Vanaf wanneer weer rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylkai

Vanaf wanneer weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 15:15

Ik hoop dat het hier goed staan....

Ik ben bezig met afvallen, ik ben er inmiddels al 15 kwijt en moet er nog ongeveer 20/25.
ik ben 1.65 en weeg nu 85 kilo.

Mijn uiteindelijke beloning is weer paardrijden op een manege of toch nog een eigen paard voor mij aanschaffen, dit willen we al lang maar ben bang afgewezen te worden om er een te kopen omdat ik te dik ben, terwijl een vriendin van mij in het begin zou rijden en ik alleen vd en grondwerk zou doen.

Maar vanaf wanneer , hoeveel kilo, zou ik weer op het paard kunnen stappen.
Wat vinden jullie de grens?
Wat zou een goed gewicht voor mij zijn om af te spreken dan begin ik weer?

Het ras wat ik wil aanschaffen voor mezelf is een tinker/haflinger/fjord,
en ondanks dat ik mensen zwaarder al mij er op zie rijden, wil ik het nu nog niet,
het is een doel voor mij, en vind mezelf gewoon nog te dik om paard te rijden.

Heb altijd gereden maar toen kwamen er 6 kindjes, en 6 keer de kilo's die er niet afgingen.
Nu is dus sinds 3 maanden de knop om, en het gaat me goed af.
Tijd om eindelijk er weer beginnen over na te denken weer op de rug van een paard te stappen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:19

Ik kijk even mee, aangezien ik precies het zelfde heb!
Ben alleen wat jonger

Vraag me af, wat heb je gedaan om af te vallen?
Laatst bijgewerkt door DShots op 07-12-14 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:19

ik rijd gewoon paard hoor met mijn 1.70 en 86 kilo ;) dus ik vind het wel meevallen....ik denk dat je binnenkort gerust weer te paard kan :)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:20

Gezien het ras dat je wilt kopen, kun je nu al gaan rijden! Echt knap van je, en je mag jezelf best al gaan verwennen/belonen. Al doe je "maar" 1x per week rijden gewoon om jezelf te belonen en blijf verder afvallen nu de knop om is, gebruik van maken! Ik hoop dat je een heel leuk paardje vindt en ik wens je nu al veel plezier toe! En poeh, 6 kids? Ik vind 2 al genoeg...........

Anoniem

Re: Vanaf wanneer weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:25

Op zich zouden de rassen die jij graag wilt als paard, jou best wel kunnen dragen nu. Maar ik zou dan alsnog wel doorgaan totdat je op een gezond/normaal gewicht bent, want met overgewicht rijden is alsnog niet aan te raden.

Veel succes met afvallen en de zoektocht naar een eigen paard :D

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 15:32

Ik ben ook zeker niet van plan te stoppen met afvallen omdat ik dan paard zou kunnen rijden weer.
He gaat zo goed, dat ik weet dat ik de rest ook kan, en zou niks liever willen dan weer een gezond gewicht. ;)

Dank je wel voor de goede reactie's, denk dat ik voor mezelf ga zeggen als ik de 7 vooraan op de weegschaal zie .

DShots schreef:
Ik kijk even mee, aangezien ik precies het zelfde heb!
Ben alleen wat jonger

Vraag me af, wat heb je gedaan om af te vallen?

Gewoon beter op mijn eten letten, actiever zijn, geen fris meer maar alleen water en thee, niet meer snoepen en chips enzo laten staan.
Maar bv wel af en toe eens frietjes, spare ribs enzovoorts gegeten, zo af en toe moet kunnen anders houdt je het niet vol ;)

RenateKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:44

Echt knap van je, ben zelf ook bezig met afvallen omdat ik mezelf te zwaar vind voor mijn paard, nu is ze vrij stevig gebouwd maar toch voel,ik mezelf er niet echt prettig bij! Mijn dochter rijdt nu voornamelijk en ik doe vooral veel rechtrichten met haar dus werken aan de hand waarbij ik veel moet lopen en dus voor mij ook extra beweging is, dus paard krijgt extra oefening en ik ook! Verder ook niet snoepen, op vaste tijden eten al valt dat deze dagen niet echt mee met die feestdagen, maar we gaan door, wijkhuis heel veel succes verder en ook in de toekomst met je eigen paard!

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:51

Om te beginnen gefeliciteerd en ga zo door! Ik ben ook aan het afvallen en ben iets korter en ietsjes lichter dan jij en ik rij gewoon. In de wetenschap dat ik wel steeds lekkerder ga rijden naarmate ik meer af al want ik merk wel het verschil met toen ik 52 kilo woog.

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:28

Ik ben toen ik was aangekomen ook gestopt met rijden op mijn pony's (2 fjorden en een Wannabee fjord) , echt lange ritten/intensief rijden probeer ik zo 65 Kilo voor aan te houden (ik probeer +- 15% van het gewicht van het paard in normaal staat aan te houden) , vanaf 70 kilo ging ik weer gewoon korte stapritjes doen.
Veel mensen in mijn omgeving vonden het TE (kreeg veel commentaar dat het paard dat best kon hebben) en dat zal allemaal ook best, maar ik vond het zelf niet eerlijk naar mijn paarden toe, dat ik van hen een goede conditie (en zwaar werk verwachtte), terwijl ik dat zelf niet had.

(Ik ben overigens 1.66) Maar ik denk dat je met een wat een grotere, grofgebouwde koudbloed best met 75/80 kilo al een heel eind komt !

Overigens wat betreft aanschaffen, ik heb nog nooit een verkoper een koper zien afwijzen om gewicht, dan moet het volgens mij wel heel extreem zijn, als jij plezier hebt in grondwerk, gewoon alvast lekker rond gaan kijken naar een geschikt paardje om je hart aan te verliezen !

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:40

Als eerst vind ik het heel goed van je dat je dit doel voor je zelf hebt!
In principe zou je nu al op een groot, sterk paard kunnen rijden, maar als jij je beter voelt met 80 kilo of 75 kilo moet je dat gewoon doen!
En je zou ook nu al een paard kunnen zoeken hoor, niemand die je verplicht er meteen op te stappen. Ik zie er juist de voordelen van in eerst een band opbouwen en dan pas rijden.

En ik me maar zorgen maken om op m'n haflinger te stappen met 1,80 en 65 kilo:P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:56

Ik heb echt heel erg veel respect voor je dat je zelf deze keus maakt, heel vaak zie je meiden die echt behoorlijk aan de maat zijn voor hun paard toch gewoon op hun paard kruipen.

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:20

wauw respect voor je eigen vast beradenheid ! Ik bedoel je wil het -waarschijnlijk? x) - erg graag en toch zeg je nee nog niet pas als ik die x aantal kilo's ben afgevallen .. ik wou dat ik zo consequent kan zijn x)

ik vind dat -als je er zelf klaar voor bent natuurlijk- wel kan gaan rijden.. ik zie wel is vaker mensen die redelijk aan de maat zijn op hun paardje stappen :)

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:31

Het ras wat jij wil, kan jou best al hebben hoor.
Knap trouwens dat je zoveel afgevallen bent!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 08:47

Dank je wel voor de leuke berichtjes.

Het liefst was ik inderdaad 15 kilo geleden al op een paard gestapt maar vond ik niet eerlijk tegen over een paard. Ik heb een stel mini's waar ik veel mee bezig ben, maar het rijden blijft natuurlijk een gemis.

Op de een of andere manier helpt voor mij het mezelf een doel stellen en het als een mooie beloning te zien.
Bv onder de 80 paardrijden, onder de 75 nieuwe kleren kopen, onder de 70 een tatoäge en onder de 65 (streef) een totale make over.

Besloten in Januari eens rond te gaan zien voor een knappe dame/heer voor mij :D

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:23

wijkhuijs schreef:
Besloten in Januari eens rond te gaan zien voor een knappe dame/heer voor mij :D

Ik wens je alvast veel plezier en <3 toe bij het zoeken!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:27

Wat knap!
Ik zou op gaan letten dat je toekomstige paard niet een hele korte rug heeft.
Mijn kruising haflinger (x groninger dus ook grof gebouwd) heeft een erg korte rug waardoor er een zadel van 17 inch op past en niet langer. Hierin zou jij niet passen.
Dat zou zonde zijn, als je daar later achter komt en je hebt een leuk paard gekocht!
Succes!

Kusevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:37

Respect! Hoop dat het wat word met dat paardje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:36

RUI → MWS