voelbare kleine kliertjes in hals

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

voelbare kleine kliertjes in hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 17:51

Bah, ik voel me al tijden niet echt fit, heb een heel verleden met keel neus oorproblemen, maar nu heb ik een paar erwt kleine kliertjes in mijn hals ontdekt waarvan ik niet weet of ze er altijd al zaten of dat ze er net zitten. Ze doen niet pijn maar ik vind ze eng. Mijn huisarts laten voelen(ze kon ze eerst niet eens vinden) en ze zegt dat ik het even in de gaten moet houden, en over een maand even weer moet kijken. Er kunnen 1001 redenen zijn voor kliertjes in de hals, en ik ben vaak verkouden dus er kan een heel plausibele reden zijn voor hun aanwezigheid. Toch zit het me niet lekker, heb helaas gegoogled, en lees alleen maar over kanker, en mensen die ook zulke kliertjes in hun hals hadden. misschien maak ik me zorgen om niks maar toch...Nog meer mensen die soortgelijke klachten hebben?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:13

Grote kans dat het met het niet fit zijn te maken heeft. Opgezette lymfeklieren zijn vaak juist een goed teken, dat je lichaam goed werkt. Even aankijken inderdaad en als het langer blijft bestaan of je vertrouwt het niet dan kan je altijd een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen voor een echo van de hals. Dan weet je het snel genoeg.

ValerieM

Re: voelbare kleine kliertjes in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:18

Grote kans dat het je lymfeklieren zijn. Die zetten iets op op het moment dat er een infectie is.
Je zegt dat je je niet fit voelt. Misschien heb je een virusje bij je? Je lymfen gaan dan aan het werk om dat weer uit je lichaam te krijgen. Dus eigenlijk is het goed.
Duurde bij mij een week of 2 voor het weer weg was. ;)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 18:21

Dat heeft mijn huisarts ook gezegd, ik voel ook dingen die ik eerder niet voelde ben erg afgevallen, bewust overigens, niet zomaar. Daarom kunnen die kliertjes er wel al heel lang zitten zonder dat ik het wist in mijn voormalige speknek. Maar ik heb er een heel onrustig gevoel over op een of andere manier, komt ook omdat ik wat licht in mijn hoofd ben en gewoon niet fit. En ik had niet op Google moeten kijken..Maar meestal heb ik pijnlijke klieren en niet deze kleine pijnloze erwtjes, is anders als anders. Ze zijn ook niet gezwollen alleen voelbaar zeg maar.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:22

Je lymfeklieren zijn juist aan het werk, daarom voel je ze. Niks om je zorgen over te maken. Ik ben zo'n beetje chronisch verkouden en bij mij zijn ze 24/7 dik, is verder ook geen probleem.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:25

Hoeft helemaal niks ergs te zijn.
Mocht de oorpijn overgaan in keel ontsteking en heb je koorts, voel je je moe etc even laten testen op pfeifer. Bij mij begon het ook met opgezette lymfeklieren en oorpijn..

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 18:28

Zijn het ook van die kleine erwtachtige kliertjes bij jou dressagelady? Bij mij waren ze normaal altijd pijnlijk, en deze zijn anders. Maar nogmaals, ze kunnen er al wel jaren zitten zonder dat ik het door heb.
Ik heb vroeger Pfeiffer gehad, nadien altijd problemen met bijholtes keel oren enz.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:32

Jep :j meerdere aan de zijkant van mijn hals. Onder mijn onderkaak heb ik 2 dikke knoepers :')