Ontzettend stom geweest?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Ontzettend stom geweest?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 20:02

Ik weet het niet zeker maar ik ben bang dat ik iets ontzettend stoms heb gedaan.
Ik had haast, mijn dochter was net in bad geweest en ik had haar luier al om, romper en pyjama aan. Toen besefte ik dat ik haar zetpil was vergeten. Ze krijgt er een boventandje bij en is `s nachts erg onrustig, vandaar.
Nu wilde ik het mezelf makkelijk maken, stom stom stom! Ik wilde de zetpil indoen langs haar luier. Het leek goed te gaan totdat hij `weggleed` omdat ze begon te spartelen. Ik heb direct alles uit getrokken maar kon de zetpil niet vinden. Ik weet niet zeker of hij het goede gaatje wel is in gegaan?
Ik schaam me echt heel diep, maar, als het al is mis gegaan, kan dat kwaad?
Ik weet dat ik dom ben geweest, doe het ook nooit meer zo.
Nu heb de Huisartsenpost proberen te bellen maar ik blijf maar in de wacht staan.

Miesemuisje

Re: Ontzettend stom geweest?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:03

lijkt me niet heel veel kwaad te kunnen.. maar heb er geen verstand van! hopelijk krijg je snel een antwoord!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:06

Een zetpil wordt toch daar ingebracht omdat de stof daar goed wordt opgenomen?
Ik kan mij voorstellen dat dat vaginaal niet of minder het geval is, want andere functie. :+

Dus zou niet te veel paniek hebben. :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:06

Kan verder geen kwaad, kan hooguit wat doof voelen down there. Geen zorgen!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:55

Als ze vaginaal was gegaan had je dat toch wel gemerkt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:57

Met paracetamol zou ik me niet te druk maken.
Met zwaardere medicatie (ik moest laatst slijmoplossers geven) had ik me wel meer zorgen gemaakt.
Voel je niet te schuldig, het klonk best als een goed idee ;)

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:14

geeft niks hoor, slijmvliezen zijn slijmvliezen. wel even haar temp id gaten houden de komende dagen, want een kleine kans op blaasontsteking..

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:17

ps ik vind PCM trouwens best heftig voor een tandje. Probeer eens Chamodent. Ze is nog maar 7 maanden oud volgens mij? meteen zware pijnstillers in zo'n lijfje stoppen is niet het middel van eerste keuze bij tandjespijn.

Kinderen, zo leuk; slapeloze nachten van krampjes, via tanden en oren tot als ze gaan stappen en niet op tijd thuiskomen ;-)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 04:37

PLK schreef:
ps ik vind PCM trouwens best heftig voor een tandje. Probeer eens Chamodent. Ze is nog maar 7 maanden oud volgens mij? meteen zware pijnstillers in zo'n lijfje stoppen is niet het middel van eerste keuze bij tandjespijn.

Kinderen, zo leuk; slapeloze nachten van krampjes, via tanden en oren tot als ze gaan stappen en niet op tijd thuiskomen ;-)

Ze heeft ook koorts erbij en na vorige week de eerste tand en 3 slapeloze nachten en gisteren een slapeloze nacht was ik er even klaar mee, ben zelf ook niet fit met een keelontsteking enz. Ik gebruik ook detinox maar dat helpt niet voldoende.
Ze slaapt nu trouwens prima, werd net wel even wakker voor wat melk maar slaapt nu weer door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 07:04

Wij gaven ook altijd een zetpil bij tandpijn, zeker die voortandjes doen erg pijn en ondanks de chamodent en dentinox bleef ze huilen van de pijn. Dan is een zetpil een goede oplossing, want na een kwartiertje was ze stil en kon ze weer lekker slapen. De hoeveelheid werkzame stof is aangepast aan een baby lijfje, en als de maximale dosering niet overschrijdt is er niks aan de hand.

Hoe is het nu met je meisje, ts?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 10:15

Het gaat prima met haar. Ze heeft heerlijk geslapen tot 8 uur en verder niet meer wakker geworden.
Of de zetpil nu goed terecht is gekomen zal altijd wel een raadsel blijven maar het heeft zijn werk wel gedaan :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:30

Het lijkt mij heel stug dat hij er daar in is gegaan hoor als je niets gemerkt hebt. Lijkt mij toch wat moeilijker gaan dan anaal, bij een baby.

Fijn dat het in ieder geval wel gewerkt heeft :P

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:38

Voortandjes geen last. Kiezen. Aaa hier 4 tegelijk. Pff. Zijn nu gelukkig zo goed als door