Eigenlijk heb ik er altijd last van, het hele jaar rond.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd. Doordat ik eczeem heb op mijn hand kan ik niet veel gebruik maken van handcreme. Alleen elke avond voor ik naar bed ga smeer ik mijn handen in. De rest van mijn handen zijn dus ook niet droog. Hooguit de zijkanten van mijn beide wijsvingers.
Nu vind ik die droge nagelriemen met velletjes en hard stukjes echt heel lelijk. Ik heb ook al geprobeerd met nagelriem olie, maar het helpt allemaal niks. Je ziet dat de nagelriem niet helemaal strak rond de nagel ligt aan de zijkanten.
Nu zijn mijn nagels zelf wel mooi. Groeien goed en zijn spijkerhard. Mooi lakje er op en dat ziet er mooi uit, maar het geheel wordt echt ontsierd door die nagelriemen. Ik wil gewoon graag mooie handen.
Heb je Lemony Flutter van lush al eens geprobeerd? Geen idee of dat kan met je exeem, lush gebruikt vooral pure/natuurlijke ingrediënten. De lemony flutter vind ik echt super, mijn nagelriemen zien er opeens een stuk beter uit als ik hem gebruik. Als de houdbaarheidsdatum bijna verstreken is gebruik ik hem ook als voetcreme, heerlijk zachte voetjes dan
Lemony flutter is inderdaad heel fijn, maar wel echt heel vet. Moet je dus wel van houden.
Er is genoeg butter, olie of crème voor nagelriemen te krijgen, zelf vind ik die van Burt's Bees heel fijn. Essence heeft ook een nagelriemcreme in het assortiment, die is ook prima.
Mocht je daar nou allemaal niet tegen kunnen, dan kun je ook gewoon Vaseline gebruiken. Als je je nagelriemen hebt ingesmeerd, zou ik ze wel even terug duwen met een bokkepootje of een nagel, dat helpt meestal ook al een stuk.
Herome vond ik ook total niet fijn, smeerde ik op, trok in en was verdwenen... Deed echt helemaal niks.
Dan zou ik voor een wat vettere gaan, zoals Lemony Flutter of Burt's Bees. Of een olie. Kijk dan wel goed naar de ingredienten, want in sommige olies zitten gek genoeg dingen die je huid juist uitdrogen.
Wat ook kan helpen, is een cuticle remover. Om de velletjes goed weg te halen. Bijvoorbeeld Sally Hansen cuticle remover gel, deze kun je bij Kruidvat kopen. Even op doen, 30 seconden laten inwerken, afhalen met een bokkepootje en dan goed insmeren.
Corelli
Geplaatst: 08-12-14 11:05
Arganolie, te koop bij de Tuinen
Yv_
Geplaatst: 08-12-14 11:06
Smeren smeren smeren. Als je al droge handen van jezelf hebt, moet je gewoon door blijven smeren, zodat je huid daar goed gehydrateerd wordt. Vaseline werkt averechts, zou wel kunnen helpen als laagje ná een voedende creme. Maar niet als vervanger.
Niet 2x, maar 10x op een dag. Ik zweer ook bij Burt's Bees, maar organisch spul van onbekende merkjes die zelf gemaakt zijn vind ik ook héél erg fijn. Zit meestal overload aan butters in enzo, heerlijk. En de handcreme van KOH vind ik echt súperfijn in de winter. Maar die kost ook gelijk wel wat.
Ik zweer bij Lemony Flutter die werkt voor mij echt super. Hij is wat vettig maar trekt op zich wel rap in bij mij. Als ik een minder vette variant wil neem ik nagelriem crème van Sally Hansen of Avoplex van OPI. Als handcrème gebruik ik al tijden die van Rituals. HEERLIJK.
Smeren is het enige wat zal helpen. Duw je nagelriemen ook voorzichtig terug.
ik heb de handcreme van Rituals en die gaat redelijk goed samen met mijn eczeem. Ik hoop deze week eindelijk eens van die plek af te zijn. Was er al bijna af, maar had waarschijnlijk toch nog 1 blaasje zitten, dus niet lang genoeg doorgesmeerd. Ik ben dus specifiek op zoek naar iets waar ik niet mijn hele handen mee hoef in de smeren, maar alleen voor mijn nagelriemen goed werk doen. Ik eet trouwens gezond en sport 2 tot 3 keer in de week (althans dat probeer ik ) Het is dus geen vitamienen gebrek.
Ik heb trouwens een keer ergens gelezen dat je je nagelriemen niet terug mag duwen.
Even een fotootje, let niet op de nagellak, dat staat voor straks op de planning Had ik gisteravond geen tijd meer voor
Forcalquier
Geplaatst: 08-12-14 11:31
Ik heb het zelfde en heb dan ook nog de tik om te kluiven inderdaad helpt smeren met hand/nagelcreme niet voldoende, helemaal niet als je zoals ik vaak met water in de weer bent en veel buiten bent in alle weersomstandigheden. Bij mij zijn het dan ook niet alleen de nagelriemen maar zijn mijn vingers ook uitgedroogde maanlandschappen met geregeld kloven en vuil dat er helemaal in zit. Wat voor mij redelijk goed werkt is een warm handbadje met amandelolie (al denk ik dat elke olie goed werkt) daarna hydraterende handcreme en als extra'tje een laagje uierzalf. Daarna handschoentjes aan en gaan slapen. Vergeet ook niet om je nagelriemen zo nu en dan terug te duwen met een bokkepootje.