Voor het eerste lenzen...pffff

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Voor het eerste lenzen...pffff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 21:39

Ik ben aan een bril toe, lezen en veraf, maar ik ben hem altijd kwijt.
Collega's waren goed te spreken over lenzen, multifocaal.
Leek me ideaal dus ik heb sinds een paar weken een proefset. Eerst wel wennen met in en uit doen, grabbelen in je ogen.... brrr...
Echter, het lijkt steeds of ze los komen. Ik ben er al eentje kwijt geraakt op mijn werk, deze vond ik direct weer en heb hem teruggezet. Echter, 's avonds was hij compleet verdwenen. Nieuwe besteld en ook deze voel ik steeds. Na een poosje dragen de rechter dus ook. Dit schijnt volgens de opticien nooit voor te komen maar ik vraag me af of dat zo is. Iemand zei dat het ook een kwestie van droge ogen kan zijn.
Iemand dezelfde ervaringen?

lies_sparkle

Re: Voor het eerste lenzen...pffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:41

Gewoon terug gaan naar de opticien :)
Je hebt lenzen met verschillende vormen en hardheden, jij hebt waarschijnlijk een andere soort nodig :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:42

Ik heb dezelfde ervaring gehad met harde lenzen, deze bleken te groot te zijn en de soort lens was niet geschikt voor mijn ogen. Nadat ik een andere soort lens heb gekregen en de diameter is veranderd zaten ze gelijk een stuk beter.
Ik weet niet hoe dit zit bij multifocale lenzen, maar wat zegt je opticien er verder over?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:43

Misschien heb je idd niet de goede maat.
Ik heb ook een afwijkende maat.
Maar ook als ik te weinig knipper en m'n ogen dus droog zijn kan ik ze er heel soms ook wel eens uitknipperen.

m1992

Re: Voor het eerste lenzen...pffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:56

Ik had dit ook wel eens als mijn ogen te droog waren. Gelukkig nu die ellende niet meer dankzij lensimplantaten :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:57

Ja droge ogen zou best kunnen. Ik heb na een paar keer veranderen nu Biofinity lenzen. Die bevallen erg goed. Kun je langer inhouden dan 'normale' lenzen, maar ik begin ze na dertien/veertien uur toch wel te voelen. Het voelen van de lens is bij mij dus een teken dat mijn ogen droog worden.

Deze lenzen zijn extra zuurstofdoorlatend en houden vocht vast en zouden dus minimaal moeten uitdrogen. Zijn ook multifocaal verkrijgbaar dus wellicht is dat wat voor je.

Je lenzenvloeistof kan overigens ook veel doen. Mijn opticien denkt altijd goed mee als ik klachten heb.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:58

Het komt op mij over alsof je inderdaad niet de juiste vorm hebt voor jouw ogen. Ik zou toch nog eens naar de opticien gaan om te kijken naar jouw oogbolling en dus de combinatie van jouw lenzen en jouw ogen :j

Droge ogen is inderdaad ook een eventuele optie.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:04

Komt inderdaad door droge ogen.. Ik heb juist van mezelf hele natte ogen en kan ze daarom zelfs snachts inhouden, maar vriendin van mij heeft ook lenzen en droge ogen en die heeft soms ook dat ze uitvallen. Wat ook wel helpt is dan gewoon wat lenzenvloeistof in je oog spuiten, reinigt ook direct. Het kan natuurlijk ook gewoon door het soort lenzen komen, goedkopere lenzen zitten vaak ook minder goed. Maar de mijne voel ik uberhaupt nooit.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:29

Ik had ze maandag eind van de middag uitgedaan en schoongemaakt, daarna weer in. We waren 's avonds bij Bryan Adams *\o/* en toen was het al heel snel mis. Warm natuurlijk en droge lucht.
De opticien zei bij de meting dat ik vrij platte ogen (oid) heb, dus van de maat en lenzenmerk zou het ook goed kunnen afhangen hoe ze passen. Of natuurlijk een combinatie van beide.
Raar vond ik dat hij vertelde het nog nooit gehoord te hebben, ben ik zo vreemd dan???

Hebben jullie ze bij een opticien vandaan? Ik zag namelijk ook via internet dezelfde lenzen en nog veel meer soorten te koop.....