moeilijk over.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 09:49

Omdat de haren uit de moedervlek komen

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 12:44

Ik kan niet zeggen dat het anders van structuur is, het is zacht. Zoals ik kan zien groeien ze ook niet uit het midden van de moedervlek maar wel uit de rand. Het lijkt me echt eng om een moedervlek op het hoofd weg te halen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:32

Ik vind zelf grijs hartstikke mooi staan bij een jonge vrouw! Verder heb ik geen idee, maar wilde dat even zeggen :+