Ik voel me niet meer serieus genomen....en nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Ik voel me niet meer serieus genomen....en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:55

Ik heb lang getwijfeld of ik überhaupt een topic wilde openen, maar ik doe het toch maar.
Een tijd terug ook al een topic geopend vanwege mijn vermoeidheid mbt mijn pfeiffer van eind vorig jaar.
Voordat ik hiermee gediagnosticeerd werd heb ik heel heel veel bloedonderzoeken gehad, omdat ik simpelweg
áltijd moe was en nu eigenlijk nog steeds wel ben. Afgelopen vrijdag weer bloed laten prikken in de hoop
dat er nou eindelijk eens een keer duidelijk iets uit zou komen, maandag gebeld en volgens de dokter was alles ok.

Omdat, ik het zeker wilde weten de waarden opgevraagd, uiteraard ben ik geen dokter maar ik studeer biologie en
leer ook wel bepaalde dingen. Daarnaast leek het me gewoon interessant om te kijken hoe mijn waarden eigenlijk exact waren. Goed zo gezegd zo gedaan en wat viel me op ? Wel degelijk 2 waarden die afweken dan wel niet extreem maar toch. Ik word afgescheept met het is wel goed en toch is niet alles binnen "referentiewaarden". Omdat ik eerst de schuld maar afschoof op de verkoudheid toch voor de zekerheid maar bloedonderzoeken van eerder er bij gepakt en verdraait die waarden waren toen ook al afwijkend ! Daarnaast zat er toen 1 uitschieter bij en dat waren mijn (ik geloof) nierwaarden waar max 106 was toegestaan zat ik toen op 121 !! Nu zitten die waarden net binnen de grenzen. Ook was er toen veel meer aan de hand meerdere waarden klopten gewoon niet... Daarnaast komt er een waarde terug die steeds maar te laag is wat in verband staat met de te hoge waarde... Verder zijn andere waarden door de jaren heen gewoon gelijk gebleven.

De TSH waarde van mijn schildklier is gewoon ok , maar het hormoon wat daar bij hoort vind ik te laag ligt net binnen de grens. Daarnaast heeft mijn moeder een verleden met een hypofyse probleem ook tijdens haar zwangerschap en wil ik echt dingen uitsluiten.... Zelf weet ik het echt ook even niet meer... heb ik nou gewoon een vitaminegebrek of is er echt meer aan de hand.

Ik voel me inmiddels echt niet meer serieus genomen en weet even niet meer zo goed wat ik nou moet doen.... Ik heb al overwogen om naar een homeopatische arts te gaan, want mijn eigen arts neemt me naar mijn gevoel niet meer serieus terwijl mijn bloed toch echt af en toe op het randje zit/te hoog / te laag is qua waarden.

ik moest het echt even kwijt... :=

Astaloca

Re: Ik voel me niet meer serieus genomen....en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:58

Vermoeidheid is een heel lastig symptoom aangezien het heel veel oorzaken kan hebben. Bekijk eens in je leefpatroon zie je daar een vergelijking? Sommige zijn inderdaad altijd moe, maar dat kan ook komen omdat er privé veel speelt. Het kan zoveel oorzaken hebben dat huisartsen momenteel ook door de bomen het bos niet meer zien, omdat het allerlei kanten op kunnen. En aangezien het binnen de richtlijnen valt je waardes zullen ze het zo laten, omdat er niks te zien valt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 14:05

Klopt, mijn huisarts vind het ook lastig.. maar een aantal jaar geleden liep ik hier ook mee en toen zaten bepaalde
bloedwaardes echt fors buiten de marges. Dat was een tijd dat ik veel stress had/gepest was etc. Ik snap ook prima dat de huisarts het moeilijk vind, maar het komt op mij over zo van het ligt allemaal binnen de waardes dus je stelt je een beetje aan snap je ? De afwijkende waardes liggen voornamelijk bij onderdelen van mijn immuunsysteem....

Nu probeer ik structuur te brengen in mn dagelijks leven , 2x per week ontspanning bij de paarden. s'Avonds leren vroeg op bed goed eten, maar het is amper verbeterd in die tijd :n

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:14

Oeh wat naar. Ik herken het wel een beetje. Heb verder geen verstand van waardes in bloed enzo. Alleen van mijn HB waarde die eigenlijk altijd te laag is maar wat blijkbaar bij me hoort. Ik krijg altijd te horen ''we kijken het nog wel even aan'' Zo heb ik ook last van hart kloppingen en last met ademen. Maar tja ''we kijken het nog wel even aan'' Ik wil nu ook liever niet meer naar de huisarts want ze doen er toch niets mee.

Oke, dit heeft jou waarschijnlijk totaal niet geholpen maar je bent in elk geval niet de enigste die het gevoel heeft dat je soms niet serieus genomen word. Hoop dat er iets is wat je kan helpen tegen je vermoeidheid!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:17

Gydja schreef:
Oeh wat naar. Ik herken het wel een beetje. Heb verder geen verstand van waardes in bloed enzo. Alleen van mijn HB waarde die eigenlijk altijd te laag is maar wat blijkbaar bij me hoort. Ik krijg altijd te horen ''we kijken het nog wel even aan'' Zo heb ik ook last van hart kloppingen en last met ademen. Maar tja ''we kijken het nog wel even aan'' Ik wil nu ook liever niet meer naar de huisarts want ze doen er toch niets mee.

Oke, dit heeft jou waarschijnlijk totaal niet geholpen maar je bent in elk geval niet de enigste die het gevoel heeft dat je soms niet serieus genomen word. Hoop dat er iets is wat je kan helpen tegen je vermoeidheid!

Vind het juist fijn dat mensen meedenken :) . Ik wil er ook dol graag vanaf maar met deze arts met enkel vage symptomen slechtere ervaringen. Moeders is 6 jaar weg gestuurd met gaat wel over terwijl er uiteindelijk iets serieus mis was met haar.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:33

Ik snap je wel maar ik zou je er niet te druk om maken. Als je je eigen bloedwaarden wel vind afwijken zou ik proberen naar een andere arts te gaan om te kijken wat die zegt. Dat je iets afwijkt van de referentiewaarden hoeft niet te betekenen dat je een afwijking hebt. Er zit natuurlijk variatie in de standaardwaarden per individu. Probeer al je klachten duidelijk op papier te krijgen en ga een gesprek aan met een andere arts... wie weet kan hij/zij aan de hand van duidelijke klachten en je bloedwaarden je meer vertellen

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:35

Als je wilt mag je mij een PB sturen, heb hetzelfde meegemaakt. :j

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:02

Ik weet niet welke waardes afwijken maar ik loop zelf nu bij een orthomoleculaire dietist nav diverse vitamine tekorten en lichamelijke + psychische klachten
Huisarts heeft me doorverwezen omdat hij aangaf geen verstand te hebben van vitamines

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 19:44

Ik waardeer alle reacties en het meedenken zeer en probeer ook de Pb's te beantwoorden die ik krijg , zit niet altijd achter de computer dus soms lees ik even snel en antwoord ik later :j.

Ik ben me er ook zeker van bewust dat afwijkingen van de referentiewaarden niets hoeft te betekenen, maar zoals een aantal jaar terug weken mijn lymfocyten (witte bloedcellen) wel 10 punten af daarnaast weken ook andere cellen mbt immuumsysteem af wat imo op een infectie zou kunnen wijzen. Toen werd ik ook afgescheept met rusten en als het erger wordt terug komen, dus ik om terug weer bloedonderzoek en voila de waarden waren nóg verder gestegen vervolgens zelfde verhaal meegekregen :=. En nog steeds wijkt dit af. Een andere arts gaat hier heel erg moeilijk helaas.

Er heeft nogal het e.e.a gespeeld wbt deze arts dit ga ik alleen niet openbaar op een forum zette ndat vind ik niet netjes. Het is verder een hele goede arts mits hij kan zien wat er mankeert. Met mijn pfeiffer was hij erg serieus etc.

@Liezja je hebt pb :j

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:20

Luister naar je eigen gevoel en zoek desnoods een andere arts.