Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daarnaast vond ik het makkelijker met sporten en van een koude nar een warme ruimte lopen scheelt met lenzen een beslagen bril.

Ik heb nu al zo lang een bril en eigenlijk heb ik hem alleen op omdat ik anders hoofdpijn krijg?! Ik zie er niks minder door.. EsmeeArrow schreef:Ik ga binnenkort eerst even mijn ogen laten metenIk heb nu al zo lang een bril en eigenlijk heb ik hem alleen op omdat ik anders hoofdpijn krijg?! Ik zie er niks minder door..
Ik vind het heerlijk. Heb de laatste tijd wel af en toe nieuwe (maand)lenzen die niet lekker zitten, maar dat probleem ga ik ff bij m'n opticien neerleggen 
.
Nu is het echt een kwestie van secondes. Voordelen: geen vieze/natte/afzakkende bril, het staat mooier (ik heb nu het idee echt oogcontact met mensen te hebben, met bril soms niet), zit prettig. Nadelen: het is vrij duur, maar dat is heel erg afhankelijk van welke lenzen je neemt. Ik wilde per se daglenzen en zacht want dikkere en hardere lenzen zou ik slecht verdragen, dus dit kost mij 25 euro/maand. Dat is vrij veel. Maar ik krijg ze wel maandelijks gratis thuisgestuurd, wat prettig is. 
En dat ze inderdaad je ogen flink uitdrogen. Zoals nu is het voor mij eigenlijk hoog tijd om ze uit te doen, maar ik draag ze ook echt lange dagen en eigenlijk is dat niet zo goed voor je ogen. Ik kreeg altijd als tip mee ze niet langer dan 8 uur te dragen, maar ik draag ze vaak tussen de 10-17 uur op een dag. Hierdoor heb ik ook wel sneller last van mijn ogen, maar ik ben er echt onwijs blij mee. Het in en uitzetten wen je snel aan (althans ik wende er snel aan). Ook ben ik toch blij dat ik na een lange dag mijn lenzen uit kan doen 
Nu is het wel redelijk constant gebleven, maar ik ga ze toch nog maar even laten testen voordat ik nieuwe bestel
Uiteindelijk wil ik wel overstappen naar laseren, maar dat duurt nog wel een tijd. Lous schreef:EsmeeArrow schreef:Ik ga binnenkort eerst even mijn ogen laten metenIk heb nu al zo lang een bril en eigenlijk heb ik hem alleen op omdat ik anders hoofdpijn krijg?! Ik zie er niks minder door..
Toch wel. Je krijgt hoofdpijn zonder bril omdat je ogen niet helemaal goed kunnen zien en dus steeds aan het focussen zijn. Ik neem aan dat je dan niet zo'n heel hoge sterkte hebt?
. Heb een lui oog wat met lenzen behoorlijk goed gecorrigeerd kan worden. De meeste voordelen zijn inderdaad al genoemd. Ook vind ik het fijn dat ik elk half jaar op controle moet bij de opticien. Op die manier heb ik ook altijd de juiste sterkte en als deze lenzen niet bevallen kan er zonder problemen een ander merk besteld worden. Een goede opticien laat je trouwens ook pas betalen als de lens helemaal goed zit. Ik ben een half jaar aan het zoeken geweest met de opticien naar de juiste sterkte. Is moeilijk te meten met een lui oog dus was gewoon uitproberen.